Wat je even kwijt wil #50

Jaaa mij ook! Wil me de hele dag met babydoos omringen

1 like

Mijn hoofd heeft me voor de gek gehouden want wie gaat er nu in een warm bad zitten met een rood hardloophoofd :grimacing:. Dan maar met een wijntje op de bank

1 like

Omg haha was helemaal vergeten dat dit bestond (heb speciaal opgezocht of het nog bestaat, en het bestaat met nieuw etiket dus trap er niet in).

Ik heb dit denk ik maar één keer gedronken, omdat iemand het per ongeluk had gekocht (en daar daarna altijd aan herinnerd werd ‘Ja haal maar wijn maar geen mooi kaap’). Snap ook niet waarom je dat koopt als je altijd wel een prima wijn in de bonus hebt.

3 likes

Dankjewel voor je tips! Als ik muziek luister (doe ik nooit met oortjes maar via de sonos) staat t altijd heel zacht. Ik kan sowieso niet tegen harde en veel geluiden om me heen. Maar ik gebruik inderdaad wel bijna elke avond oortjes voor pod casts of white noise ja…anders heeft mijn vriend daar ook last van. Wel echt maar op 1 of 2 volumestreepjes van de 16. Maar dat gaat flink afkicken worden dus 🥲 Schelle geluiden komen inderdaad kei hard aan. Toevallig schreeuwde mn peuter vanmiddag keihard en heel hoog in mn “slechte” oor. Ik had haar vast omdat ze verdrietig was dus ze zat ook echt maar max 10 cm bij mn oor vandaan.

1 like

Ze krijgt haar props nog wel vermoed ik. Te laat helaas, maar het komt.

1 like

Ja anders in plaats van oortjes een grote over ear koptelefoon? Dan is het geluid in ieder geval iets meer verdeeld.
Shit ja lijkt me echt lastig met een kind, die kun je niet uit zetten. Mijn beste vriendin heeft echt een mega luide stem en vind het ook moeilijk om elke keer te vragen of ze zachter praat want ik praat zelf ook hard. Maar het doet gewoon echt pijn en als ik een avond met vrienden ben geweest zijn mn oorsuizen meteen veel harder, heb ook vaak de uren of dag daarna dat in één oor het geluid helemaal wegvalt en dan komt er een piep die langzaam afzwakt en dan is het geluid weer terug maar volgens mij hoor ik elke keer weer minder :crazy_face: Zit er over na te denken naar de oorarts te gaan voor onderzoek en om misschien oordopjes te laten maken die geluid iets dempen maar wel doorlaten ofzo? Lijkt me ook wel extreem om naar vrienden oordoppen in te moeten maar ik wil echt niet meer leven als ik geen muziek meer kan luisteren, dan luister ik liever niet naar m’n vrienden. Mja in ieder geval als je kind veel en vaak schreeuwt kun je denk ik best af en toe oordoppen in doen.

Sorry beetje ratelverhaal, vind de tinnitus zelf niet heel erg hoe die nu is maar maak me dus wel zorgen om gehoorverlies/beschadiging.

2 likes

Ja haha, ik noemde dit vroeger altijd haar ‘gilles de la tourettes’ nummer, hoe ze van whisper naar belt gaat, maar ik wil niet gecancelled worden dus nu noem ik het niet meer zo.
:innocent:

(Ben trouwens heel benieuwd wie ik eigenlijk blijk te kennen via de Nederlandse Mariah fan community op dit forum door dit draadje. Ik hou ervan om anoniem te zijn, maar als je uit de kast komt als lamb wordt het gevaarlijk :joy:)

Deze versie van Fly like a bird is echt hands down mijn favoriete optreden van haar ever. Vooral dat ‘Carry me hiiiiiiiiiiiiiiiigh’ stukje.

Edit: of is het carry me home? :joy:

1 like

Herkenbaar dit. Al ging ik er al nooit vanuit dat ik zou kunnen kopen.
Toevallig een dergelijk gesprek met collega’s gehad vandaag over dit onderwerp (en ook over sociale huur).

Het koor zegt carry me Higher en MC zegt op het einde van de eerste strofe Carry me home.

1 like

Ah dat lijkt me ook akelig voor je, als het geluid weg valt. Snap dat je je zorgen maakt over gehoorverlies en dat graag wil voorkomen! Oordopjes is helemaal geen gek idee, het zijn jouw oren en je hebt er maar 2. Logisch dat je die wil beschermen. Toevallig heb ik een tijdje terug ook al gekeken om oordoppen op maat te laten maken, omdat mijn vriend zo hard snurkt. Dat ga ik nu maar meteen bespreken bij de gehoormeting. Dat zijn dan inderdaad oordopjes die wel geluid doorlaten, maar dempen en bepaalde tonen filteren als ik t goed heb.

Emotions bij Arsenio Hall is ook een zeer goede.

1 like

Ja precies! Snurken is ook vreselijk haha, dat is wel echt kut. Hoop dat ze je goed kunnen helpen bij de gehoormeting!

1 like

Morgen een email: panda, per maandag ontvangen we je graag terug op kantoor. Groetjes. WNF

22 likes

Ik heb drie uur hartkloppingen en maagpijn gehad van de mac maar het is nu eindelijk gezakt. was het waard tho

1 like

Ben stukjes van m’n dagboek van vorig jaar aan het teruglezen. Toen ging het niet heel goed met me en schreef ik wel een beetje dramatisch, maar moet wel lachen om wat ik op 24 maart 2020 schreef:
‘En dan nog het vreselijke nieuws dat al die coronamaatregelen nog wel veel langer gaan duren, tot 1 juni. Dat is meer dan 2 maanden!!’
Oh how little did I know… :sob:

23 likes

Hahhaha zo droog groetjes wnf :joy::joy:

4 likes

Zit zo vieze grote huispin in een kamer van mijn ouderlijk huis, waar ik nu op de katten past. Ik heb fobie voor spinnen dus ben er helemaal naar van. En kan geen vliegenmepper vinden. Daar kill is ze normaal mee, zonder kan ik het gewoon niet. Nu heb ik voor de deur handdoeken gedaan… alsof dat helpt. Maar goed hoopt dat het in de kamer blijft en mijn ouders hem kan vinden als ze terug zijn :sob:. Gelukkig hoef ik niet in de kamer te zijn.

Fobieën zijn echt kut :sob:

En als je de katten erbij laat? Dat deed ik altijd toen mijn spinnen angst op zn piek was. Al werd ik dan ook weer helemaal naar van die losse poten die ik overal vond

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Wat je even kwijt wil #50 (Deel 8).