Hahaha zie je het voor je een emo dolfijn. Of een goth stokstaartje
Wil trouwens even dit delen nu het over schattige dingen gaat.
Ik kan dit echt niet aan.
Hahaha zie je het voor je een emo dolfijn. Of een goth stokstaartje
Wil trouwens even dit delen nu het over schattige dingen gaat.
Ik kan dit echt niet aan.
Bedankt! Is over een maandje al en heb ondertussen ook nog gewoon les en tentamenweek. Hoop echt dat ik genoeg kan oefenen.
Haha ja weet ik hoor! Ik vind het ook leuk om over zulke dingen na te denken, maar weet er ook niet genoeg van af om met keiharde feiten te komen van âzo zit hetâ.
Het is ook wel de vraag of die persoonlijkheid bij dieren er niet gewoon ingefokt is misschien. Dus genetisch zo gevormd. Want bijv labradors zijn ook specifiek gefokt op dat ze vriendelijk zijn, goed met kinderen, etc. Dat heeft een herdershond weer helemaal niet.
In mijn ervaring hebben mijn huisdieren ook wel echt een eigen âpersoonlijkheidâ. Maar waar dat dan vandaan komt in de hersenen, hmm geen idee
Als je dit interessant vindt misschien boeken van Frans de Waal lezen! Daar zie je ook vaak hoe wij intelligentie meten langs onze standaarden. Bijvoorbeeld apen die mensen gezichten moeilijk uit elkaar kunnen houden, maar als je de test met apen doen zijn ze vet goed. Terwijl andersom mensen apen echt niet goed uit elkaar kunnen houden. Of een olifant die zichzelf in een spiegel moet herkennen maar spiegel is zo klein dat ie alleen zijn benen ziet. Nouja niet helemaal antwoord op je vraag maar daar zie je wel dat dieren echt complex en intelligent zijn, ook op emotioneel vlak.
Mijn hond heeft echt een persoonlijkheid en karakter en eigen wil, merk het trouwens ook bij andere honden die ik ken/uit mijn omgeving.
Dieren zijn ook zeer intelligent (zij het op hun eigen manier die wij niet snappen), mensen zijn alleen zo stom te denken dat ze de slimste zijn omdat we duimen hebben
Ja bij honden kan je nog zeggen t zijn andere soorten ofzo. Maar heb 5 dezelfde soort hamsters achter elkaar gehad en ze zijn allemaal echt heel anders.
@ferris bedankt voor de tip! Toch maar even een kobo abo nemen binnenkort!
Vind je? Ik vind niet dat het door ras op zichzelf komt.
Mijn hond komt uit nest van 8 broers/zussen en ze hebben allemaal andere persoonlijkheid/karakter en allemaal anders wat ze leuk/lekker vinden etc.
Ik voel me heel random getagd, maar dit is allemaal interessant genoeg om even te lezen hahahaha
We hebben twee caviaâs en die hebben allebei een heel ander karakter, ondanks dat het broertjes zijn.
hahahahaha ja oke ik snap wel de associatie
Nou ja vind ik niet maar zou gezegd kunnen worden. Golden retrievers worden vaak als lief gezien toch. Maar als mini hamsters al een persoonlijkheid hebben honden vast ook.
Ik had het gisteren nog met een student erover die zelf halal eet en er raar van op keek dat ik ook geen varken eet. Het was heel verbaasd dat varkens slimmer zijn dan honden.
Ja, stom is dat he, hoe mensen denken (hypocriet zeggen dat ze van dieren houden maar wel vlees eten, vind ik zo vervelend, want dat is dan anders. Dat is het niet.)
Kippen zijn trouwens ook erg intelligent, las daar laatst wel een leuk onderzoek over.
Ze zijn superknuffelig.
En laat ik maar niet beginnen over hyenaâs niet knuffelig maar super intelligent en tof.
Sorry maar hyenaâs zijn gewoon fuckin eng. En ja deze mening is 90% gebaseerd op the lion king.
Kom er net pas achter dat ik tandartskosten bij de belastingdienst kan opgeven, krijg toch nog 20 euro extra terug. Eej gratis thuisbezorgd maaltijd haha.
Had dit echt eerder moeten weten maar goed geen zin om van afgelopen jaren nog in te vullen, het zal toch geen jackpot zijn. Ik vind dit vooral interessant omdat ik een kroon moet laten zetten, wel chill als ik een klein deel weer terug krijg daarvan volgend jaar (heb hem nog niet namelijk).
The Lion King had beter Hyena Hater kunnen heten.
BRB even naar de Kruidvat! Ik droom al twee nachten dat ik een extra kat in huis haal.
Ja maar in het echt zijn de ook gewoon eng. Heb nooit een leuke hyena gezien.
@kali sommige dierenwerelden zitten ook heel knap in elkaar. Heb even geen voorbeeld maar heb regelmatig bij een docu gedacht jeetje wat knap of slim. Wij mensen overschatten onszelf echt. We zijn maar miniblobjes op een mini aarde in een universum. Al geloof ik dat ergens ook niet. Bedoel hoe kan het heelal zo groot zijn en hoe kunnen we dat nou weten. Maar ik geloof ook niet in een god die ons geschapen heeft. Vind evolutie wel geloofwaardig maar t begin niet zo ofzo.