Wat je even kwijt wil #50

Wat heftig! Snap dat je je veel zorgen maakt. Hopelijk wordt het voor haar snel duidelijk en is er goede hulp. Sterkte!

2 likes

Thanks! Ja ze heeft hulp en gebruikt medicatie.

1 like

Wat een vervelend nieuws. Mocht je willen, kun je een pbā€™tje sturen. Heb hier zowel werk als in mijn privĆ©omgeving ervaring mee. Kortom; het hoeft niet chronisch te zijn, maar hoe vaker iemand in een psychose zit en hoe langer het duurt des te meer kans dat het nog een keer terug komt. Verder is het per persoon afhankelijk hoe iemand op medicatie reageert. Bij de een kunnen de symptomen volledig verdwijnen met antipsychotica, bij de ander niet. Een familielid van mij is een paar keer psychotisch geweest, maar heeft door stressreductie en goed alert zijn op signalen ook twintig jaar lang geen psychose gehad (zonder medicatiegebruik!). In ieder geval belangrijk om je in te lezen over psychoses en over stigma/zelfstigma. Samensterkzonderstigma is een goede site hiervoor! Veel sterkte voor jou en je vriendin.

9 likes

Dank je wel! Jouw post heeft me wel een beetje gerustgesteld.:heart:

2 likes

Sorry dit badje is gewoon dikke kut. Heb helemaal pijn aan mn tenen omdat die de hele tijd tegen de rand aan zitten

7 likes

Had ik de eerste keer ook! Daarna niet meer.

Waarom heb je niet gewoon een tubble gekocht? Dat is mijn forum aankoop en nog steeds best ever! Wil niet eens een gewoon bad meer :fu:

4 likes

Ik ben zoooooo blij dat de struiken in mijn tuintje langzaam wat groener beginnen te worden. Ik was die dorre boel helemaal zat.

2 likes

Ik ook!! Moet ook nog eens twee dingen gaan doen voor iemand heel hoog in de boom die niet mogen mislukken en helemaal in mijn handen liggen :anguished: Toi toi voor ons!

Edit; haha hoor mij alweer kantoorwoorden gebruiken ā€˜hoog in de boomā€™ :face_vomiting: Iā€™ll fit right in

5 likes

Wow die docuserie het zaad van Karbaat, wat een bizar verhaal zeg! Echt fascinerend, hoe dat allemaal zo kon lopen.

5 likes

Wat fijn, gefeliciteerd!
En als dat millennial gedrag is, helemaal prima toch. Als jij het kan redden met 24u en je voelt je daar fijn bij, go for it!
De dag dat ik van fulltime naar minder uur werken in de week kan gaan, gaat de vlag uit hahah

2 likes

Heerlijk, goed geregeld! Geniet ervan

Ik liet maandag in bed zulke harde scheten dat het me verbaasde dat mā€™n man niet wakker werd ervan.
Gisteravond benoemde ik dat dus toen we weer in bed lagen. Blijkbaar werd die inderdaad niet wakker van mā€™n scheet, maar wel doordat ik daarna moest lachen om hoe hard mā€™n eigen scheet was :sweat_smile:

4 likes

@flwhrs
Ik vind jouw profielfoto heel mooi en ik krijg er zin van om in een hotel in Toronto ofzo te slapen in een penthouse met een mooi uitzicht.

1 like

Wat is er toch mis met mijn kookkunsten??? Alles dat ik maak mislukt?? Ik ben best een goede kok if I may say so myself maar de laatste tijd ben ik ontevreden met elk gerecht. Ik heb een periode van enkele maanden achter de rug waarin ik amper nog kookte (of toch enkel heel basic dingen) omdat ik vaak ziek was en/of zwaardere depressieve periodes had en nu lijkt het of ik mijn ā€˜touchā€™ verloren te zijn. Ik heb net zelfs iets simpel als Thaise curry upgefuckt. En nu zit ik opgescheept met een hele wokpan voor, wat een verspilling. EN ik ben er misselijk van :cry: fml echt waar

2 likes

Als je met een vriendin appt en zij vraagt hoe het gaat en jij zegt dathet niet zo goed gaat en zij reageert daar niet meer op en begint over haar nieuwe kapsel: wat doe je dan i.p.v. aan jezelf twijfelen en je alleen voelen?

Wat rot! Het gesprek terug naar jezelf brengen (misschien heeft ze je bericht niet goed gelezen) of een vriendin benaderen die wel oog voor je heeft en waarbij je je verhaal kwijt kan.

2 likes

Ik had dit ook heel erg met een vriendin. Toen heb ik (na heel lang) ā€˜grappendā€™ aangekaart ā€˜oke haha maar we hadden het nu even over mijā€™. Toen heeft ze later haar excuses daarvoor aangeboden en zei ze erop te letten, en ik kreeg het idee dat ze dat ook echt deed en meer interesse toonde. Dus mocht je het willen proberen, worth a shot! Meesten hebben het echt niet door.

1 like

Het voor de zoveelste keer negeren en indd twijfelen en alleen voelen. :sweat_smile: Ik ben geen goed voorbeeld hierin. Hm.

1 like

Zeggen: ā€œthanks dat je over je haar begint terwijl ik net zeg dat het niet goed met me gaatā€ :see_no_evil: haha, nee grapje. Ik ben ook geen goed voorbeeld hiervoor

Maar whatsup trouwens?

4 likes