Wat je even kwijt wil #51

Bij dit soort mannen denk ik altijd: :pinching_hand:

Hahha sorry heel flauw

23 likes

Ik zag laatst iemand op tiktok die dat deed ipv middelvinger in het verkeer en dat vond ik een briljant idee

28 likes

Oh dat is idd een geniaal idee ahahha love it.

1 like

Ik wou echt dat ik dit ook zo kon ervaren. Zou mijn leven een stuk makkelijker maken. Ik ben al trots dat ik die spinnen met dunne poten niet meer eng vind.

Ik heb pas de aflevering van the bold type gekeken die zich in 2015 afspeelde en zit nu allemaal muziek te luisteren uit die periode, niet heel lang geleden, masr toch wel andere tijden

1 like

Ik doe dit altijd als ik veel te hard word ingehaald. Hebben ze geen kans om het echt te zien en boos te worden, maar haalt het wel wat frustratie bij mij weg.

2 likes

En als de kinderen dan snoep meenamen? Mochten ze dan ook niet? :pensive:

1 like

Aaah dat is echt heel sneu :weary:
Alsof je op die leeftijd nog veel gezondheidswinst hebt met heel gezond eten, ik bedoel
ze wonen niet zonder reden in een verpleeghuis, het is niet bepaald zo dat ze daar nog 20 jaar in opperste gezondheid gaan door brengen. Gun de ouderen van dagen toch lekker hun extra koekje.

Ik heb een keer op een PG afdeling gewerkt waar een bewoner echt vraatzucht had gekregen door de dementie, al haar remmingen waren weggevallen. Dus daar moesten alle kastjes op slot want anders at ze echt letterlijk alles op. En we moesten ook opletten dat ze tijdens het eten niet van andere bewoners hun bord ging eten, was best een uitdaging.

5 likes

Helemaal mee eens. Doet me ook wel een beetje denken aan mijn demente opa die we wel eens meenamen naar een all you can eat restaurant, waarbij hij misschien wel 8x ijs heeft opgeschept. “Oh ze hebben ook ijs, wat lekker.”

35 likes

Wat betekent dat? Loop weer achter in mijn emojigame blijkbaar

1 like

Klein piemeltje.

7 likes

Mijn oma zat in zo’n woonvorm waarbij je 4-6 slaapkamers op een gang hebt en een gezamenlijke woonkamer/keuken waar je ook eet met elkaar. De verzorgende kookt daar dus. Er was een verzorger die bijna elke keer als ze aan het werk was ging frituren voor de bewoners (goals haha) en mijn tantes vonden dat eigenlijk maar niks etc.
Terwijl ik dacht: beetje chillen op je ouwe dag en frituur eten, what’s not to like haha

31 likes

Wat @Soy.peor zegt idd. Small dick energy.

3 likes

Er zit een pijnlijke ontstoken pus bult op m’n lip. Er mag niks aan de bult gedaan worden want dan kan er nog een infectie bijkomen. De bult moet zelf weg gaan. Ik ben ook nog eens ongesteld
 vrouw zijn is lame.

M’n vriend haalt snacks voor me zodat ik met alle zelfmedelijden op de bank kan liggen.

Oh ja ik ook!!! dit word mn nieuwe ding. Zin innnn

1 like

Soms is het wel noodzakelijk om een halt toe te roepen aan het (overmatig) eten van ouderen in het verpleeghuis, vooral demente mensen in dit geval. Super veel van de ouderen hebben diabetes en hebben daar medicatie voor. Als zij telkens zoet krijgen, dan is het instellen op juiste medicatie een stuk lastiger en heb je ook nadelige gevolgen voor de bewoner. Ik bedoel hier trouwens niet mee dat 1 koekje extra het probleem is, maar telkens ongezond is wel schadelijk voor ouderen en is er zeker nog gezondheidswinst te behalen door een relatief gezond voedingspatroon.

6 likes

Ja mee eens met dat er wel winst te behalen valt met gezonder voedsel.
Mijn opa dementeerde ook en daarvoor zat hij op een dagopvang een paar keer per week. De leidsters daar bakten ook elke week taart of cake met de groep mensen omdat ze hen blij wilden maken met wat lekkers. Alleen al deze mensen bewogen nauwelijks en kwamen hierdoor ook wel aan. Niet zo’n slim idee dus. Konden ze beter lekkere fruit of groente hapjes maken denk ik nu.

1 like

Ja mensen die in het verpleeghuis komen (dementie-afdeling) komen vaak aan, omdat ze letterlijk tot stilstand komen. Hierdoor heb je ook als nadeel dat het lopen weer slechter gaat en kom je in een neerwaartse spiraal. Het is geen causale relatie natuurlijk, want mensen gaan ook slechter lopen doordat ze dement zijn, maar ik zie wel dat mensen veel aankomen in het verpleeghuis (soms wel 10 kg in een jaar). Je kan je voorstellen dat draaien in bed etc ook weer lastiger wordt, waardoor doorligplekken etc. Het is wel iets gecompliceerder dan zo geschetst wordt dat je alles maar moet kunnen geven qua eten.

2 likes

Wow LOA, mijn club is failliet

29 likes

Ik bedoel meer dat het toch extreem is als je in het verpleeghuis nooit een snack of koekje zou mogen eten. Niet dat je alle remmen los moet laten, want veel mensen met dementie hebben die rem zelf niet meer (vandaar ook dat je soms alle kasten en koelkasten op slot moet doen haha).
Zeker in het geval van dementie, waarbij de verzorging toch die controle heeft over wat er wordt gegeten, kan je m.i. een snack/koekje wel inpassen in een voedingspatroon zonder dat dit extreme gevolgen hoeft te hebben.
Het kan ook dienen als moment om even contact te maken, samen ergens van te genieten, een associatie die bij velen van ons toch gekoppeld is aan iets lekkers eten.

3 likes