Ik was vandaag even ergens een biertje drinken en wat eten. Helemaal top, tot ik even de papieren bordjes wou weggooien maar zag dat het gat van de prullenbak te klein was. Dus ik zo tegen mijn vriend: hoe past dit? Hij pakt zo de bordjes vouwt ze dubbel en doet ze erin
En natuurlijk stond die gast van die zaak ook te kijken en lachen op dat moment. Echt zo een brainfart die de komende 100 dagen op random momenten me laat cringen. Had eigenlijk moeten roepen dat ik wel een hoge Citoscore had hoor. Mijn god.
Ik ben net voor de 3e keer op eenzelfde radiozender gekomen en ik ben er zo blij om omdat de presentatoren altijd zo lief zijn haha
Ik was net even over het concept vreemdgaan aan het nadenken.
En ik verwonder me over het feit dat er mensen zijn die zowel een partner hebben waarmee ze samen kunnen (willen?) leven als iemand waarmee ze stiekem contact onderhouden en/of seks mee willen hebben.
Ik kan al jaren niet eens één persoon vinden waarbij er een wederzijdse klik is die zo leuk is dat ons contact langer dan x aantal maanden duurt. 8/10 keer vind ik het te saai en 2/10 keer matchen we niet, ziet hij het niet zitten of zijn er ‘omstandigheden’, maar dat terzijde. Er zijn dus mensen die dus gewoon 2 x at the same time “iets” vinden.
Natuurlijk snap ik wel dat er bij iedereen een verhaal achter zit en dat dit best simpel gedacht is, maar toch vind ik het bijzonder.
Ook dat er mensen zijn die altijd alleen blijven en mensen die van relatie in relatie hoppen. De mensheid is apart, liefde is vreemd, ik hoef het ook niet te begrijpen maar soms kan ik me er lekker over verwonderen.
Ik ging net hardlopen expres terwijl het begon met regenen, na paar kilometer ging het gieten, zo genoten. Ik houd van regen.
Op laatste kilometers naar huis kwam ik fietsers (helemaal ingepakt, ik was in korte broek/mouwen dus verschil was er) tegen en hoorde ze tegen elkaar; ‘‘wie gaat er nou met dit weer hardlopen!?’’
Haha.
Ik voel me hetzelfde vandaag Iedereen heeft al plannen voor het hele weekend
Ik heb geen telefoon mee (luister ook geen muziek).
Ik vind je verhalen altijd zo leuk. Je lijkt altijd te doen wat jij wilt en wat goed voor je is, echt knap
Mijn dochter heeft veel interesse in verhalen over de oorlog sinds ze het op school over Anne Frank hebben gehad. Een jaar geleden.
Ze kijkt elke aflevering van Anne Frank op zondag. Dit boek heeft ze uitgekozen voor haar boekbespreking dit jaar.
Zo bijzonder hoe het tegenwoordig nog zo kan gaan leven bij iemand. Ze zegt zelf ook, mama je kunt je er toch geen voorstelling van maken hoe erg dat moet zijn geweest!
Er is volgens mij ook een kinder programma over de oorlog wat je misschien terug kunt kijken op npo gemist.
13 in de oorlog heet het.
Ahh, wat lief!
Ik struggle echt heel veel, maar tussen de buien door (haha) lukt dat op die manier doen inderdaad steeds beter. Struggles deel ik alleen niet zo snel want dit soort dingen zijn mijn overwinningen ook echt in dit leven.
Ja klopt! Ook gekeken.
Je had in april ook het programma oorlogskinderen. Verhalen van kinderen in de oorlog in heel europa. En alle zware gevechten en drama werd met miniatuurpoppetjes gemaakt.
Hele mooie verhalen en mooi gemaakt.
Want hoe ging het met kinderen in Noorwegen!
Mocht je dit boek nog ergens kunnen vinden, is het denk ik zeker een aanrader voor je dochter. Heb die als kind gelezen, en vond het toen erg mooi (het is wel fictie).
Goeie tip! Dank je.
Er zijn veel boeken voor volwassenen. Maar een stuk minder voor kinderen!
De boekendief gaat ook over de tweede wereldoorlog.
Die heb ik nog! Ja zeker mooi.
Maar ze is nog maar 11. Sommige boeken zijn dan meer voor 13+.
Ze leest altijd in ieder geval voor het slapen gaan. Wil nog liever niet dat ze nachtmerries krijgt natuurlijk
@grace oh die maus wil ik zelf ook wel graag lezen.
De jongen met de gestreepte pyjama heb ik in de kast. Die vond ik zelf heel emotioneel. Heeft mij wel lang achtervolgd. Net als mijn naam is sarah.
Die laten we nog maar even in de kast staan.
Het achterhuis is strip vorm heb ik ook staan en is ze in begonnen.
Edit: oh ja nul tot nu!
Heb ik ook hahaha
(Mijn geschiedenis leraar was geweldig, hij heeft met zijn verhalen mijn boekenkast gevuld)
Oorlogswinter! Ja die stond op mijn examenlijst. En bezonken rood. Zo mooi! Zo aangrijpend
Hahah doet me denken aan die keer bij de Action dat ik een setje batterijen toch niet wilde nemen… kreeg het met geen mogelijkheid terug op dat rek te hangen… toen maar de man voor me aangetikt en gevraagd (wat ook al heel weird is als ik eraan terugdenk) en het lukte hem in een nanoseconde, en keek me zooo raar aan… ik: “oh ja moest het zo?!”
Nog een ongevraagd tipje voor je dochter: https://www.bol.com/nl/p/anne-frank-mijn-beste-vriendin/666835976/?bltgh=nlOtV--mvEUSQq7kpG9Hvw.4_12.15.ProductPageUrl
Heb ik als kind ook vol fascinatie gelezen. Al is 11 misschien wel aan de jonge kant inderdaad.
Ik vond De kinderen van het Achtste Woud van Els Pelgrom ook heel indrukwekkend.
Edit: En inderdaad Boris!
Ah ik was op die leeftijd ook heel erg geïnteresseerd in WOII, heb zelfs nog een kinderfeestje gevierd bij het Vrijheidsmuseum. Ik vond Oorlogsgeheimen van Jacques Vriens een heel mooi boek, net als Wie niet weg is is gezien van Ida Vos en Eenzaam in de oorlog van Martine Letterie. En misschien Oorlog zonder Vrienden van Evert Hartman? Al is ze daar misschien nog iets te jong voor.