Wat je even kwijt wil #51

Damn!!! Zoveel geld evengoed nog. Die je verplicht moet afsluiten.
Ik baal al van mijn €170,- in de maand. En de €385,- maar krijg dan verder wel alles vergoed

Ja het is echt niet normaal. Je hebt dus eigen risico (die al absurd hoog is) maar je hebt ook nog copay en dat gaat niet van eigen risico af. Ook met zorgverzekering moet ik om alleen de dokter te bezoeken elke keer $50 betalen. En als ik bijv een röntgenfoto moet kost dat ook $150 en dat is dus niet eigen risico. Echt bizar.

Mijn schoonmoeder heeft een ongeluk gehad en voor de ambulance moest ze $1200 betalen met verzekering. En ik heb toevallig deze week geholpen met de rekeningen en ze had er wel 14 van verschillende dokters en afdelingen. Echt zo verwarrend ook allemaal echt kut. Snap echt niet hoe dit kan en dat iedereen dit gewoon accepteerd.

4 likes

Maar hoe zit dat dan als je pech hebt en langdurige zorg nodig hebt? Fysiek of psychisch? Dan ben je toch echt de lul denk ik…

Echt rot voor je! Hopelijk vind je snel een baan en valt het allemaal mee wat je moet betalen.

1 like

Ik ga morgen naar de superbra!! nieuwe bh kopen!!!

30 likes

Dan krijg je een enorme schuld denk ik. Het is wel zo dat ze vaak een hele hoge rekening sturen en als je niet kan betalen wordt het opeens lager :woozy_face:

Ik had binnen een maand toen ik hier woonde opeens heel erg veel pijn en de dokter dacht dat ik nierstenen had. En toe na een simpele bloedtest kreeg ik een rekening van $5000 omdat ik (nog) geen verzekering had. En ik had geeneens nierstenen!!! Ik heb toen de rekening niet betaald en uiteindelijk hebben ze de rekening met meer dan de helft verlaagd, ook heel raar. Het systeem is in ieder geval heel verwarrend (opzettelijk denk ik)

4 likes

Kinderen met een ster is ook een mooie en goede voor die leeftijd!

1 like

Oh man, ik zou hier enorm zenuwachtig van worden. Hoop dat je snel een baan met zorgverzekering vindt!

2 likes

Hier krijg ik meteen Breaking Bad vibes van.

2 likes

Ik las deze eens en mijn bek viel echt open. Kon de andere post niet zo snel vinden die ik hier over gelezen heb en dan staat er op een rekening 600 dollar voor 1 verbandje ofzo, gewoon zodat ze de prijs maar op kunnen drijven. Echt zo bizar hoe het er daar aan toe gaat!

6 likes

Ik had vandaag boob tape op.
Mijn rug was mooi bloot. De komende dagen is mijn bovenlichaam alleen rood :joy:

2 likes

Ik sliep al lekker voor tienen want was moe. Nu ben ik wakker :angry: en heb ik t warm.

Metalen rietjes worden niet door koolzuur uit je glas gedrukt

1 like

Ik moest en zou kaiserschmarrn maken, maar de melk was eigenlijk stiekem over datum maar smaakte nog prima.

Uur later heb ik alles eruit gespuugd op de wc :confounded:

4 likes

In Groningen overnacht, waar ik ooit heb gestudeerd, echt zo leuk en raar. Donderdag was het supermooi weer, dus hele dag* op een huuurrrrrlak terras gezeten. Voelde me zo ALIVE. Na eeuwen! Echt de cholera aan corona. Einde bericht.

*tot 18u dus ugh

20 likes

Bizar, dat je als tip krijgt om alle behandelingen die je hebt gekregen op te schrijven en te vragen welke behandelingen niet per se noodzakelijk zijn om kosten te besparen als je in het ziekenhuis ligt. Dat is blijkbaar nodig in Amerika. Diep triest :cry:

2 likes

Mijn telefoon is zo erg kapot en ik wil hem laten maken maar moet wachten op de verzekering, prima. Maar het scherm lekt ofzo en de zwarte vlek wordt steeds groter :joy: straks zie ik niks meer

Ik ga dood van de menstruatiepijn en heb weer kut geslapen. Gelukkig gaan we vandaag naar huis, maar degene met wie ik ben wil ook nog allemaal dingen ondernemen op de terugweg. Mij niet bellen :confounded:

Ik kan me niet herinneren me ooit zó ziek te hebben gevoeld. Kan me bijna niet voorstellen dat dit geen COVID is :sob: vandaag maar weer testen voor de zekerheid… wat een ellende zeg :face_with_thermometer:

1 like

Net weer iets anders, maar misschien vindt ze de Podcast Toen was ik 12 dan ook leuk. Is van Willem Wever en gaat over historische gebeurtenissen, zoals bijv. de Tweede Wereldoorlog, maar ook de Watersnoodramp en de Vuurwerkramp.

1 like

Anne Frank, mijn beste vriendin van Hanneli Goslar kan ik ook aanraden.

2 likes