Witte zwanen, zwarte zwanen is ook mooi en Dansen op de brug van Avignon. Ken je die ook?
@Madam-Mikmak
Nee volgens mij niet. Ook op de lijst!
Ze is in ieder geval enthousiast over haar nieuwe boek.
Mam, 250.000 joden moesten al verhuizen in Polen!
En ze is een keer ontsnapt onder de jas van haar vader. Hij was een onmisbare jood.
De boeken van Ida Vos zou ze nu al kunnen lezen, is vanaf 9 jaar.
Ik merk het ook dat het weer helemaal gaat leven bij de kinderen, er zijn op school ook boeken uitgedeeld.
Wow wat een krom systeem! Hoeveel zou de zorgverzekering zijn als je het zelf moest betalen? Kan je dat niet even nemen om die penalty te ontwijken?
Zo rond 4-5 mei is er extra veel aandacht voor. Maar ook de leeftijd vanaf 11 - 12 jaar
Het milieu, conflicten, oorlog.
Ik had hiervoor een tijdje een zorgverzekering die ik zelf betaalde en dat was ongeveer $400 per maand. Overigens moet je dan voor elke doktersbezoek of onderzoek ook nog een bijdrage leveren en je eigen risico is $7000 ofzo. Maar ik kan dit nu niet betalen!
Hopelijk vind ik snel een andere baan met zorgverzekering. Ik krijg dan alsnog een penalty maar minder groot.
In NL krijg je ook een boete als je X maanden geen zorgverzekering hebt maar hier is die verplicht. Bizar dat je gestraft wordt in een land waar het zorgsysteem sowieso al fucked up is en waar een verzekering ook geen verplichting is (of wel?)
Hopelijk heb je snel een nieuwe baan gevonden!
Nou, het is heel ingewikkeld en ik snap het niet goed eerlijk gezegd maar het is dus wel verplicht, in mijn staat in ieder geval. Daarom krijg ik ook een boete. Dit komt door Obama care. Maar in de praktijk werkt Obama care gewoon niet goed, echt totaal niet te vergelijken met Nederland. En ik kom niet in aanmerking voor hulp van de staat omdat mijn man boven het minimum verdiend. Maar hij kan mijn zorgverzekering helemaal niet betalen omdat het huur/boodschappen/leven hier gewoon mega duur is
Ik krijg echt kortsluiting van slecht weer, kou, regen in combinatie met dat het nu (21.30u) nog licht is.
Damn!!! Zoveel geld evengoed nog. Die je verplicht moet afsluiten.
Ik baal al van mijn ā¬170,- in de maand. En de ā¬385,- maar krijg dan verder wel alles vergoed
Ja het is echt niet normaal. Je hebt dus eigen risico (die al absurd hoog is) maar je hebt ook nog copay en dat gaat niet van eigen risico af. Ook met zorgverzekering moet ik om alleen de dokter te bezoeken elke keer $50 betalen. En als ik bijv een rƶntgenfoto moet kost dat ook $150 en dat is dus niet eigen risico. Echt bizar.
Mijn schoonmoeder heeft een ongeluk gehad en voor de ambulance moest ze $1200 betalen met verzekering. En ik heb toevallig deze week geholpen met de rekeningen en ze had er wel 14 van verschillende dokters en afdelingen. Echt zo verwarrend ook allemaal echt kut. Snap echt niet hoe dit kan en dat iedereen dit gewoon accepteerd.
Maar hoe zit dat dan als je pech hebt en langdurige zorg nodig hebt? Fysiek of psychisch? Dan ben je toch echt de lul denk ikā¦
Echt rot voor je! Hopelijk vind je snel een baan en valt het allemaal mee wat je moet betalen.
Ik ga morgen naar de superbra!! nieuwe bh kopen!!!
Dan krijg je een enorme schuld denk ik. Het is wel zo dat ze vaak een hele hoge rekening sturen en als je niet kan betalen wordt het opeens lager
Ik had binnen een maand toen ik hier woonde opeens heel erg veel pijn en de dokter dacht dat ik nierstenen had. En toe na een simpele bloedtest kreeg ik een rekening van $5000 omdat ik (nog) geen verzekering had. En ik had geeneens nierstenen!!! Ik heb toen de rekening niet betaald en uiteindelijk hebben ze de rekening met meer dan de helft verlaagd, ook heel raar. Het systeem is in ieder geval heel verwarrend (opzettelijk denk ik)
Kinderen met een ster is ook een mooie en goede voor die leeftijd!
Oh man, ik zou hier enorm zenuwachtig van worden. Hoop dat je snel een baan met zorgverzekering vindt!
Hier krijg ik meteen Breaking Bad vibes van.
Ik las deze eens en mijn bek viel echt open. Kon de andere post niet zo snel vinden die ik hier over gelezen heb en dan staat er op een rekening 600 dollar voor 1 verbandje ofzo, gewoon zodat ze de prijs maar op kunnen drijven. Echt zo bizar hoe het er daar aan toe gaat!
Ik had vandaag boob tape op.
Mijn rug was mooi bloot. De komende dagen is mijn bovenlichaam alleen rood
Ik sliep al lekker voor tienen want was moe. Nu ben ik wakker en heb ik t warm.