Wat je even kwijt wil #51

Echt zo’n lekker weekend gehad :heart:. Ik heb voor het eerst op een scooter gereden en dat ging goed. Die gosharing is echt handig en leuk. Dit weekend er al 5 uur op gezeten :ok_hand:

1 like

Bluhhh net bij de huisarts geweest en ze vermoeden toch wederom een hernia. Ik ben nog geen 30…
ik heb even een baalmomentje.

4 likes

Mannen :roll_eyes:
Ik krijg een verzoek op LinkedIn dus ik accepteer dat want ja, hoe meer connecties, hoe beter I guess. Eerst stuurde hij een professioneel bericht als ‘welkom als nieuwe connectie’ en nog wat blabla. Daarna vroeg hij naar wat ik deed en was verbaasd dat ik nog student ben, terwijl het letterlijk op m’n profiel staat. Dan vraagt hij hoe ik mezelf voor de toekomst zie, dan licht ik toe welk vakgebied ik in wil. Is hij daar ook verbaasd over, terwijl hij 3x m’n LinkedIn heeft bekeken en het staat er ook echt 3x in vermeld.
Daarna vroeg hij naar huisje tuintje boompje… ik zei dat daar geen druk achter staat en dat ik daar nog een partner voor nodig heb, maar dat ik daar niet mee bezig ben.
Zegt hij dat ik een mooi gezichtje heb en dat dat wel goed komt… Wtf doe eens normaal zeg. Na een rondje googelen zie ik ook gewoon dat hij een vrouw en twee kinderen heeft.

10 likes

Ik ben zoo jaloers op mensen die hun haar maar 1/2 x per week hoeven te wassen en dat het dan niet vet is en nog mooi zit.
Ik moet het letterlijk elke dag wassen, anders is het vet en zit het niet goed. Ben nu al dik een jaar bezig met dat zogenaamde ‘trainen’ om het minder te kunnen wassen, maar het blijft vet op de 2e dag. Moet altijd een staart in.

9 likes

Wat een leuk weekend had moeten zijn voor m’n moeders verjaardag, is uitgelopen in een fikse ruzie tussen mij en m’n vader. Dus werd vanochtend met een brak en schuldgevoel wakker. En nu zit ik voor werk achter m’n laptop, maar wil eigenlijk gewoon in bed onder de dekens verdwijnen en serie kijken.

6 likes

Ik had dit vroeger ook, totdat de kapper zei dat ik voor het wassen van m’n haar eens een druppel afwasmiddel moest gebruiken om te ontvetten. Daarna gewoon normale shampoo. Dat hielp heel goed! Ik heb er nog steeds wel last van, veel shampoos zijn te voedend voor mijn haar en conditioner is helemaal funest. Wat voor een shampoo gebruik je nu? En zit je veel aan je haar?

Oh serieus? Is dat niet slecht voor je haar?
Ik heb een balayage, geblondeerd haar, in de punten is het vrij droog maar mijn hoofdhuid is gewoon heell snel vet. Heb veel verschillende shampoo’s geprobeerd en heb nu deze; XHC Banana Shampo. Zonder sulfaten en parabenen dus dacht dat is wel nice. Was ook altijd 2 keer mn haar om t zo schoon mogelijk te krijgen maar mwah. En voor mijn gevoel zit ik niet veel aan mn haar.

Het is echt weer maandag hoor, mensen hebben massaal afspraken afgezegd en niemand neemt de telefoon op :roll_eyes:

Gatverdamme, ik zou terugsturen “hier ben ik niet van gediend” en hem eraf mieteren

2 likes

Het zal niet fantastisch bijdragen aan het haar zelf maar het ontvette wel. Ik heb er in ieder geval geen negatieve effecten van gemerkt, behalve dat m’n haar echt zichtbaar minder snel vet werd. Ik heb gewoon heel veel en dik haar waardoor ik die shampoo resten gewoon niet goed uitgespoeld kreeg. Het blijft een zoektocht naar de juiste shampoo, helemaal omdat je zegt dat je haarpunten wel voeding nodig hebben maar je hoofdhuid juist niet. Ik ben vorige week ook weer begonnen met een nieuwe shampoo, kijken of dit voor mij werkt. Heb ook dure shampoo van de kapper (Kerastase) geprobeerd maar het is gewoon té voedend. Een schone borstel (dus zonder haar en shampoo resten) is ook heel belangrijk om vet haar te voorkomen, zei de kapper.

1 like

Is 1 zo’n quiche nou vullend genoeg voor een maaltijd? En zo niet, wat eet je er dan bij?

Ik wil nu echt eens boodschappen voor de hele week doen maar heb zo’n error in m’n hoofd. Wil dingen die lekker zijn, vegetarisch, semi-gezond/niet miljard kcal, en niet al te moeilijk om te maken. Dus wil teveel dat snap ik ook haha maar nu kom ik echt op niets.

Ik zou dan iig niet die met mediterrane groente doen, zo’n slappe hap. Echt goor

Oh haha @Jumpsuit vindt die precies lekker

2 likes

Dit is lekker:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1030690/ovenfrittata-met-wintergroenten

En deze, ik doe er dan nog spinazie en feta door:

4 likes

Haha ja ik vind die het lekkerst, en de vorige keer waren die allemaal weg en zag ik dat andere forummers die ook lekker vonden. @Acquiesce ik zou sowieso niet een hele quiche nemen als maaltijd. Dan eerder bijv. Een kwart, of een halve quiche met soep erbij. Dus ik weetniet of het als avondeten vullend is, al zijn quiches vaak wel machtig.

2 likes

Whaha nog meer error! :see_no_evil:

@propje ahhh, thanks voor het meedenken! Deze klinken allebei echt goed en heb toevallig nog eieren over die op moeten dus heel chill!

1 like

Ik geef mijn katten sinds een tijdje soms blikvoer maar ik krijg elke keer enorme trek in corned beef door de geur. Ben de afgelopen maanden al 3 keer naar de appie gefietst enkel voor een tijgerbol met corned beef, wil vandaag weer maar ik wil dat helemaal niet zo vaak eten :frowning_face:

4 likes

Leuk, hoop dat het smaakt! Ik eet beide met een broodje erbij (shakshuka met pita) en dan lekker dippen :yum:

2 likes

Whaa ik heb een afspraak gemaakt voor kroon laten zetten op mijn kies. Wel pas eind augustus maar dacht maak alvast afspraken (moet in twee keer) dan moet ik wel. Knijp hem nu al hahaha.

2 likes

Mijn werklaptop heeft er net vijf minuten over gedaan om een pdf te openen en in tegenstelling tot andere maandagen hàd ik nog best zin in vandaag.
Maar laat maar weer.

11 likes

Ik doe meestal een halve quiche en dan maak ik er nog salade bij; meestal iets van sla tomaat komkommer avocado maiskorrels feta/geitenkaas etc. Of soms gegrilde groenten ipv salade en dan een halve quiche. Dan zit ik wel echt goed vol

1 like