Wat je even kwijt wil #54

Nou mijn dag begon fantastisch vandaag, ik kon mijn telefoon uit de wc-pot vissen :+1:t2:
Hulde voor iPhone dat ze tegen water kunnen maar toch maar even in de rijst gezet. Maar gelukkig doet ie het nog gewoon. Laat het geen voorbode zijn voor de rest van de dag aub.

1 like

Mijn eerste kop koffie in een week. Zo. Lekker.

4 likes

Altijd ja zeggen op zulke dingen! Blijkbaar wil hij je graag helpen, anders zou hij het niet aanbieden. De meeste mensen worden sowieso heel blij van iets doen voor een ander, dus channel je innerlijke barmhartige samaritaan en laat ze dat vooral doen :cool:

7 likes

Ik ga shoppeeee en kringloophoppeee,
Een echt shopahollic is niet te stoppeee.

Gvd kut lied

19 likes

Wauw ik heb echt maaaaaaanden slecht geslapen. Vorige week mijn huis eens gereinigd met salie (ik doe dit in de zin van: baat het niet, dan schaadt het niet) en sindsdien slaap ik écht veel beter? Ik vind het echt gewoon gek? Ik heb vannacht 8u aan een stuk geslapen, dat is echt al maanden geleden. Ik ben er echt van onder de indruk!
En ik zit nochtans in een stressvolle (tentamen) periode, dus het is niet dat mijn stress al allemaal weg is.

24 likes

Vandaag precies 4 jaar geleden hoorde ik dat ik kanker had, dus deze datum en dag zijn moeilijk, dan heb ik vanmiddag ook nog een een afspraak bij mijn nieuwe psycholoog.

Is deze dag al voorbij? Mag ik alweer naar bed :sob:

36 likes

Ik PB je!

2 likes

Hè wat naar allemaal. Heb je je al volledig ziekgemeld op je werk? Een burnout (dat heb ik goed onthouden toch?) Is echt onwijs klote. Toegeven dat ehr alleen zo onwijs kut gaat en je het niet kan volhouden is wel echt super lastig, maar kan je wel rust brengen. En niet vergeten echt niet alles wat mis gaat, ligt aan jou. Waar twee mensen zijn of meer, hebben die allen schuld. Ik gun je een rustigere periode en veel sterkte :orange_heart:

2 likes

Door een salie takje te branden?

1 like

Ja ik heb ooit zo ergens gedroogde salie gekocht en dan brand je dat, en loop je door huis een beetje mee rond te zwaaien. Haha klinkt echt stom zo, maar zoals ik al zei, baat het niet dan schaadt het niet :blush:

3 likes

Ik heb net met mijn telefoon uit het raam gehangen om een nummer te shazammen van iemand die buiten op straat op vol volume aan het luisteren was.

Niet gelukt :frown: jammer, klonk als een lekker nummertje

9 likes

Als tiener keek ik vaak naar zijn programma, hij doet zeker goede dingen!
Ik heb ook zijn boek liggen! Ben er ooit eens in begonnen, maar helaas nog niet heel ver geraakt. Ik vond hem de kat soms wel een beetje vreemd beschrijven, niet zo wetenschappelijk soms. Maar goed, hij heeft er volgens mij ook niet echt een opleiding voor gedaan maar eerder uit zijn ervaring door in asielen te werken toch? Maar ook wat filmpjes van hem gezien, en hij haalt zeker goede dingen aan. Zou me nog een beetje meer moeten verdiepen in hem om echt een goede mening te vormen. Dat hij een hart heeft voor katten, dat is zeker!!

1 like

Ja dat klopt! In het begin van het boek schreef hij ook dat hij zich een beetje onzeker voelde omdat hij geen opleiding heeft genoten en inderdaad veel heeft geleerd via zijn werk in asielen. Ik vond het begin ook een beetje moeilijk door te komen van het boek, want het gaat ook heel erg over zijn leven met drugs- en alcoholverslaving en dat vond ik wat pittigere stukken ook. Maar het is zeker een aanrader om door te lezen!

1 like

Ik ben vandaag vrij maar moest even inloggen om op mijn werkmail te kijken. Krijg ik opeens een skype bericht van een collega ‘wat doe jij online?’. Hallo stalker alert zeg.

1 like

Ik ben van de week uit pure verveling begonnen met Chinees op Duolingo en ik vind het echt heftig moeilijk maar inmiddels ben ik ook best wel invested? Terwijl ik ook wel weet dat je met Duolingo niet zo bijster ver komt en helemaal niet van plan ben om er verder iets mee te doen :’)

3 likes

Ik denk dat @fysicus het met een bundel gedroogde witte salie heeft gedaan, zoals dit:

1 like

Idd!

Ik heb te lang uitgesteld om kennis te maken met de achterburen en nu gaan we bijna beginnen met een verbouwing waar zij waarschijnlijk last van hebben en nu voel ik me lullig. Ik vind het sowieso best lastig om te bepalen wie we allemaal moeten inlichten behalve de buren naast ons.

Ik mis mijn vrienden nu ik aan de andere kant van het land woon. En dan vooral de ‘het is mooi weer, we hebben beide tijd, laten we spontaan naar het terras gaan’ momenten. Ik kan goed alleen zijn en prima met mezelf een dagje winkelen ofzo maar soms vind ik het gewoon even kut. Met mijn vriend is toch anders dan met vriendinnen. En ja, ik ben zelf naar de andere kant van het land gegaan.

4 likes

Verbouwen is gelukkig wel heel menselijk (tenzij je het midden in de nacht gaat doen ofzo). Onze achterburen hebben net verbouwd met veel kabaal en zou zelfs niet weten hoe ze eruit zien of welk nummer dat is. Toen wij met wat meer lawaai bezig waren hebben we de onderburen en beide huizen naast ons even ingelicht, maar die vonden het echt geen enkel probleem.

De onderburen gingen zelf ook verbouwen maar wisten niet dat wij er al woonden, daar hebben we zelf even aangebeld om te vragen hoe lang ze nog bezig waren (konden echt niet thuiswerken daardoor), vonden ze ook helemaal prima!

@kleinmeisje super herkenbaar. Ik ben zelf twee jaar geleden naar de andere kant van het land verhuisd, het is zelfs nog prima te doen met de trein (maar toch wel 1.5 uur) maar zie mijn vrienden zo veel minder en spontaan even lunchen of een terrasje lukt ook niet echt meer zo. Heb je, of zou je behoefte hebben, aan meer kennissen/vrienden/iemand met wie je af kan spreken op de plek waar je nu woont?

1 like