Mijn appartement staat te koop, bezichtigingen zijn geweest en de deadline voor het bieden is volgende week. Én volgende week weet ik waarschijnlijk of ik wel of niet zwanger ben. Veel te spannend allemaal, dus ik kan niet slapen .
De clip
Luister naar The valley van Miguel
Kijk naar het live optreden van pineaple skies voor vevo van Miguel
Kijk naar kiss it better van miguel
Kijk naar de clip van you already knew that van Ro James
Trey songz unplugged
Trey songz love faces live op de bet awards en dan komt Kelly rowland zingen
Ik heb éindelijk, na 173 pogingen, alle 3 de lord of the rings films gekeken en ook gevolgd.
Conclusie; mooie films, laatste is de beste haha
Het branden van witte salie wordt wel als cultural appropriation gezien. Misschien goed om erbij te vermelden.
Oh en these arms van Luke James met het Filharmonisch orkest
Ik vind het interessant om dit soort artikels te lezen, en ik snap het ook wel, maar op een gegeven moment ga je je wel afvragen als je kerrie in je pan zit te strooien of je iets doet wat misschien ‘Niet oke’ is. Ik vermoed dat een dergelijk ritueel als salie branden niet exclusief gehouden wordt door die cultuur en dat het aanmoedigen ervan alleen maar positief is.
Moet ik het misschien toch maar eens afmaken. Heb denk ik al 5 keer 1,5 film gezien. Wel de moeite waard dus?
Hahaha fuck man. We zijn in een hotel, in een suite waar eigenlijk geen honden mogen. Maar als uitzondering mocht onze hond mee.
En nu heeft ie diarree en al 4 x op de kamer gepoept
Er zitten hier twee niet gecastreerde katers in de buurt die regelmatig met elkaar ouwehoeren maar nu gingen ze full fight in onze achtertuin . Ze lagen vast tussen de schutting en composthoop en bleven maar vechten. M’n vriend ging heel relaxed de gieter over ze leeggieten en toen renden ze onze steeg in, nog steeds vechtend. Na nog een beetje water gingen ze uit elkaar en dropen ze allebei af.
Echt ruig, ik heb ooit uit (wat mij betreft) een betrouwbare bron gehoord dat katten als ze eenmaal in gevecht zijn doorgaan tot er 1 dood is. Maar heb eigenlijk ook nog nooit iemand gehoord wiens kat zich doodgevochten heeft… Heb ook geen idee wat het verstandigst is om te doen wanneer twee katten in gevecht raken.
De ene zit onder de krassen, enkele best diep. Andere kat nog niet weer gezien.
Kutfilm
Ik kon de eerste film maar heel moeilijk afkijken. Heb mijn telefoon nu ook telkens aan m’n vriend gegeven zodat ik geen afleiding had. Heb de eerste echt zo vaak proberen te kijken ook!
Maar in de laatste film kwam alles samen en was ook echt spannend! Blij dat ik ze nu allemaal heb gezien.
Mijn laatste dag als 29 jarige was leuk;
Mijn eerste dag als 30 jarige was leuk.
Echt ik ben happy!
gefeliciteerd
Spoiler stillwater
Ik was toevallig gisteren bij deze film en vond hem ook echt goed MAAR was zo beduusd op het eind haha, hoopte echt nog op een 5 months later … telefoontje van Maya: Bielll!
Maar nee. Geen happy ending op dat gebied. Zat echt zo: neeeee meen je niet is die nu af??
——————————
Uuuuughhhhghhh ik word leip de laatste dagen. Het is half 3 en ik lig wakker, allemaal herinneringen op te halen waar ik extreme schaamte bij voel of heel veel spijt. Ik hoop/denk dat jullie dat herkennen. Dat je een x aantal momenten hebt en als je daaraan terug denkt heb je gewoon altijd buikpijn van schaamte of spijt. Je hebt er niks aan want het is gebeurd maar de herinnering verdwijnt nooit.
Ik. Wil. Een. Uitknop.
Ja dat hadden wij ook!!! Echt jammer
Ja ik vind het lastig want ik ben ook van mening dat het mooi is om cultuur te delen. Maar aan de andere kant ben ik niet native american dus als zij het vervelend vinden, wie ben ik dan om daar niet naar te luisteren? Verentooien worden ook niet (meer) gedragen door witte mensen omdat het respectloos is.
Heb je het artikel gelezen? Want er staat in dat smudgen echt native american is maar dat veel culturen een soort “cleansing” ritueel hebben en dat je misschien eerst kan leren hoe dit in jouw cultuur gebeurde.
Verder zeggen ze zelf dat saging of smudging een closed practice is dus het is niet de bedoeling dat een buitenstaander dit doet, er zit ook een heel ritueel achter. Ik snap ook wel dat het pijnlijk is want die stammen zijn bijna uitgeroeid, dit is iets belangrijks in hun cultuur en ze mogen dit nu niet eens in een ziekenhuis voor hun zieken doen bijvoorbeeld. Maar nu wordt het wel in Urban Outfitters verkocht en op insta gedaan door spirituele influencers omdat het hip is.
Nouja, doe ermee wat je wilt maar ik vind het wel belangrijk om te benoemen
Er wordt inderdaad ook aangeraden om andere (niet witte) salie te gebruiken. Maar in de post die ik quote werd wel witte salie genoemd.
Het is misschien ook wel anders als je bijvoorbeeld zelf witte salie plukt. Ik weet ook niet hoe het in Nederland wordt geadverteerd want hier kan je dus ”native american smudge sticks” kopen en dat is best fucked up want er is gewoon genocide gepleegd en daarna werd een belangrijk spiritueel gebruik in een new age jasje gegoten om lekker mee te cashen
Mijn bil doet zeer een er ontstaat een blauwe plek in de vorm van een traptrede.
Zou me bijna ziek melden voor zondagochtend voor werk.
Ben net een stijve hark
Het is mijn laatste werkdag eindelijk!