Ja ik ben het ook zeker met je eens hoor! Er moet zeker iets gedaan worden, ik vind het alleen weer typisch dat dieren hier eerder de dupe van zouden worden. Ik denk inderdaad dat er een groot stuk bij landbouwdieren zit, boeren zijn ook niet de gemakkelijkste mensen en zoeken vast gewoon een dierenarts die hen wel de antibiotica wil voorschrijven. Het is gewoon jammer dat héél de diergeneeskundige sector als 1 geheel wordt genomen en dit dan maar voor de hele sector geldt.
Als je een recenter grafiekje vindt, zeker welkom, boeiend om te zien! Wist niet dat Nederland het zo goed deed.
Maar ik blijf er wel bij dat verbieden geen zin heeft als je niet het probleem oplost. Medisch gewijs is dit een beetje symptomatisch handelen ipv etiologisch. Ik hoop echt dat ze meer gaan sensibiliseren én dat er meer onderzoek zal gebeuren naar antibacteriële middelen. Bv Corona is volgens mij goed geweest voor het onderzoek naar antivirale middelen. Het is jammer dat er iets drastisch moet gebeuren vooraleer dat onderzoek gebeurt. Ik hoop dat het inderdaad niet tot het punt moet komen dat je aan een simpele oorontsteking kan overlijden.

Wel echt jaloers op mensen die zonder problemen 10 jaar anticonceptie kunnen slikken, maja mijn gezondheid en mentale staat gaat boven alles.

toch maar ff kijken