Heel logisch toch, dat je je hier druk om maakt. Ik denk dat de meerderheid van de vrouwen dat al doet, laat staan als je dan ook nog moet dealen met PTSS.
Ik heb een mannelijke gynaecoloog en zag daar de eerste keer enorm tegenop, maar al met al voel ik me veel prettiger bij hem dan bij de vrouwelijke gynaecologen die ik heb gezien. Hij legt alles net wat beter uit, waarschuwt als hij gaat aanraken, vraagt vaak of het nog okee gaat. Ik voel me sneller op mijn gemak bij een vrouw, maar heb bij deze man minder last van herbelevingen/nare gevoelens tijdens of na het onderzoek door hij handelt. Misschien dat een (of deze) man dan toch iets bewuster is van een 1-0 achterstand omdat hij man is. En co-assistenten gewoon de kamer uit sturen hoor, dat mag zonder uitleg of toelichting en dat gebeurd absoluut vaker.
Hopelijk is t voor jou nu eenmalig/niet heel frequent, maar ik kom er vaker en heb nu ook in mijn dossier laten zetten dat en waarom ik behoefte heb aan geen onnodige mensen erbij, extra uitleg, stoppen als ik stop zeg etc. Misschien een tip
Hebben ze gewoon een soort waarschuwing voor die oppopt als ze je dossier openen.