Wat je even kwijt wil #55

Oh wat goed!! Wij gebruiken juist heel vaak groen blauw en paars en als ik dan een keer iets anders wil kom ik op oranje roze en rood maar dat is totaaaaaal niet ons. Dus ik moet tussenkleuren en tinten gaan vinden

2 likes

Misschien staat er wel een cursus hierover op domestika? Ik heb daar wel eens iets over infographics gevolgd en vond het heel informatief.

Haha ja in kleding zelf wel, maar dus niet in alles er om heen.

@Luzarl ja die kleuren liggen te dicht bij elkaar (oranje roze rood) 1 contrast kleur helpt dan vaak al.

1 like

Ah geen stress! Wel gek dat jij ook de posts moet ontwerpen, dat is écht een ander vak.

Is er een huisstijl handboek dat je kan doorlezen?

Dankje!Het is een examen Engels dat ik moet doen als onderdeel voor de aanmelding van een master die ik wil gaan doen :blush: vandaar de rare timing haha

2 likes

Ja ik werk bij een hele grote organisatie met heel veel submerken dus het boek is heel algemeen, alleen de lettertypes staan vast en we werken met templates, maar kleuren en tekstjes enzo moet ik dus zelf doen

Probeer eens te zoeken naar kleurpalleten, bv op Colorhunt.co of coolors.co. Hierin kun je RGB kleuren plakken en mooie kleuren erbij zoeken.

3 likes

Denk jij ook meteen Rob Geus B…?

• Ja
  • Nee
  • Nu wel

0 stemmers

2 likes

Heel logisch toch, dat je je hier druk om maakt. Ik denk dat de meerderheid van de vrouwen dat al doet, laat staan als je dan ook nog moet dealen met PTSS.

Ik heb een mannelijke gynaecoloog en zag daar de eerste keer enorm tegenop, maar al met al voel ik me veel prettiger bij hem dan bij de vrouwelijke gynaecologen die ik heb gezien. Hij legt alles net wat beter uit, waarschuwt als hij gaat aanraken, vraagt vaak of het nog okee gaat. Ik voel me sneller op mijn gemak bij een vrouw, maar heb bij deze man minder last van herbelevingen/nare gevoelens tijdens of na het onderzoek door hij handelt. Misschien dat een (of deze) man dan toch iets bewuster is van een 1-0 achterstand omdat hij man is. En co-assistenten gewoon de kamer uit sturen hoor, dat mag zonder uitleg of toelichting en dat gebeurd absoluut vaker.

Hopelijk is t voor jou nu eenmalig/niet heel frequent, maar ik kom er vaker en heb nu ook in mijn dossier laten zetten dat en waarom ik behoefte heb aan geen onnodige mensen erbij, extra uitleg, stoppen als ik stop zeg etc. Misschien een tip :slight_smile: Hebben ze gewoon een soort waarschuwing voor die oppopt als ze je dossier openen.

1 like

Maar de eerste groep is al gecompenseerd, die hebben namelijk basisbeurs gekregen. Sommige mensen hebben zelfs dat niet gehad en dat zou gecompenseerd moeten worden. Niet de volledige studieschuld, maar wel het bedrag aan basisbeurs dat ze hebben misgelopen.

Ja wat je zelf zegt dus al. Niet de gehele groep. Genoeg mensen wiens ouders genoeg verdienden maar niet bijdroegen aan hun schoolkosten, dus kregen ze geen basisbeurs.

@Nysmn heeft het toch alleen over mensen die geen basisbeurs hebben gekregen? Maar dat ze het lullig vindt als de groep die naast de studie heeft gewerkt ter compensatie van de niet ontvangen basisbeurs niet gecompenseerd wordt omdat ze geen schuld (meer) hebben openstaan.

2 likes

? Voor 2015 kreeg iedereen de basisbeurs, of je ouders nou 10K of 100K per jaar verdienden. Jij hebt het over de aanvullende beurs.

Ah oke nee ik heb het niet over voor 2015. Ik begon mijn hbo studie in 2016.

Voor 2015 kreeg iedereen een basisbeurs à €290 per maand (ik ga uit van uitwonende studenten). Na 2015 kreeg niemand die meer. Ik zou het eerlijk vinden als iedereen die na 2015 is begonnen, ook dat bedrag gecompenseerd krijgt (in de vorm van kwijtschelding van schuld of schenking). Er werd hierboven ook genoemd door iemand anders dat de mensen die voor 2015 zijn begonnen ook compensatie zouden krijgen, maar daar ben ik het niet mee eens want die hebben een basisbeurs gekregen en hebben die compensatie dus al gehad. Daar heb ik het over!

2 likes

Oh ik volgde niet dat dat een reactie daarop was en dat het daarover ging nu. Nu snap ik je.

Ah ok, dochter heeft vaak neten gehad inderdaad, niet elke keer luizen. Wát een ellende is dat allemaal zeg, is niet doorheen te kammen bij haar (dochter heeft krullen) Haha ok boeiend verhaal alstublieft.

3 likes

Ik lees nu ergens iets op internet over stakingen op Spaanse luchthavens en nu ben ik bang omdat ik morgen naar Mallorca vlieg maar kan nergens echt fatsoenlijke informatie vinden maar zal wel op insta dat iemand een story postte van stakende lui op Malaga airport. Huilie

Omg ik hoop zo dat er iets van compensatie komt :crossed_fingers:t2: Zal wel niet, maar zou echt zo fijn zijn.

Ik heb nooit een basisbeurs gekregen want in 2015 begonnen met studeren, ook geen korting gekregen op het eerste jaar want dat ging pas 1 of 2 jaar later (?) in en omdat ik al eerder aan een bacheloropleiding was begonnen moest ik gewoon het volledige collegegeld betalen. En die compensatie voor studievertraging vanwege corona dus ook niet want dan moest je voor 31 augustus zijn afgestudeerd en dat was ik niet :sob:

Kut mijn moeder vliegt morgen naar Spanje en volgens mij op Malaga.
Waar zag je die insta post?