Wat je even kwijt wil #56

Gelukkig! Fijn dat je ook zo alert was om 112 te bellen.

4 likes

Dat is zo schrikken! Goed dat je 112 hebt gebeld en gelukkig was de politie er dan snel.

Doet me er aan denken, ik heb ooit als 18-jarige met net mijn rijbewijs gehad dat ik na een late horecadienst een collega nog naar huis bracht. Die woonde aan de dijk, ergens in een donkere woonwijk. Haar afgezet en toen ik verder reed richting mijn eigen dorp stond er plots ook midden op de weg, in het donker dus, twee paarden op de weg. Moest ook vol in de rem, levensgevaarlijk.
Was ook een heel gedoe, eigenaar zat in de kroeg en reed nog bijna zijn eigen paarden overhoop toen hij in allerijl terug kwam geraced en vol de bocht om kwam. Idioot, vooral als je weet dat je paarden ontsnapt zijn en op de weg staan. Maar goed, gelukkig ook goed afgelopen!

Mijn tante heeft ooit een paard op de motorkap gehad trouwens. Dat is minder goed geëindigd :slightly_frowning_face:

7 likes

@Krabsalade misschien interesse?

5 likes

Alle niet te vreten zaken kunnen voorlopig mijn kant op. :thumbsup:

3 likes

Ja dit heet tegenwoordig een horsetag ipv dogtag :thumbsup:

6 likes

Wat rot zeg. Begrijpelijk dat je je niet gewaardeerd voelt en naar iets anders kijkt. Ik zit in een enigszins vergelijkbare situatie, in die zin dat ik ook veruit het minst verdien van het team. Scheelt ongeveer 600 euro bruto. Ben hier 3 jaar geleden komen werken zogenaamd als junior en ik zou door kunnen groeien na verloop van tijd in een senior functie. Uiteindelijk blijkt er helemaal geen junior of senior functie bestaan, alles is gewoon naam functie. Ik dacht toen dus dat ik nog een keer naar een hogere schaal zou kunnen maar dat kan dus helemaal niet, ik kan alleen binnen de schaal groeien en dat gaat gewoon met een trede per jaar. Maar ik scheel dus 7 tredes met mijn collega’s die hier allemaal al honderd jaar werken (overigens niet al die tijd al in deze functie) dus het duurt nog 7 jaar voor ik op hetzelfde salarisniveau zit als zij. Toen mijn manager een half jaar geleden wegging heeft ze de meeste van haar taken tijdelijk aan mij overgedragen omdat ze vond dat ik hier het meest geschikt voor was (dus geschikter dan mijn collega’s die hier al langer werken) en zonder te willen opscheppen doe ik mijn werk echt minstens net zo goed als mijn collega’s, misschien zelfs beter. Maar met het salarisverschillen met die collega’s die hier al heel lang werken kon ik nog wel enigszins leven. Maar er is hier laatst een nieuwe man van in de 50 aangenomen (is sowieso allemaal heel raar gelopen) en hij werkt ook al zijn hele leven in deze sector maar niet in deze functie. En nu puntje bij paaltje komt blijkt dat hij in deze functie ook echt nog helemaal niks kan en alles nog moet leren. Hij lijkt hierbij ook niet heel snel van begrip te zijn, beperkte digitale vaardigheden te hebben en ik vraag me eerlijk gezegd af of hij geschikt is voor het werk en het überhaupt nog kan leren. Deze zorgen hebben twee goede collega’s ook al uitgesproken. Maar ik weet dus vrij zeker dat hij doordat hij een man van in de 50 is met al een lang arbeidsverleden in deze sector hij ook ergens bovenaan de schaal ingeschaald zal zijn en sindsdien stoor ik me er echt vreselijk aan dat ik zoveel minder verdien dan iemand die zo veel minder kan dan ik.

Ik heb bij de nieuwe manager onlangs ook al aangekaart dat ik eigenlijk financieel wat onvrede heb doordat de doorgroeimogelijkheden die er destijds genoemd werden niet blijken te bestaan en zij heeft toen aangegeven dat ze bang was dat ze niks voor me kon doen maar als het toch zou lukken ze me het zou laten weten. Inmiddels zijn we een paar weken verder maar heb er niks meer van gehoord. Ik heb dus inmiddels ook zoiets van nou ik ga m’n ogen open houden…

Edit: Sorry ik zie nu dat ik jouw probleem misschien een beetje gekaapt heb om mijn eigen hart te luchten. Ik weet in ieder geval hoe vervelend het kan voelen als je het minste verdient van je collega’s en bij mij is het dan nog enigszins te verklaren doordat ik het korter werk dan de meesten. Als je er het langste werkt snap ik al helemaal dat je je niet gewaardeerd voelt, zeker als je het dan aankaart en er niks mogelijk is.

6 likes

Unrelated maar heb je toevallig nog tips voor heerlijke douchegels/shampoos om deze ervaring te evenaren? Ik hou hiervan maar kom altijd weer terug bij de saaie douchegel die op dat moment bij de kruidvat in de aanbieding is :joy:

1 like

Mijn verlegen kat ligt ineens achter mij en is heel druk zijn nagels deels in mij en in het kleed aan het kneden. Ik ben wijn en snacks voor dit bonding moment aan het opgeven. Tot dit jaar ging hij wel op de bank zitten (zo ver mogelijk weg) zolang je niet bewoog dus dit is heel wat.

30 likes

DO. NOT. MOVE!!!

Eten, drinken en plassen kan in 2023 ook weer, geniet van dit moment zolang het duurt

9 likes

Hij is ook veel lawaai aan het maken qua gespin :cry: houd zoveel van dat monster

10 likes

Midden november en ik lig wakker door een mug 😵‍💫

1 like

Ik vind deze (gewoon van de kruidvat :stuck_out_tongue_closed_eyes:) heel lekker

5 likes

Zoveelste (bijna) slapeloze nacht achter elkaar. Slik slaapmedicatie en had nog een extra oxazepam genomen maar m’n ogen willen maar niet dichtvallen. Nu toch maar even op m’n telefoon.

2 likes

He wat vervelend! Naar is dat.
Probeer eens een luisterboek? Dat werkte bij mij goed

1 like

Ik had net ruzie met mijn koffiezetapparaat. Op dit tijdstip :rage:. Uiteindelijk wel gehad gelukkig :smiling_face_with_three_hearts::coffee:

3 likes

Ik ben ook niet de grootste kenner op dit gebied, maar moet je niet meer werk van deze zaak maken en wat directer communiceren? Gesprek aanvragen en duidelijk maken wat je wilt verdienen? Aangeven dat gezien je taken en verantwoordelijkheid je het niet in verhouding momenteel vindt en er in het verleden daarbij is toegezegd dat je meer zou gaan verdienen. Of eventueel dat je een andere functie krijgt als het dan wel passend zou zijn.

4 likes

JA!

1 like

Oh dat is een goeie tip! Ga ik volgende keer proberen.

1 like

Ja mee eens, aankaarten welke verantwoordelijkheden je allemaal hebt en dat je een loonsverhoging wilt. Dit is toch hartstikke oneerlijk? Ze maken gewoon misbruik van je. En als ze niks voor je kunnen doen zou ik gewoon weg gaan, doei dan?

Er is overal personeelstekort dus ze mogen blij zijn dat ze jou als capable persoon hebben.

@Sundance

2 likes

Ik sport nu vier maanden consequent minstens een keer in de week. Wat is er van mij geworden

50 likes