Wat je even kwijt wil #56

Ik word zo moe van mezelf soms.

Om 19.30uur klaar met eten, had nog wel zin in een toetje en had appels in huis die opmoeten. Dacht, oh dan maak ik wel snel iets van een apple crumble ofzo.
15min recept zoeken, uiteindelijk 45min een appelcake maken (want dat leek toch lekkerder dan crumble).
Die moet nog tot 21.30uur in de oven.
En dan nog een uur afkoelen.

Dus ik kan om 22.30uur lekker nog even m’n toetje eten :grimacing:

34 likes

Oh gelukkig! Ik kon alleen zoet en zuur proeven maar alleen als het heel sterk was bijvoorbeeld pure azijn en honing. Ik had een geblinddoekte test gedaan met eten :joy: ik dacht trouwens dat de honing stroop was omdat ik alleen zoet kon proeven maar verder geen smaak, heel apart.

En ja dat tweede voorbeeld is echt zoiets waar ik nooit aan zou denken met geen reuk. Hoe lastig voor mensen die dit blijvend hebben. Ik was ook bang dat er een gaslek was ofzo en dat ik het niet kon ruiken.

3 likes

Ja met koken ook zo raar! Maar goed toen besefte ik dat ik toch geen smaak had, dus waarom zou ik er nog kruiden doorheen doen. En onder de douche ook heel gek dat je de shampoo enzo niet ruikt, ben je wel schoon?

En ik vond het heel naar dat ik mijn vriend niet meer kon ruiken :slightly_frowning_face:

Had niet verwacht het zo kut te vinden!

4 likes

Ik kwam er ook onder de douche achter vanochtend, ik had toen m’n vriend al positief was en ik nog niet lekkere douchegel en badschuim met eucalyptus en mint gekocht voor hem, voel je je altijd lekker fris door als je ziek en verkouden bent dacht ik, dus had super zin om daarmee zelf te gaan douchen en toen… Rook ik niks. Hele douche- en badbeleving is anders nu ja, mega saai en onbevredigend.

4 likes

Geen covid maar wel reukvermogen kwijt en dat laatste!!! Ik vind het zo zo lekker om fris uit te douche te komen in een badkamer die ruikt naar heerlijke douchegel en mijn haar dat ruikt naar shampoo en conditioner maar nu mis ik al dagen die hele beleving

Heb misschien ook bedorven kippensoep gegeten who knows rook en proefde niks dus ja gewoon naar achteren gewerkt

1 like

Appelcake hoeft toch niet af te koelen :drooling_face:

1 like

Haha wat een eelend he. Nu begrijp ik pas hoe @VickyViolence zich voelde met haar parfum-liefhebberij en haar langdurige geen reuk hebben. :persevere:

3 likes

Nee denk dat ik hem inderdaad alleen laat afkoelen naar ‘verbrand mn bek net niet meer door de tyfushete appels’ en er dan voor ga :sob:

2 likes

A for effort :clap:t4::sunglasses:

2 likes

Oh vreselijk… ik had daar nog nooit zo over nagedacht. Alleen van nouja dan ruik je je eigen zweet niet. Maar dat je inderdaad ook niet even kan ruiken of je eten/drinken nog wel goed is is echt mijn nachtmerrie. Ik ben met reuk en smaak al doodsbang dat ik iets bedorven eet.

1 like

Ik kijk ER weer want alles staat op Prime, maar in seizoen 1 heb ik nu de zieligste aflevering ever met man zonder stembanden die stervende is en aan Carter vraagt om zijn zoon te zoeken die hij al 20 jaar niet heeft gezien :sob::sob:

7 likes

Ah ik kijk ook weer, is nu dagelijks op RTL8! Nu aan het eind van seizoen 2. Veel tranentrekkende momenten alweer ja :cry: Love Carter wel :heart_eyes:

2 likes

Alle seizoenen op prime??? :scream:

2 likes

Kwam een recept tegen op Instagram en dacht: nou wil ik wel ff proberen. Eindstand: tis niet te vreten en nu zit ik met lange tanden die zooi op te eten want weggooien is zonde.

Het zit ons niet mee qua eten in dit topic vanavond he?

Update van de appelcake: na een half uur afkoelen stuk afgesneden, bodem nog niet gaar :sob: toch maar opgegeten want fuck it, maar rest staat nu weer terug in de oven :sob:

Er is een stukje tandenstoker afgebroken en die zit nu vast in mijn tanden. Zit al een kwartier te proberen hem eruit te krijgen maar zonder succes. Auw.

Ik heb net 112 gebeld omdat er twee paarden zonder zadel op de slecht verlichte provinciale weg hier in de buurt liepen. Allemaal auto’s in de ankers, een grote chaos. En de meldkamer vroeg me of ik kon zien waar ze vandaan kwamen en daar aan kon bellen(???). Nou eh, er zitten zo ongeveer 20 weilanden langs die weg waar ze paarden hebben. Kom nou maar gewoon ff langs he, voor we een paard van een bumper kunnen trekken.

6 likes

Net mijn bed voorverwarmd met de föhn en heb het nu zo lekker warm :smiling_face_with_three_hearts: Waarom heb ik dit niet eerder bedacht.

9 likes

Oh ja want ze hadden vast een bordje om hun nek hangen met hun adres? :laughing:

Hopelijk worden ze snel en veilig gevangen. Zo sneu heb het zelf ook een keer mee gemaakt op de manage dat er 20 paarden waren ontsnapt + in complete paniek op de weg liepen :cry:

4 likes

Ja super sneu. Even langs de weg gewacht tot er een politieauto bij stond dus ik neem aan dat het uiteindelijk wel goed is gekomen. Zag ook mensen uit de boerderijen langs de weg naar buiten komen, die weten vast wel hoe ze dat moeten fixen.

6 likes