Ugh ik voel een blaasontsteking opkomen. En mijn huisarts is 40 km verder, want ik ben verhuisd en heb nog geen huisarts in mijn woonplaats gevonden.
Hopelijk gaat het vanzelf weg.
Ugh ik voel een blaasontsteking opkomen. En mijn huisarts is 40 km verder, want ik ben verhuisd en heb nog geen huisarts in mijn woonplaats gevonden.
Hopelijk gaat het vanzelf weg.
Hpv krijgt echt 85% van de vrouwen een keer in hun leven, het is echt mega common en meestal ruimt je lichaam het zelf binnen twee jaar op. Van alle hpv varianten zijn er volgens mij maar twee die kanker kunnen veroorzaken, maar dit heb je vast ook al gevonden op google. Gewoon even uitstrijkje bij de huisarts laten doen als je je zorgen maakt! Ik had ook hpv bij mijn eerste uitstrijkje en heb toen halfjaar later nogmaals gedaan om te kijken of mn cellen nog steeds rustig/normaal waren en dat was zo.
Ik mis een kots emote
Oh heftig! Ze is vanavond weer naar de spoed gegaan, weer acute extreme pijn namelijk braken etc. Maar ze hebben weer bloedonderzoek gedaan waar niks uitkwam en daarom gaan ze niet uit van een blindedarmontsteking…
Hebben ze al gecheckt op galstenen?
Bij mij waren de waardes ook niet heel afwijkend. Ik had blijkbaar atypische symptomen. Hoeft niet zo te zijn bij jouw vriendin maar wou toch mijn ervaring delen. Je weet maar nooit…
Nee hebben ze gevraagd maar ook niet want ze hebben geen reden tot scan/echo. Er komen geen ontstekingswaarden naar boven. Heeft weer een spuit gekregen voor de pijn. @praline ook bedankt voor je reactie!
Hopelijk vinden ze snel de reden want pijnstilling is heel fijn maar die pijn komt ergens vandaan. Bizar dat ze niet verder zoeken.
Is er helemaal tot op heden geen scan of echo gemaakt?
Nee… heel bijzonder
Oh ze denken aan waarschijnlijk buikgriep. Maar geen virus of ontsteking of iets gevonden.
@grace Ik heb dit jaar voor het eerst zo’n daglichtlamp, zal niet zeggen dat ik zingend opsta (lol as if) maar maakt het wel net wat draaglijker. Bij zo’n medipoint winkel kun je ze ook huren tipte een vriend me laatst, kun je even testen.
Ja, ik ben er ook wel goed in, vooral op de app. Maar hier was het overduidelijk. Andersom trouwens ook wel, maar iets minder goed.
Lalala mijn familielid bleek met ook superveel pijn tóch een blindedarmonsteking te hebben omdat de organen gespiegeld waren. Kwamen ze op de scan pas achter, had er 6 dagen mee rondgelopen. Is wel heel zeldzaam maar kán wel dus. Al zouden de ontstekingswaardem dan ook wel iets moeten zeggen lijkt me… Hoop dat ze snel iets vinden!
Ik word er ook best verdrietig van dat mijn huis morgen weer óók een werkplek moet gaan zijn.
Nog zo’n verhaal hier van iemand zonder ontstekingswaarden maar wel een blindedarm ontsteking toen er een echo werd gemaakt.
Super rot voor je vriendin wel dat er niet beter wordt gekeken.
Ja vind het ook een naar idee vooral na jullie voorbeelden hier. Ik ben met haar moeder aan het appen en heb het iig wel doorgegeven hoor, want zelf is ze te suf van de pijn om op dr telefoon te kijken. Maar ze vinden het verdere beeld er niet bij passen.
En bij een vrouw denk ik ook extra aan: eierstokken, buitenbaarmoederlijke zwangerschap etc zoveel dingen om te checken? Maar ben geen arts.
Mijn man werd ook bij de huisartsenpost weggestuurd met zogenaamd buikgriep, omdat er geen ontstekingswaarden werden gevonden, yerwijl hij huilde van de pijn. Pas drie dagen later zei de huisarts meteen “blinde darm!” Zkh wilde nog even wachten, maar dokter zei dat het meteen moest gebeuren en dat was maar goed ook, want inmiddels ook buikvliesontsteking en blinde darm stond op springen.
Geloof dat de dokter toen vroeg of drempels pijn deden en ze klopte op de onderbuik.
Oh Wow klinkt niet zo fijn hoe ze er mee omgaan in het ziekenhuis, meerdere keren naar huis sturen met pijnstilling en dat iemand maar terug blijft komen zou denk ik toch een soort alarmbel af moeten gaan? Arts zal vast wel redenen hebben om van bepaalde dingen wel/niet uit te gaan.
Ik had bij mijn blindedarmontsteking bijv dat ze vanwege mijn klachten direct gingen checken idd of het iets met baarmoeder/eierstokken/blindedarm was. Die laatste bleek het dus te zijn, maar ze lieten dat echt open totdat op een echo duidelijk werd waar er nu iets mis was. De echoscopist ging ook eerst heel mijn buik checken en die regio pas als laatst, om niet bevooroordeeld op zoek te gaan zei hij, vond dat toen wel een fijn idee ook.
Hopelijk voor je vriendin (en jou!) dat ze er snel achter komen wat het is want zo ziek zijn en dan niet duidelijk weten hoe en wat is natuurlijk heel naar.
Bijzonder zeg. Het zijn maar simpele onderzoeken die om elke wisse wasje gedaan worden. Is ze wel gezien door chirurgie of door de MDL? En hoe weten ze dat het niet vd eierstokken afkomt? Dan heb je ook een echo nodig.
Ja ik poste vanmiddag dat de arts vannacht de stoel of bedje of iets heen en weer schudde en vroeg of dat pijn deed (ze zei ja!)
Nou ik heb haar moeder maar doorgestuurd dat ze even moet proberen door te vragen. Vooral na jullie ervaringen. Deze vriendin is ook echt absoluut nooit van de pijn en medisch hulp enzo dus vind het ook echt heftig dat ze al 3 x naar de spoed is gegaan… snap echt niet waarom ze niet verder onderzoek verrichten. Denk dat ze het gaan laten tot morgen (bij de huisarts). En Broodrooster ik weet dat ze het steeds heeft over 2 artsen maar geen idee wat voor artsen.