Wat je even kwijt wil #57

Dit is echt bijzonder zeg. Morgen via de huisarts een spoed echo laten maken, kan ook. En evt een ander ziekenhuis als dat mogelijk is.

Edit kan ze haar eigen gegevens inzien? Patiënten portaal?

2 likes

Oh my, 10 jaar geleden woonde ik het buitenland en had ik de grootste crush ever op een collega. We hebben toen wel wat op mijn initiatief gedronken, maar ik was te pussy om een move te maken. Sinds oudjaarsdag hebben we online wat gechat en nu hoor ik dat hij mij toen ook onwijs leuk vond! Aargh zo jammer dit. Ik heb inmiddels al jaren een fijne relatie in NL, maar sjonge, toch wel even een momentje hoor.

10 likes

Ja ik zou serieus overwegen om als ze weer naar huis gestuurd wordt terug te gaan naar een andere spoedpost van een ander ziekenhuis. Geen idee hoe dat in de regio daar is, maar imo is een echo wel ff het minste dat je kan doen als iemand zulke klachten blijft vertonen.

7 likes

Snap soms ook echt niet waarom ze niet “even” echo’en of scannen, want 3x een herbeoordeling op de SEH kost veel meer tijd volgens mij, maarja corona en weekend, wellicht geen radioloog in huis, dus alles wat binnen kantoortijd kan moet dan en niet nu, etc. Maar heel frustrerend als er geen diagnose komt, vind dat eigenlijk niet kunnen als iemand meermaals met zulke erge pijn op een SEH onderzocht wordt. @Enthusiasm

8 likes

Ah kut is dit he! Ik had een paar maanden geleden hetzelfde met een studiegenoot. Ik was mega verliefd op hem maar dacht dat hij gewoon vriendschap wilde. Vertelde hij dus opeens dat hij in die periode ook verliefd was op mij maar het niet durfde te zeggen. Ik ben heel gelukkig met mijn vriend maar dit was echt zo’n wat als… momentje.

2 likes

Ip hoeft de radioloog niet in huis te komen voor scans. Die beoordeeld het gewoon thuis achter z’n scherm. Voor contrast toediening is een arts-ass id buurt voldoende. En in veel ziekenhuizen leer je als arts-assistent al om te echo-en. Vind het echt bijzonder hoe deze dame in kwestie 2x zonder radiologisch onderzoek is weggestuurd.

2 likes

Nou handig zo’n forum. Wist niet dat zulke ervaringen bestonden joh. Dank jullie. Heb het doorgegeven aan haar moeder allemaal om rekening mee te houden. Maar ze wordt opnieuw naar huis gestuurd na morfine spuit en middel via infuus gehad tegen misselijkheid. Ik heb aangeboden mijn telefoon op geluid te zetten snachts en desnoods zelf mee te gaan als het weer mis gaat. Om een beetje door te drammen voor een echo? Haar moeder spreekt niet heel goed Nederlands en ik ben bang dat ze door taalbarrière niet precies kan doorvragen of vertellen waar ze zich zorgen om maakt. :worried: Thanks allemaal voor de posts.

18 likes

In “mijn” ziekenhuis is geen radiologie-opleiding en in mijn tijd op de SEH (let op: 11 jaar geleden bijna haha) waren er nog heel veel radiologen die thuis niets konden beoordelen vanwege te slechte beeldkwaliteit thuis. :sweat_smile: Hopelijk nu wel anders. En de SEH-artsen deden alleen echo’s naar vrij vocht en aneurysma’s.

Maar ik zie dit verhaal in ons ziekenhuis ook zo gebeuren hoor. Wel een consult gyn, maar geen beeldvorming. Snap er soms echt geen reet van. En dan DD: obstipatie. Ja sure alsof je daar brakend 112 voor belt en Fentanyl voor nodig hebt. Erger me echt vaak aan SEH-brieven, haha.

5 likes

Nou ik zou toch aandringen op een echo/scan/verder onderzoek. Ik had ook ooit hele erge buikpijn (janken van de pijn) en dat bleek een invaginatie te zijn. Dan schuift een stuk darm in een ander stuk, en dat is niet prettig. Maar ik was eerst al weggestuurd door de huisarts met het verhaal dat het psychisch was. Toch voet bij stuk gehouden, en toen kwam dat er uiteindelijk uit. Moest geopereerd worden.
Sterkte voor je vriendin, echt shit om zoveel pijn te hebben en niet weten wat er aan de hand is.

3 likes

En @Enthusiasm ter geruststelling: als het bloed helemaal niets geks laat zien is de kans echt zeer klein dat iets ernstigs over het hoofd wordt gezien, een blinde darmontsteking, galblaasontsteking of alvleesklierontsteking laat (zeker als de tijd verstrijkt) op den duur echt wel afwijkende bloedwaarden zien. Maar het is met zoveel pijn toch ook wel prettig om te weten of het een niersteen of galsteen is, ook al is dat op papier iets wat deze week poliklinisch uitgezocht kan worden.

3 likes

Irritant is dat. Cranberry sap en pilletjes helpen wel echt

3 likes

Mijn man is ook niet-Nederlands en later zeiden ze dat het vaker voorkomt dat bij allochtonen de ontstekingswaarden niet verhoogd zijn bij een blindedarmontsteking.
Maar je hebt nu waarschijnlijk wel genoeg info :sweat_smile:

3 likes

Wanneer ben jij er mee begonnen? Ik had gehoord dat je er al vroeg mee moest beginnen (september oid) voor een goed resultaat dus zit wel echt te overwegen om er voor volgend jaar alvast een aan te schaffen

2 likes

Misschien eerst deze nieuwe ochtendroutine uitproberen

16 likes

Lol wie is deze ~~powervrouw nou weer

5 likes

Tiger elise twin mommy!

1 like

Ook pas in november hoor, dus eigenlijk te laat voor het optimale effect. Maar vind het alsnog fijn om erachter te zitten. Wie weet sta ik volgend jaar als ik wel in september begin wel zingend op om 06.00 uur!

1 like

Er staat echt een geweldige nieuwe documentaire van de Fata Morgana online, echt mooi om te zien hoeveel werk er in dat project is gestoken destijds. Bepaalde ideeën zijn gedateerd, het zijn veel oude witte mannen, maar ze zijn toch wel respectvol met het hele thema omgegaan vind ik.
Ik wilde als klein kind ook in de Efteling werken, en nu ik dit zie wil ik het eigenlijk ook nu weer.
:heart_eyes:
Die muziek…

5 likes

Sorry maar er is maar één Eftelingfilmpje dat er echt toe doet:

23 likes

Nou precies! Het is leuk en ergens jammer om nu te horen, maar je fantaseert toch automatisch een beetje over het what if… Maarja, in mijn geval zit er een zee en 500km tussen, dus kan 'm gelukkig niet tegengekomen in de supermarkt ofzo :rofl: