Wat je even kwijt wil #57

Mijn werkgever heeft tickets opgekocht voor werchter boutique. Ik wil hem zo graag live zien.

4 likes

Het ging hier laatst al over prijsstijging in de supermarkt maar ik had het nog niet echt gezien, tot 5 minuten geleden. Hallo zeg :fearful: plantaardige yoghurt ineens €0,26 duurder en het brood dat ik daar altijd neem €0,35. Zo tikt het aardig aan

1 like

Ik dacht in het begin valt vast wel mee. Tot dat ik ineens zag dat dat sommige producten gewoon 10% of meer duurder zijn dan een week of 2 geleden.

1 like

Ik heb de rest van de dag geen besprekingen meer dus ik kan lekker vandaag naar het politiek commentaar van Xander van der Wulp luisteren :grimacing:

4 likes

Nouuu, ik vertelde het verhaal aan mijn tante, heeft ze hem van me overgekocht! Is het toch nog goed terecht gekomen, haha

5 likes

Dus die koper is gewoon niet gekomen gisteravond? Lekker dan! Maar wel fijn dat je tante het heeft overgekocht.

1 like

Jij blij, zij blij

1 like

Ik heb zo’n zin om mijn spaarrekening te plunderen voor meerdere dingen. Dat ik het totnutoe nog niet gedaan heb vind ik al knap.

15 likes

Same 🥲

En ik heb niet zo’n denderende spaarrekening dus zou zonde zijn… maar zooo’n koopdrang.

Zelfde hier, haha. :joy: Ik heb een paar specifieke dingen die ik wil maar dat zijn dat meteen dure dingen.

2 likes

Je bent sterker dan ik :sob:

1 like

Haha, ik denk dat ik nog wel overstag ga hoor :joy:

1 like

Maar ik kan t ook gewoon niet uit mn hoofd krijgen dan. En ik ken mezelf, kan wel een maand wachten maar dan gaat t niet weg. Soms is dat echt een hele slechte eigenschap, maar jeej voor mn vroegere spaarzame zelf.

1 like

Dat heb ik ook hoor. :joy: En ik had best wat, maar ja, toen ging ik verhuizen. En nu moet ik dus nog steeds een muziekinstallatie hebben bijvoorbeeld, maar koop er liever nu eerst wat anders voor.

1 like

Vanochtend een (tijdelijke) kroon laten zetten. Poeh verdoving werkt nu uit en teringjantje… kies laten trekken doet minder pijn. Hopelijk werkt een ibuprofen dieet. Dit doet net zoveel pijn als die keer dat er een enorme ontsteking onder een kies zat.

Edit: Uurtje later en ibuprofen doet gelukkig goed zijn werk. Maar alle christus dat doet wel echt pijn als verdoving gaat uitwerken. Note to myself als ik dit weer eens heb meteen pijnstillers meenemen.

1 like

Gisteren 4 sollicitaties de deur uit gedaan en vanmiddag al mijn eerste gesprek!

Werd ook nog via indeed benaderd door een bedrijf doordat ik mijn cv weer online heb geknald dus benieuwd of daar ook iets uit gaat komen.

42 likes

Beter: wederom bewijs dat veel docenten structureel te veel werk op hun bordje krijgen. Tuurlijk is het als student helemaal kut als dingen lang duren e.d. maar het is niet zonder reden helaas. En praktisch: mail, mail, mail, leg uit dat je niet verder kunt, dan zijn de meeste docenten echt wel welwillend.

10 likes

Dat snap ik en dat is ook helemaal kut en ik denk dat je goede stappen neemt door de studiecoördinator te mailen enz. Ik sloeg vooral aan op je ‘bewijs dat veel docenten geen tering om hun studenten geven’, vind het echt belangrijk dat we de schuld niet bij de docenten neerleggen. De meesten zijn echt hartstikke welwillend, maar lijden simpelweg onder een veel te hoge werkdruk. Dat hebben studenten niet altijd door. Het ligt niet aan je docent persoonlijk, maar aan het systeem!

@Camomille ik vind het sympathiek dat je het zo voor docenten opneemt en zal zeker niet ontkennen dat die te maken hebben met een te hoge werkdruk, maar ik vind meer dan 8 weken moeten wachten op feedback of een cijfer ook wel echt belachelijk. En natuurlijk heeft de Kerst er tussen gezeten, maar stel dat de docent twee weken vrij heeft gehad dan zijn er alsnog 6 weken verstreken. Vaak staat in de OER van je opleiding ook aangegeven binnen welke termijn je werk nagekeken moet zijn. Ik dacht dat dat bij de meeste opleidingen 4 weken was.

9 likes

Ander nieuws dan mijn kies.

Ik kwam vanmiddag thuis en zag dat er een enorme bloedvlek in mijn licht grijze joggingsbroek zat. Ben dus op werk ongesteld geworden zonder dat ik het wist (hoort ook nog niet maar heb denk ik te lang doorgeslikt) en NIEMAND heeft iets gezegd. Ik schaam me echt zo kapot nu, dit moeten mensen wel gezien hebben.

Kan echt wel janken. :pensive: Als ik dit zou zien zou ik haar meteen apart nemen en vragen of ik kan helpen met iets. Voel me gewoon echt beetje kut nu (en niet meer door die kies).

11 likes