Wat je even kwijt wil #57

Ik probeer een bedrijf al sinds donderdag te bereiken ivm een betalingsregeling. Ik heb gemaild, via whatsapp een berichtje gestuurd en probeer al 3 dagen te bellen. Krijg gewoon nergens reactie op. :rage:

1 like

Ik vond een hpv zelftest nog best gevoelig.

Om even wat voorbeelden te noemen van de afgelopen 1,5 jaar.

Tijdens een online les:

• Met een ontbloot bovenlijf willen deelnemen aan een les en dan je laptop zo gepositioneerd hebben dat je zowat alleen het lichaam ziet. Die student moeten verzoeken om zich volledig aan te kleden en dan mag ie weer deelnemen aan een les. En hem dan tussentijds eruit gooien.
  • Discussies die je moet voeren met studenten die een hoofddoek dragen. Die absoluut niet de camera willen aanzetten omdat ze dan een hoofddeksel erbij moeten pakken en dat vinden zij te veel werk.
  • Mensen die roken of blowen in beeld. (Van roken kan je weinig zeggen want ze doen het thuis en misschien is het daar toegestaan.)
  • Gewoon op straat rondhangen en dan eventjes met je telefoon inbellen, harde rapmuziek op de achtergrond en hard praten met vrienden. Alsof je deelneemt aan een gesprek in hun vriendengroep.

(Als er echt een reden is waarom de camera niet aankan (bijv. kamer moeten delen met andere gezinsleden) dan hoeft het niet.)

En in een klaslokaal:

• Op de meest rare tijdstippen eten laten bezorgen op school en boos worden als je het niet mag nuttigen. (Je mag in de lessen best wat eten, maar een kapsalon of een heel dienblad met friet en snacks gaat wel erg ver als ontbijt.)
  • Niemand meer begroeten, welkom heten of bij vertrek iets zeggen.
  • Niet geïnteresseerd zijn in je klasgenoten, de hele tijd je oortjes inhouden. (Was hiervoor ook al, maar nu veel extremer).

Op de gang:
Geintimideerd en bedreigd worden als je vraagt afstand te houden + mondkapje op.

Dit zijn trouwens wel de ergere voorbeelden en nu valt het wel mee omdat ik ergens anders ben gaan werken.

16 likes

Wow!

3 likes

Ja klopt. Heb zelf tietze en vaak ook 1 punt waar t pijn doet als je er op drukt. En heb ook regelmatig het gevoel dat het in de fik staat. Andere dingen uitsluiten is altijd goed, maar zou ook tietze kunnen zijn.

Ja echt belachelijk he, mijn mentor moest in mijn laatste jaar hbo ook serieus nog mailen dat het niet echt gepast is om in bikini in de tuin deel te nemen aan een les :woman_facepalming:t3:

10 likes

Ik sprak laatst iemand die lesgeeft op een universiteit en die vertelde zoiets als jij nu hier hebt opgeschreven. En stiekem ben ik blij om te horen dat het elders ook gebeurd, al blijft het belachelijk.

1 like

Ja het was echt een algemene mail in de trant van ‘oke ernstig dat we dit blijkbaar nog moeten vertellen, maar het is niet de bedoeling dat’ en dan dingen van jouw lijstje er nog bij

1 like

Ik had nog getwijfeld om nadat ik afgestudeerd was een klas 's middags te trakteren op pizza. Uiteindelijk niet gedaan want het leek met niet coronaproof.

@kali
Er was iemand die vond het niet zo erg als ze dan ook iets voor de docent bestelde o.i.d.

Maar als jij in een kekke outfit op een werkdag mij vegetarische kapsalon zou bezorgen, dan zou ik het goed rekenen. :stuck_out_tongue:

2 likes

Lijkt wel een droom

2 likes

Oh dat heb ik lang niet gehad, meteen zin in nu hmmm.

Ik duim met je mee! Heb zelf ook de laatste tijd vaak last van wat duizeligheid, misschien is bloed laten prikken niet zo heel verkeerd :sweat_smile:

2 likes

Ja dat doe ik eigenlijk niet meer. Boodschappen is soms al te veel. Bij mij is t wel chronisch geworden met ups en downs. Hopelijk gaat t bij jou nog weg.

1 like

Roodborstje knalt tegen het raam bonk bonk bonk… :notes:

5 likes

Maar je haar kan je wel low key doen toch? Voorste plukjes of onderlaag?

Heb net in m’n pauze even doelloos rondjes gefietst buiten. Echt love fietsen in guur weer.

4 likes

:upside_down_face: oh damn ja dan snap ik dat je even wacht. Stom wel ):

1 like

Heb de Slimpie 0% Perzik ijsthee siroop ontdekt en ik ben hooked.

1 like

Mijn vriend reageert niet op zijn telefoon en waarschijnlijk is er niks en ligt zijn telefoon ergens (of is zijn batterij kort daarna uitgevallen) maar alsnog een benauwd gevoel🥴

Slimpie :heart_eyes:
die sinaasappel is mijn favoriet maar ga deze binnenkort dan maar eens proberen!

1 like