Wat je even kwijt wil #57

Iemand had me een daglichtlamp getipt nav bovenstaande post. Ik heb hem inmiddels binnen en heb hem tot nu toe 1-2 uur op werkdagen gebruikt (ik werk 4 dagen per week).

Ik voel me echt veel energieker en vrolijker! Nu doe ik ook een Dry January, dus dat zal ook wel meespelen met het beter slapen en minder mood swings, maar ik word in ieder geval niet meer moe wakker. Dus wat mij betreft een succes!

4 likes

Miljardairs zouden echt verboden moeten worden.

19 likes

Welke lamp heb je gekocht?

2 likes

Deze heb ik: Beurer TL30 - Daglichtlamp - Compact en dun - 20x12cm | bol.com

6 likes

De laatste uren met mijn verstandskiezen zijn ingegaan :heart: ga ze missen na vanmiddag x

7 likes

Is het al weekend?

4 likes

https://ishetalweekend.nl/

helaas niet.

2 likes

Ik heb deze toevallig ook sinds een week of 3. Afgelopen week was ik het 3 dagen vergeten wegens drukte, had ik zelf niet door. Dus ik liep op zondag met mijn moeder over de hei, 4 uur ‘s middags, en ik zei tegen haar: ohhh ik ben weer zo moe, net als een tijd geleden (voor de daglichtlamp dus). Zou zo naar bed kunnen gaan…

En toen :bulb::bulb:, realiseerde ik me dus dat ik de lamp een paar dagen was vergeten… Het helpt hier dus ook echt!

4 likes

Het lijkt echt zoveel donkerder vanochtend dan gisterochtend om dezelfde tijd? Zit de hele tijd te checken of het wel klopt en ik m’n wekker niet verkeerd heb gezet ofzo :sweat_smile:

3 likes

Die hebben tenminste ‘hart voor de zaak’ :roll_eyes:

5 likes

Over de zorg waar het eerder over ging. Het is altijd zo lastig want er moet meer geld naar de zorg. Maar iedereen vindt de premies en het eigen risico te hoog. Dan moeten zorgverzekeraars maar goede afspraken maken in contracten met zorgverleners. Maar dan gaan zorgverleners weer ‘zeuren’ dat ze te weinig betaald krijgen.

Ik weet de oplossing ook niet, maar voor alle kanten is wel wat te zeggen. Ja eigen risico betalen is klote, maar zorg in Nederland is als je naar andere landen kijkt best wel goed geregeld. Daarnaast kun je vaak zorgtoeslag krijgen bij een laag inkomen, bijzondere bijstand vanuit de gemeente als bepaalde zorgkosten niet vergoed worden en kan je je eigen risico bij de meeste maatschappijen in termijnen betalen.

4 likes

En het een wordt ziek thuis blijven. Als ik door mijn draaierigheid geeneens de trap op en af durf, ben ik ziek. Binnenkort maar mijn bloeddruk weer eens laten meten.

3 likes

Ik werk nu al (voor hoe het voelt) een eeuw thuis maar normaal gesproken ben ik ook zo’n 40 minuten te vroeg.
Maar dan ben ik niet echt aan het werk. Ik check nog even mail, drink uitgebreid thee, plan mijn boodschappenbestelling, etc. Ik vind het fijn om dan rustig op te starten, in plaats van om 8 uur meteen vol gas te moeten als ik op 7:55 binnen kom wandelen zeg maar.
Dus ja, aanwezig, maar gratis werk, niet echt. Ik weet niet hoe het met je collega’s zit? Als zij 40 minuten voor de officiële start al vol gas gaan, begrijp ik dat ook niet nee.

6 likes

Zo gezellig! Pixel komt altijd speeltjes op mijn buik of hoofd leggen. En een keer tijdens het planken probeerde hij zich onder me door te wurmen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

ben wel benieuwd welke memes eigenlijk

1 like

Je kan toch ook een kwartiertje eerder komen of zit je met ov?

1 like

Als ik een kwartier eerder kom ipv 3 kwartier, kan ik mijn auto niet meer parkeren ivm de beperkte parkeercapaciteit. Dat is ook een reden voor mij om op tijd te vertrekken. En dan ben ik voor de meeste files uit.

Ah, dat is inderdaad anders dan mijn situatie. Het rustige opstarten vind ik wel fijn.
Maar toen ik nog in een vergelijkbare functie als jij werkte deed ik dat inderdaad niet. Dat voelt inderdaad als gratis werk.

Ik had vannacht zó zin in vlees. Ik lag helemaal te visualiseren hoe ik broodjes met salami, rookvlees, kipfilet en rosbief aan het maken en eten was, en biefstuk, frikandel speciaal, tournedos en cordon bleu erachter aan.

Ik eet al 10 jaar nauwelijks vlees waarvan de laatste 6 jaar helemaal niet en denk normaal nooit aan vlees :sob: Normaal walg ik al van de gedachte dat mijn partner naast me ligt en wel een biefstuk heeft gegeten op restaurant, of dat hij vlees klaar zou maken in onze pannen.

1 like

Ik zou dat wel onder werktijd scharen. Mail checken is toch werk? Even opstarten en met collega’s kletsen is ook werk, dat doe ik niet voor mezelf.
Maar ik kan ook echt niet 8 uur effectief werken op een dag.

28 likes