Wat je even kwijt wil #57

Te veel zure matjes gegeten dus nu doet m’n tong zeer :roll_eyes::pleading_face:

4 likes

Gezellig toch. :smiley: Als ik een hond had, zou ik echt overal een mandje etc. neerzetten. :sunglasses: Helaas vinden mijn katten dozen en plastic zakken veel leuker. Heb nu een halve doos schuin tegen een stoel aangezet zodat ze een tentje hebben. :’)

2 likes

Exact. Het is al zo mensonterend dat er zo veel chronisch zieken in de bijstand zitten zonder enig uitzicht om er uit te komen. En dan kun je er meteen 385 euro per jaar aftrekken + het bedrag dat je zorgverzekering duurder is dan dat je zorgtoeslag krijgt. Die trouwens hoger is dan zou kunnen omdat mensen met spaargeld en een goede gezondheid hun eigen risico lekker hoog kunnen zetten.

O, en de tandarts bijvoorbeeld moet je aanvullend verzekeren en anders volle pond zelf betalen. Er lopen echt heel veel mensen rond met een rot gebit omdat de tandarts te duur is.

Marktwerking in de zorg is ten koste gegaan van zo veel mensen. Mensen met een rot gebit in zo’n welvarend land, hoe men dat accepteert is me echt een raadsel.

16 likes

Yoga mat voor de hond erbij halen. Kan hij mee doen met de downward dog :joy:

2 likes

Ik moet een nacht weg voor werk maar ze doen zelfs voor de reistijd onder werktijd al lastig dus behalve 's avonds heb ik niet echt vrije tijd. En een nieuwe stad ontdekken in het donker is geen bal aan. Nu twijfel ik of ik gewoon een half uur ga wandelen als ik aankom voordat ik naar de werklocatie ga daar maar waarschijnlijk ben ik daar toch te schijterig voor :joy:

1 like

Gewoon doen! Of misschien wat langer pauze nemen en dan gaan wandelen? Als dat kan…

3 likes

Hahaha ik heb van 7 tot 8 gepaaldanst en ik heb nu een uur later al blauwe plekken bovenop m’n voeten die zo goed als zwart zijn :slightly_smiling_face: Benieuwd of ik schoenen aan kan morgen :’)

8 likes

Zo gezellig! Ik ben één keer met mijn hond gaan sporten - wel buiten - en het hardlopen vond ze nog wel leuk (ik niet), maar toen ik tussendoor wat oefeningen ging doen stond ze zo naast me te wachten:

Samenvatting

Dus ik ben blij dat ik gewoon weer naar de sportschool kan zonder een zwijgende judgy hond aan mijn zijde.

22 likes

Ik heb 10 jaar geleden een Blond Amsterdam peper- en zoutstel gekregen van mijn vader. Ik vond het al superlief dat hij wat had verzonnen voor me, normaal deed hij dat niet. Maar ik heb echt een bloedhekel aan alles van Blond. Na een paar jaar verstoffen in de kast heb ik hem doorgegeven of verkocht.

Nu kregen we van buitenlandse vrienden een house warming cadeau per post. Ze hadden online allerlei websites afgestruind. Ze maakten ons al warm met ‘toen we dit zagen dachten we meteen aan jullie!’. Drie keer raden wat het is…
We zijn ook echt oprecht beledigd want hoe mensen aan ons kunnen denken als ze dit gedrocht zien, geen idee.

Dit ding gaat me de rest van mijn leven achtervolgen.

47 likes

Voel mij niet tof, maar ik weet nog niet of ik mij ziek moet melden vandaag

3 likes

Iemand had me een daglichtlamp getipt nav bovenstaande post. Ik heb hem inmiddels binnen en heb hem tot nu toe 1-2 uur op werkdagen gebruikt (ik werk 4 dagen per week).

Ik voel me echt veel energieker en vrolijker! Nu doe ik ook een Dry January, dus dat zal ook wel meespelen met het beter slapen en minder mood swings, maar ik word in ieder geval niet meer moe wakker. Dus wat mij betreft een succes!

4 likes

Miljardairs zouden echt verboden moeten worden.

19 likes

Welke lamp heb je gekocht?

2 likes

Deze heb ik: Beurer TL30 - Daglichtlamp - Compact en dun - 20x12cm | bol.com

6 likes

De laatste uren met mijn verstandskiezen zijn ingegaan :heart: ga ze missen na vanmiddag x

7 likes

Is het al weekend?

4 likes

https://ishetalweekend.nl/

helaas niet.

2 likes

Ik heb deze toevallig ook sinds een week of 3. Afgelopen week was ik het 3 dagen vergeten wegens drukte, had ik zelf niet door. Dus ik liep op zondag met mijn moeder over de hei, 4 uur ‘s middags, en ik zei tegen haar: ohhh ik ben weer zo moe, net als een tijd geleden (voor de daglichtlamp dus). Zou zo naar bed kunnen gaan…

En toen :bulb::bulb:, realiseerde ik me dus dat ik de lamp een paar dagen was vergeten… Het helpt hier dus ook echt!

4 likes

Het lijkt echt zoveel donkerder vanochtend dan gisterochtend om dezelfde tijd? Zit de hele tijd te checken of het wel klopt en ik m’n wekker niet verkeerd heb gezet ofzo :sweat_smile:

3 likes

Die hebben tenminste ‘hart voor de zaak’ :roll_eyes:

5 likes