Wat je even kwijt wil #57

Over de zorg waar het eerder over ging. Het is altijd zo lastig want er moet meer geld naar de zorg. Maar iedereen vindt de premies en het eigen risico te hoog. Dan moeten zorgverzekeraars maar goede afspraken maken in contracten met zorgverleners. Maar dan gaan zorgverleners weer ‘zeuren’ dat ze te weinig betaald krijgen.

Ik weet de oplossing ook niet, maar voor alle kanten is wel wat te zeggen. Ja eigen risico betalen is klote, maar zorg in Nederland is als je naar andere landen kijkt best wel goed geregeld. Daarnaast kun je vaak zorgtoeslag krijgen bij een laag inkomen, bijzondere bijstand vanuit de gemeente als bepaalde zorgkosten niet vergoed worden en kan je je eigen risico bij de meeste maatschappijen in termijnen betalen.

4 likes

En het een wordt ziek thuis blijven. Als ik door mijn draaierigheid geeneens de trap op en af durf, ben ik ziek. Binnenkort maar mijn bloeddruk weer eens laten meten.

3 likes

Ik werk nu al (voor hoe het voelt) een eeuw thuis maar normaal gesproken ben ik ook zo’n 40 minuten te vroeg.
Maar dan ben ik niet echt aan het werk. Ik check nog even mail, drink uitgebreid thee, plan mijn boodschappenbestelling, etc. Ik vind het fijn om dan rustig op te starten, in plaats van om 8 uur meteen vol gas te moeten als ik op 7:55 binnen kom wandelen zeg maar.
Dus ja, aanwezig, maar gratis werk, niet echt. Ik weet niet hoe het met je collega’s zit? Als zij 40 minuten voor de officiële start al vol gas gaan, begrijp ik dat ook niet nee.

6 likes

Zo gezellig! Pixel komt altijd speeltjes op mijn buik of hoofd leggen. En een keer tijdens het planken probeerde hij zich onder me door te wurmen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

ben wel benieuwd welke memes eigenlijk

1 like

Je kan toch ook een kwartiertje eerder komen of zit je met ov?

1 like

Als ik een kwartier eerder kom ipv 3 kwartier, kan ik mijn auto niet meer parkeren ivm de beperkte parkeercapaciteit. Dat is ook een reden voor mij om op tijd te vertrekken. En dan ben ik voor de meeste files uit.

Ah, dat is inderdaad anders dan mijn situatie. Het rustige opstarten vind ik wel fijn.
Maar toen ik nog in een vergelijkbare functie als jij werkte deed ik dat inderdaad niet. Dat voelt inderdaad als gratis werk.

Ik had vannacht zó zin in vlees. Ik lag helemaal te visualiseren hoe ik broodjes met salami, rookvlees, kipfilet en rosbief aan het maken en eten was, en biefstuk, frikandel speciaal, tournedos en cordon bleu erachter aan.

Ik eet al 10 jaar nauwelijks vlees waarvan de laatste 6 jaar helemaal niet en denk normaal nooit aan vlees :sob: Normaal walg ik al van de gedachte dat mijn partner naast me ligt en wel een biefstuk heeft gegeten op restaurant, of dat hij vlees klaar zou maken in onze pannen.

1 like

Ik zou dat wel onder werktijd scharen. Mail checken is toch werk? Even opstarten en met collega’s kletsen is ook werk, dat doe ik niet voor mezelf.
Maar ik kan ook echt niet 8 uur effectief werken op een dag.

28 likes

Ik wil van die coole gen Z hoge nikes en ik als bejaarde kwam er dus gisteren achter dat die echt vet lastig te krijgen zijn?? Wat een gedoe zeg. Kom alleen maar van die rare sites tegen. Hoe komen al die jongen kinderen aan die schoenen dan

15 likes

Dat doet me denken aan een ex-collega die bijna elke dag van 8 tot 7/8 werkte (ook altijd van die opmerkingen maakte als “parttimer” als iemand een keer rond 5 wegging). Echt je doet het jezelf aan hoor.
Toen hij een andere baan ging doen zei hij “ja daar kan je flexibeler werken, dus je werktijden meer zelf bepalen” Ik heb hem toen echt uitgelachen, want echt niemand anders werkt van 8 tot 8 hoor, alleen hij deed dat.

14 likes

Je kan op stockx kijken!
Edit: en op de sneakers app staan de release data van elke sneaker. Dan kun je er snel bij zijn en eventueel meedoen aan raffles!

1 like

Privé mail bedoelde ik. Met collega’s kletsen doe ik dan nauwelijks omdat ik een eigen kantoor heb.
8 uur effectief werken lukt mij ook niet, noch thuis, noch op het werk.

1 like

Heb jij werk waar je om 8u echt aan moet staan? Vind 40 minuten wel echt veel! Ik zou dan zelf al rustig beginnen met werken, met dat kopje thee en eerder naar huis. Ben je ook de files voor!

6 likes

Ja daar zijn al die hype paartjes ook duur. Dat is wel gelijk het antwoord op je vraag @Karl_Lagerfeld hoe die kinderen aan die schoenen komen: :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 like

Ja meestal wel helaas, en voor corona was dat nog meer.
Ik ben absoluut geen ochtendmens dus die tijd om op mijn eigen tempo op te starten heb ik echt nodig.
Eerder naar huis gaan is niet altijd een optie. Wat dat betreft vind ik het thuiswerken wel fijn en ik hoop ook dat dat deels blijft als corona ooit onder controle is.

4 likes

Oh pff wat irritant zeg. Dat vind ik nu juist het fijne aan kantoorwerk, dat je grotendeels je eigen tijd in kan plannen. Misschien moet je toch maar een koekjeswinkel starten dan!

4 likes

Deze app heeft mijn leven echt stressvoller gemaakt, zit er soms aan te denken hem te verwijderen maar ben er inmiddels zo gewend aan geraakt om te checken.

3 likes

Je kan ze dan vaal al in mijnoverheid al in zien. mocht je je er druk om maken!

3 likes