Wat je even kwijt wil #57

Jaaaaa, die zijn niet normaal lekker.

Je mag het ook naar mij overmaken

2 likes

Help lightbox de winter door

2 likes

Plantifulplan (instagram) deelde in haar stories een blog met ideeƫn om tijdens de lockdown te doen. Misschien staat daar iets tussen.

1 like

Ik krijg best wel wat hulp met het opknappen van mijn huisje en nu is er dus mot onderling de mensen die helpen. Ik vind dit zo lastig, want ik ben iedereen hartstikke dankbaar maar het voelt alsof ik mensen hun kant moet kiezen. Het is echt zo vermoeiend en ik heb echt zin om mijn kop in het zand te steken en nooit meer aan dat huis te denken. Heel kinderachtig, maar ik trek deze onnodige stress gewoon niet.

1 like

Oooo memories, deze cd draaide ik grijs vroeger op mijn roze slaapkamertje

1 like

Lief dat je reageert. Sowieso was het beter dat ik er even een tijdje helemaal niet voor zorg, maar op lange termijn is het de bedoeling dat we er om en om voor zorgen. Daar was hij ook mee akkoord maar nu vond hij het plots toch te lastig op zā€™n appartement. Het doet gewoon pijn dat ik haar al in een andere omgeving moet plaatsen, en dan nog net bij de mensen waar ze zo bang van is. Iemand anders laten helpen voor de zorg is vrijwel onmogelijk, de enige die mā€™n hond nog vertrouwt is mijn moeder, maar die woont in het buitenland. Wel een buurland, maar toch is ook dat niet ideaal natuurlijk. Ik weet dat het weer goed komt en zal loslopen, maar voor nu doet het nog even pijn.

Het aangepaste rooster i.v.m. de sluiting van de scholen pakt voor mij wel gunstig uit en heel fijn om even niet dagelijks jezelf te hoeven testen omdat er steeds mensen corona hebben. :slight_smile:

Dat wordt 3 weken vooral fantasy series kijken en digitaal tekenen.

15 likes

Tegen mijn moeder gezegd dat ik kerst dit jaar liever oversla (ik heb geen auto en ov zie ik niet zitten. Want deze hartpatiƫnt heeft nog geen booster) en uiteraard ben ik nu de vreselijkste persoon ter wereld. Waarom hecht men toch zoveel waarde aan een dag. Volgend jaar vier ik kerst in juni.

12 likes

Merk dat alle nieuwe maatregelen er flink in hakken met name vanwege onze bruiloft. Voor corona gevraagd en een datum geprikt en toen kwam corona. Hierdoor al meerdere keren uitgesteld. Toen in september alles beter ging een nieuwe datum gepriktā€¦alleen nu beginnen alles twijfels weer opnieuw. Gaan de maatregelen dan minder zijn, welke consessies willen we doen of moeten we gewoon cancellen en alleen trouwen voor de wet.

Merk dat het ook lastig is om het met vrienden en familie te bespreken omdat we verder niemand kennen die iets soortgelijks meemaakt.

Ik heb echt nauwelijks last van de maatregelen maar dat schijnt echt heel uitzonderlijk te zijn. Ik schijn te moeten zuchten puffen en klagen. Terwijl er voor mij echt nauwelijks iets veranderd.

9 likes

Dit is zo ongepast haha. Maar good for you!

4 likes

Ongepast om het te zeggen of ongepast om het zo te ervaren?

1 like

Om het te zeggen op zoā€™n manier. Zuchten, puffen en klagen vind ik nogal gek om te zeggen in deze context omdat er zo veel mensen zijn die er wel degelijk ernstige problemen van ondervinden op financieel en metaal vlak. Natuurlijk super fijn voor jou (dit meen ik haha, bedoel het niet sarcastisch) dat er voor jou niet veel verandert/je je zo goed kan aanpassen, maar als je je een beetje verplaatst in anderen vind ik dit niet zo aardig. Maar goed, dat hoeft natuurlijk ook niet altijd haha.

19 likes

Hoewel ik werkelijk niks moois van t afgelopen jaar kan bedenken en me dat wel pijn deed vanmiddag, ben ik na het lezen over doden na een besnijdenisritueel in Zuid-Afrika zo blij en dankbaar dat ik hier geboren ben. Gaat wel om mannen maar toch. Hoe slecht alles hier nu ook gaat en wat voor zooi mn leven ook is. Ik zit droog, warm en veilig en dat is meer dan veel andere mensen op deze wereld kunnen zeggen.

Oh mn vakantie is drenthe was wel mooi. Gelukkig voelde me al zoā€™n ondankbaar kreng.

8 likes

Niet slecht voelen! Zo zat ik vanmiddag ook met tranen in mā€™n ogen dat topic te lezen omdat ik niets kon bedenken. Terwijl ik best tevreden mag zijn en ook nog wel leuke dingen heb beleefd, die echt niet minder spannend zijn dan die van de rest in dat topic (want de helft is gewoon dankbaar voor hun kat ofzo). Maar door alles eromheen voelen die dingen gewoon even niet als hoogtepunten en zie je het gewoon even niet

4 likes

Er zijn zeker veel mensen die heel veel last hebben van de maatregelen, daar zeg ik ook niks over.

Ik zeg alleen iets over mezelf. En dat ik zelf vind dat ik er niet zoveel last van heb maar dat volgens anderen wel heb er dus over moet klagen.

Snap niet zo goed wat mijn persoonlijke ervaring te maken heeft met anderen?

2 likes

Dat had ik dus ook. Terwijl er ook niet heel veel slechts is gebeurd ofzo. T jaar is gewoon een beetje saai langs me heen gegaan. Ben geen stap verder dan vorig jaar.
Maar had eekhoorntjes op vakantie dus dat is iets I guess.

Ik snap @Joejoejoe wel. Hoewel ik heel veel moeite heb met de hoge coronacijfers heb ik geen moeite met de maatregelen. Ik weet niet zo goed hoe ik t kan verwoorden zonder als een trut te klinken :joy: Want sommige dingen vind ik oprecht first world problems, misschien ook omdat ik het zelf niet ervaar.
Daarnaast blijft t gewoon uitermate kut als je er mentaal heel veel last van hebt. Maar sommige dingen moet je ook wel een beetje relativeren vind ik.

3 likes

Twee nieuwe recepten gemaakt met mā€™n vriend, anderhalf uur in de keuken en alle twee zijn de recepten kut en niet wat het moet zijn terwijl we de recepten goed hebben gevolgd en anderen recepten uit het boek wel top waren. Zoā€™n spijt dat we niet gewoon voor boerenkool zijn gegaan.

6 likes

Heel herkenbaar, maar ik vind mijn leven dus nu echt mega treurig als ik zie hoe anderen er aan onder door gaan. Dat doet me beseffen dat mijn levensstijl echt niets voorstelt en doodsaai is over het algemeen

3 likes