Wat je even kwijt wil #57

Het verven van en muurtje doe ik volgend jaar wel, gaat mij te veel stress bezorgen in combinatie met de katten en vuurwerk.

En ik ben behoorlijk kieskeurig met wie ik deze kerstvakantie afspreek, ben sowieso een beetje klaar met mensen die alleen met mij afspreken om hun hart te luchten over hun shitbaan waar ze al 7 jaar ontevreden over zijn maar blijven hangen want VaSt ConTract of kansloze relatie.

En nieuwjaarsresoluties. Als je iets wilt veranderen begin er dan gewoon direct mee.

9 likes

Waarom moet ik hier als een hysterische maniak om lachen?

Had het nog mooier gevonden als niemand dit wist en half Nederland met mislukte oliebollen zat de 31e. Heerlijk sadistisch.

36 likes

Koopmans in 2022 op FB:

27 likes

Dus je koopt suiker, bloem en weipoeder in een pakje. Dit is echt extreme geldklopperij als je suiker en bloem standaard in huis hebt

1 like

Echt he, maar dat is met pannenkoeken ook zo. En dan moet je vaak alsnog melk en ei toevoegen :neutral_face:

3 likes

Mijn vriend en ik gaan zo richting zijn ouders om nog kerst met ze te vieren. Ik zit vol in de glam, want weer een reden om te glammen en een van mijn lockdown aankopen eindelijk aan te trekken, ik kom net de woonkamer in en hij zat echt zo van eeuh waar ga je heen :joy: Hij verbeterde zichzelf gelukkig snel door te zeggen dat het ook leuk stond.

Oh as we typ is hij zelf ook maar wat netter gaan aantrekken :sweat_smile::joy:

22 likes

Zooo zou ik dit dan nog met terugwerkende kracht van mijn vorige werkgevers kunnen eisen? Dan zou ik wel veel binnenharken. Ik dacht dat het normaal was om dit onbetaald te doen

1 like

Niemand houdt je tegen

2 likes

Groot gelijk! Heb ook wel eens bij een baan boor het minimumjeugdloon gehad dat ze het schoonmaken als de winkel gesloten was niet meer wilden uitbetalen. Afsluiten/kas opmaken/schoonmaken etc moest dan in je eigen tijd. Ja dikke doei, drie keer raden wie er een kwartier voor sluiten alvast de boel stond te stofzuigen :wave:

14 likes

Ik wil een tas kopen maar ik wil ook minimaliseren, zucht…

Edit: kut ik ben gezwicht, er kwam opeens nog meer korting in beeld

5 likes

Ik vind dit een heel confronterend gesprek tussen jullie twee haha. Het is dat je toch niet zoveel anders kan doen en er nu ook veel meer werk ligt dan normaal, maar misschien moet ik hier toch maar weer eens een goed voornemen van maken.

3 likes

Mijn werkdag is officieel tot half 5 als ik om 8 begin. Dan zijn om 3 uur mijn kinderen weg, stel ik heb een vergadering/bijeenkomst/oudergesprek/overleg met collega’s van 3 tot 4, heb ik nog een half uur om nakijkwerk te doen, mijn lessen voor de dag erna voor te bereiden & mijn lokaal op te ruimen.
Laat staan als ik rapporten moet schrijven of oudergesprekken voorbereid. Dat lukt gewoon niet in dat aantal uur.
(Dat compenseert die vakanties overigens).

Die voorbereiding van je lessen kost veel tijd (+nog alle behoeftes van kinderen in de gaten houden en daar op in spelen.) En is ook nodig, ik geef op een random dag de volgende lessen:

• rekenen
  • lezen
  • schrijven
  • speelwerktijd
  • tekenen/crea Of muziek
  • Gym of sociaal-emotionele les (anti pest lessen o.a.) of verkeer

Gemiddeld 6 lessen per dag dus om voor te bereiden en na te kijken en te anticiperen op wat er die dag is gebeurd en wat de dag erna dus anders/extra moet.

Nou heb ik wel het probleem dat ik er soms in doorsla, maar wil je het gewoon oké doen heb je echt tijd nodig.

Dus dit als voorbeeld :hugs:

Side note: dit is geen klaagzang, absoluut niet. Ik hou van mn werk en mijn kinderen en haal er energie uit!

Oh en edit: ik ben het ermee eens dat hier dingen in moeten veranderen, vandaar dat staken vpor o.a. werkdruk. Dat heeft als resultaat dat wij nu onderwijsassistenten hebben die met groepjes werken (en je als leerkracht dit niet hoeft voor te bereiden) en een gymdocent, wat mij 1x per week 3 kwartier “vrij” geeft om onder schooltijd dingen te doen.

Oh en edit 2: bijvoorbeeld die rapporten. Ik heb 34 kinderen, stel ik ben per kind 20 minuten bezig voor 1 rapport (wat best vlug zou zijn, maar stel), dan ben ik alsnog 11 uur bezig ( :scream: ). Dat redt ik nooit binnen mijn werkuren, dus dat moet wel thuis/in het weekend/'s avonds…

11 likes

Oh haha, sorry! Wilde t alleen ff uitleggen, niet aanvallend bedoeld (sorry als dat zo overkwam) :kissing_heart:

Ja dat in eigen tijd is wel bizar als je daar over nadenkt, wij (leerkrachten) weten niet beter en doen dat gewoon, we weten dat van te voren dat het “moet” :woman_shrugging:

En ja dat uitbetalen ben ik met je eens. Ze zeggen dat je dit terug krijgt in je 52 vakantiedagen

Zijn er meer mensen hier die oudjaarsavond alleen doorbrengen?

5 likes

Het gaat mentaal niet zo lekker met me en dat wordt momenteel best wel versterkt door hoeveel ik thuiszit (heb een soort van verplichte kerstvakantie). Ik had echt een slechte dag vandaag en toen stelde mijn vriend voor dat ik meeging naar zijn werk dus dat heb ik gedaan? De eerste helft van zijn dienst was langs een aantal adressen in het land rijden om pakketten op te halen dus ik heb lekker naast 'm gezeten in de bus en daarna heeft hij me weer thuis afgezet. Voel me oprecht beter nu ook, soort van neem-je-kinderen-mee-naar-je-werk-dag maar dan met je sippe vriendin hahaha

124 likes

Yes mijn stage zit er op :smiling_face_with_three_hearts:

66 likes

Hahaha wat lief en fijn

2 likes

Ik weet niet wat iedereen vandaag op Instagram heeft, maar het gaat alleen maar over goede voornemens, kerstkilo’s, productiviteit, financiële onafhankelijkheid. Om knettergek van te worden.

En ondertussen lig ik in m’n bed te hopen dat ik een goed staatslot heb voor de oudejaarstrekking en dat ik in 2022 rijk word zonder er iets voor te doen.

26 likes

Echt illegaal hoe donker het nu (al???) is

19 likes

Ja, maar heb een hotel geboekt.

1 like