Wat je even kwijt wil #57

Ik vind het zoo raar met paarden.
Dan is het : ik heb een paard, hij staat hier, ik kan er niet alle dagen vd week zelf voor zorgen. Wil jij misschien ook voor mijn paard zorgen voor 2-3 dagen per week? Superfijn dan mag je hier het geld naartoe overmaken.

Een paard is toch echt het enige dier(en ding?) waarbij we geld vragen om andere mensen het werk te laten doen.

En jaa ik weet dat het enorm duur is om een paard te hebben etc., maar het is niet dat jij het zelf op die 2-3 dagen kon doen en het is ook niet dat de kwaliteit vh paard achteruit gaat doordat een ander meeverzorgt.

17 likes

Ik ken ook mensen die een bijrijder/extra verzorger helemaal niet laten betalen en ze zelfs een kerstpresentje etc geven als dank voor de hulp. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn.

4 likes

@JelaBerlijn ik sluit me hier helemaal bij aan.
Mijn situatie is heel anders, wij waren thuis allemaal boven de 10 en ikzelf boven de 20 zelfs. Maar wat Paranimf zegt: hoe verder je komt en hoe ouder je wordt, hoe trotser je ook wordt. Ik heb wel eens gezegd tegen mijn moeder: als je álles wat er gebeurd is op een rijtje zet (hier ging er een ziekte van 10+ jaar aan voor af met alle bijbehorende ellende, angsten etc), en dan waar we nu allemaal staan. Hoe groot we letterlijk en figuurlijk zijn gegroeid, hoe we ons ontwikkeld hebben, in het leven staan, studeren, werken etc. Dan kan je toch niet anders dan apetrots zijn? Dat laat toch een enorme veerkracht zien maar ook een achterblijvende ouder die ondanks alles echt in staat is om te voorzien in een stabiele thuissituatie, genoeg liefde voor twee etc.
Geen idee of er leven na de dood is… maar ik weet héél zeker dat mijn vader vanaf waar dan ook af en toe mee kijkt en hopelijk net zo hard zit te glunderen van trots als ik wanneer ik naar mijn broertje en zusje kijk.

19 likes

Het heeft ook twee kanten, die eigenaar wilt eropaan dat die bijrijder niet bij de eerste beste bui stopt en ziet een geldbedrag als een goede stok achter de deur én de bijrijder kan op een goedkope (ook kwalitatief beter vaak) manier hobbyen.

Aan de andere kant, als je €100 betaalt om eens in de week te mogen longeren/poetsen en klusjes te doen, dan wordt je lichtelijk uitgebuit.

Maar als ik iemand mijn hond laat uitlaten dan betaal ik diegene toch juist omdat ik daardoor er vanuit ga dat diegene kwaliteit levert, want anders zou die het wel gratis doen. (of bv op m’n kind laat passen)
Dus andersom zou toch veel logischer zijn?
Edit : je betaalt diegene ook juist zodat je weet dat die niet bij de eerste ruk vd hond of tranen vh kind zegt okee laat maar zitten.

2 likes

Kan niet wachten totdat iedereen op het werk weg is en ik lekker kan simsen, ben weer helemaal verslaafd.

7 likes

Ik heb noodgedwongen gisteren via coolblue een headset besteld om te kunnen werken (oude is gisteren overleden) en nu wordt die mss niet meer vandaag bezorgd en ik móét dat ding hebben voor werk volgende week :sob:.

Ohhh, nou vanavond lekker simsen! Welke uitbreidingen had je gekocht?

1 like

Is gewoon vraag & aanbod toch? Er zijn genoeg honden dus er is niet zoveel vraag naar een hond uitlaten. Maar er zijn tientallen Penny paardenmeisjes die allemaal dolgraag paard willen rijden/verzorgen en wiens ouders niet het geld hebben om zelf een paard te onderhouden. Dus als je dan voor een fractie van het geld wél de lusten en niet de lasten van een paard hebt… :woman_shrugging:

(Niet dat ik überhaupt snap dat iemand paard wil rijden hoor maar goed haha)

3 likes

Net terug uit het dorp met oliebollen, scheelt morgen weer een uur in de rij staan.

1 like

Je hebt ook ruiters die betaald worden om bij te rijden! Die gaan alleen echt geen klusjes doen. Die zijn ook flink wat duurder, komen niet op alle stallen en zijn niet voor alle eigenaren geschikt. Vaak is dat meer iets voor mensen die wedstrijden rijden op hoger niveau, of die hun paard willen laten trainen. Niet iedereen zoekt dat dus, of heeft daar het budget voor.

Het is eigenlijk gewoon een keuze die je als bijrijder en eigenaar maakt. Voor mij was het een goedkope manier om m’n oude hobby te financieren (betaalde iets van €50 en had eigenlijk gewoon een paard zonder verdere lasten). Paarden zijn véél duurder in de maand dan honden, alleen al aan stalling ben je in bepaalde regio’s vaak €250-300 kwijt. Als je daarbovenop ook nog de hobby van iemand moet gaan financieren en de overige kosten moet dekken, zou ik eerder het paard een extra dagje rust geven of een stalgenootje lief aankijken :joy:

4 likes

Dit kun je niet zeggen zonder iedereen te informeren over waar, wat en hoe :pregnant_woman:

Oh dit is zo chill. Nog voor zonsondergang thuis met eten voor morgen, snacks, oliebollen, lekkere wijn, champagne en spul voor 6 soorten cocktails!

5 likes

Ben je van plan een cocktail baby te maken?

1 like

Op een of andere manier las ik cocktail als bepaald snacks ofzo :sob: want ik drink niet eens :grimacing:. Ik moet beter leren lezen.
@Evenveel klinkt heeeel erg leuk iig, veel plezier en geniet er van

1 like

Nee, het was je onderbewuste die wilt zich graag bezatten met fancy cocktails

Ik zit achterin bij mijn ouders in de auto en ik kots echt bijna heel die auto onder. Ze hebben een automaat en ik word er niet goed van. Normaal kom je even zo op adempauze als je schakelt, maar het lijkt wel of mn vader op het circuit rijdt. Jemig zeg ik kots zo in mn moeders nekje

2 likes

Hè bah wat naar!! Maar moest wel hardop lachen om deze zin, sorry :joy:

37 likes

Ik voel me echt zo voldaan.
Vandaag:

• ondergoed uitgezocht / opgeruimd
  • same voor sokken en panties
  • kledingkast helemaal uitgezocht en opgeruimd, vier boodschappentassen vol voor Vinted
  • nachtkastjes opgeruimd
  • kerstzooi opgeruimd en een uur glitter opgezogen (natuurlijk niet weg)
  • keukenkastjes opgeruimd en opnieuw ingericht

Fantastisch dit gevoel :heart_eyes:!
Morgen lekker naar het buitenland voor oud en nieuw, 2 januari nog ff flink poetsen, 3 januari weer naar Spanje nog wat vakantie vieren.

Ik hou van ‘new beginnings’ :joy:.

Edit: wel balen dat ik vanavond nog plannen heb, wil nu gewoon chillen.

25 likes

Ik heb een stiekeme voorliefde voor Groundhog Day en vanavond komt ie op televisie!

2 likes