Wat je even kwijt wil #58

Tijdens mijn les (was een havo 4 groep) vroeg een leerling me of ik de Boos aflevering ook had gezien, en daarna heb ik daar een tijdje met haar, een ander meisje en nog een jongen over gepraat. Die jongen begon van ‘hoe wist Ali B nou dat dat ene meisje niet wilde, ze was toch naar die studio gekomen midden in de nacht’ etc., en die meisjes gingen er behoorlijk fel op in, goed om te zien. Ben toen met die jongen in gesprek gegaan over hoe veel meisjes reageren in zo’n situatie, hoe je kunt bevriezen of misschien uit angst geen nee durft te zeggen, noem maar op. En dat de verantwoordelijkheid bij de dader ligt, en dat je dus altijd aan iemand moet vragen of iemand seks met je wil. Toen beweerde hij dat je daarmee de stemming verpest (overigens denk ik dat sommige jongens dit gewoon zeggen terwijl de echte reden is dat ze het eng vinden om te vragen). Toen heb ik het klassikaal getrokken, kort wat dingen uitgelegd en dat filmpje ‘toestemming, zo simpel als thee’ laten zien. En daarna gezegd dat je met zo’n vraag absoluut niet de stemming verpest, maar dat daaruit juist blijkt dat je respect hebt voor degene en zijn/haar grenzen respecteert. En dat je daar eerder punten mee scoort dan dat je iets verpest.

Ik denk dat de boodschap (bij de meesten) aangekomen is. Heb voor het eerst dit schooljaar het gevoel dat ik echt iets nuttigs gedaan heb.

142 likes

Wat goed! Denk inderdaad dat veel jongens (sorry voor de generalisatie) dit spannend vinden en bang zijn dat het niet sexy is of zo.
Fijn dat de boodschap is overgekomen, hoe reageerde de rest?

2 likes

Bij sommigen kon ik verder geen emotie ontdekken, anderen reageerden een beetje lacherig. Denk dat die reacties voor een deel ook voortkomen uit het feit dat een docent het over seks heeft en dat ze dat ongemakkelijk vinden. Maar de meisjes vonden het fijn dat ik dit benoemde, dus dat was me ook al veel waard.

20 likes

Mn skeelers zijn vertraagd, baal er echt van maar slaat eigenlijk helemaal nergens op want met dit kutweer ga ik toch niet skeeleren :joy: het is gewoon de heb :tired_face:

3 likes

Wat goed! Ik denk dat zo’n les misschien wel belangrijker is dan alle vakinhoudelijke lessen bij elkaar.

4 likes

Snap ik! En wow wat tof zeg!

2 likes

Eindelijk, weekend.

2 likes

Echt goed dat je dat gedaan hebt. En inderdaad, als dat soort situaties zich aandienen en je daarop in kunt haken denk ik ook dat het super belangrijk is dat je dat doet en die vakinhoud even laat varen. Ik heb zo’n gevoel dat er kids in die klas zaten die op een willekeurig moment later in hun leven hier nog eens aan terug zullen denken!

3 likes

Tot mijn verrassing mijn complete to do lijstje afgewerkt vanmiddag. Oké, alleen de grote keukenschoonmaak moet nog. En de badkamer.

4 likes

Ik ga zo naar een grieks restaurant en dan lekker eten en ouzo drinken. Heb er al de hele dag zin in!

14 likes

Ik ben onderweg naar huis en heb gewoon al eten in de koelkast staan wat ik alleen nog even hoef op te warmen. Wat een leven :heart:

4 likes

Of een grotere kledingmaat kopen. Net waar je zelf zin in hebt.

17 likes

Dat hoop ik ja!

3 likes

Ahhhh wat super! Ik heb je berichtjes een beetje meegekregen en dat je ook wat tegenslagen hebt gehad.
Ik vind over twee weken gewoon snel hoor, zou gewoon even overleggen.

edit:
En gefeliciteerd uiteraard, dat je het maar heel erg naar je zin mag hebben!

1 like

Ahhh nee, ik luister ook vet vaak, maar vandaag niet! Leuk dat je dat mocht doen!!

Nou zieke first world problems dit maar ik heb botox gedaan en mag nu niet liggen
Maar ik heb eindelijk niet meer het gevoel dat mijn wenkbrauwen op mijn ogen hangen dus ik moet niet zeuren

1 like

Mag je wel liggend slapen dan?

Ik zag vandaag een militair in uniform op een step door de straten van Parijs rijden terwijl hij een pijp aan het roken was. Vond het een vrij komisch beeld

26 likes

Ja, je mag 4 uur niet liggen dus ik mag vanavond gewoon slapen haha

Scheelt dat ik toch nog bezig moet dus nu geen smoesjes meer kan gebruiken om lekker te gaan liggen

Als ik om 19:15 bij iemand aan kom na een lange dag werken verwacht ik eigenlijk wel dat het eten op tafel staat
Pfff

Deze persoon was vrij vandaag :slight_smile:
En nu ben ik in de keuken en is hij nergens te bekennen? Kan ik in m’n eentje gaan koken Ofzo
Was ik maar naar huis gegaan

3 likes