Wat je even kwijt wil #59

Hmm. Nou ik heb net even kort belrondje gedaan. 2 tandartsen zeiden dat zij geen spalkjes zetten alleen kleine reparaties als ze los zitten, ik moest naar de ortho. Ortho 1 zegt dat het tussen 100-140 kost maar wachtlijst van een maand. En ortho 2 zegt ook rond de 100 maar zij hebben laatst cursussen gehad om zelf spalkjes te buigen, voorheen lieten ze die ook maken in het lab met gipsmodel, ook wachttijd van maand. En ze zei dat tandartsen andere tarieven hanteren dan orthos.

Dus jaaa… ik ben alweer geneigd om nu te denken van laaaaat maar ik betaal het wel. Mijn tandarts zet iig hele nieuwe spalkjes en al over een week, dus, schijnbaar doen ze dat niet allemaal. Ben ook een schuimpie hoor, denk ak snel van ok het zal wel.

2 likes

Je kunt het ook laten zetten en daarna alsnog zeggen: toedeledokie tandarts ik ga lekker naar een andere praktijk voortaan!

1 like

Als er nog geen gebitsafdruk is, vind ik het niet raar dat ze die nog willen maken. Het ligt er ook aan wat voor spalk ze gaan plaatsen denk ik. Of die helemaal op maat gemaakt wordt of dat ze dit zelf ter plekke doen. De prijs is wel echt hoog al werd bij mij ook per tand het weghalen berekend, het totaal was onder de 150 euro.

Ik zou trouwens wel naar een orthodontist gaan. Ooit eens een bij een tandarts laten plaatsen en nu een aantal jaren later bij een ortho en die is echt zoveel beter. De ortho was ook niet zo te spreken over tandartsen die orthodontist achtig dingen doen.

2 likes

Ja had ik toen ook, ik lag in die stoel en moest even beslissen of ik daar 150 euro aan uit wilde geven. En m’n tanden waren alweer uit elkaar gaan staan dus ik had niet echt keus :woman_shrugging:t3: Maar wel heel zuur

5 likes

Dat van dat wortelkanaal kan sowieso, want dat heb ik ook gehad. Diep gaatje dat ontstoken wortelkanaal werd. En nu uiteindelijk een kroon. Wel in de loop der jaren bij diverse tandartsen. Maar dat is gewoon pech.

Je kunt dit geval altijd aankaarten bij de NZa, misschien kunnen zij nog wat voor je betekenen. Elke melding wordt iig serieus genomen.

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

Dat had ik ook bij de noodtandarts, ze zei We GAAN een wortelkanaalbehandeling doen. Ok… uhh ja doe maar dan, als jij het zegt? (En als die gvd pijn maar weg is!!)

Achteraf gezien hadden ze volgens mij beter de kies eruit kunnen trekken voor €45 ofzo. Weet nou niet of ik 1 tand €820 waard vind.

Nou, een gat tussen je kiezen is niet bepaald handig. Bovendien moeten die wortelkanalen sowieso schoongemaakt worden als er een ontsteking zit. Die wil je niet in je kaakbot krijgen.

2 likes

Het is wel de achterste kies. Dus er zou geen echt gat zijn. Maar ja het is nou toch al gebeurd haha… kan alleen achteraf erom huilen met de rekening in mjjn hand.
Maar goed, het hoort er soms bij, hoge zorgkosten. Kan bijv niet echt klagen dat mijn dure fertiliteitsbehandeling wel vergoed werd dus ik accepteer het ook gewoon wel.

1 like

Het is gewoon shit. Zulke kosten. Maar een tand minder zorgt ook weer voor een scala aan ander gedoe. Je bovengebit en ondergebit sluiten niet meer goed op elkaar aan, je ondergebit gaat waarschijnlijk wat schuiven want meer ruimte.

Dus ik denk wel dat je goed hebt gedaan aan die wortelkanaalbehandeling! Kroon of implantaat is nog stukken duurder (omdenken :upside_down_face:)

2 likes

Ik heb exact hetzelfde gehad maar ik ben niet meegegaan in de wortelkanaalbehandeling van de nood tandarts. Het was een zwakke kies waar ik altijd gedoe en gezeik mee had en de tandarts had gezegd: ik lap hem nog 1x op en als het daarna nog een kee reisvaardig, gaat hij eruit.

Met oog op deze uitspraak heb ik de wortelkanaalbehandeling geweigerd en heb ik hem zsm bij mijn huidige tandarts laten verwijderen welke hem met ontsteking en al eruit trok en waarna vervolgens mijn verstandskies perfect op die plek van de getrokken kies is gaan zitten. Nog steeds zo blij met die keuze

2 likes

Nou ja, het een sluit het ander zeker niet uit. Je kies wordt wel zwakker van een wortelkanaalbehandeling.
Nog leuker is dat ze voor de zekerheid nog een wortelkanaalbehandeling doen voor je een kroon krijgt :+1: Dus dat is samen een hele leuke prijs…

3 likes

Ok ja dat is extra kut… Zekerheid heb je nooit uiteraard. Maar met trekken voor 45 euro: dan was je er sowieso nog niet klaar mee.

3 likes

Afgelopen weekend met de warme dagen voelde ik me ook zo’n alien, ik in korte mouwen en korte broek terwijl werkelijk IEDEREEN in lange broeken en dikke jassen, soms zelfs met sjalen, rondliepen.
Echt raar die mensen. :joy:

4 likes

Ik had gisteren ook de hele dag blote benen (losse midi jurk). You do you! Zit nu ook in kort broekje met 17,5 graden in huis :tipping_hand_woman: Wel een trui aan haha

1 like

Je doet net of het bijzonder is dat anderen nu geen korte broek dagen. Maar het is (hier) 11 graden :stuck_out_tongue:

7 likes

nouja, als ze met 25 graden in een winterjas lopen kijk ik wel even op, maar 0,1 milliseconde later vergeet ik dat weer en dat geldt vast ook voor de mensen die nu naar jou kijken in je korte broek

23 likes

Ahhh ik heb zo een zoommeeting om te onderhandelen over een recorddeal. Ik heb me redelijk ingelezen maar het is wel zo spannend. Ik ben benieuwd wat ze nou precies bieden en of ik het interessant genoeg vind…

62 likes

Vanaf vrijdag vakantie en morgen vrij want Koningsdag. Ik ben echt aan het aftellen

Edit: Vandaag hebben we een kantoorhond en ik wil niet meer werken en alleen maar met het beestje bezig zijn.

11 likes

Ik heb heel weinig met koningsdag en was niet van plan morgen keihard te gaan feesten, maar nu heb ik corona en vind ik het toch wel heel jammer dat ik niet eens even buiten kan struinen nu er eindelijk weer iets gebeurt.

2 likes