Heel herkenbaar. Het is ook moeilijk om dan over die dingen heen te stappen.
Een vriendin stuurde net deze regels door voor koningsdag in Amsterdam:
U mag ook frisdrank in blikjes of plastic flesjes verkopen, maar géén alcohol. De verkoop van vlees (saté, kebab en dergelijke), vis/visproducten en zuivel (of producten waarin zuivel wordt gebruikt) is niet toegestaan.
Maar dan zou alles vega/vegan dus wel mogen wat opzich dikke prima is. Maar eigenlijk moet je maar verhongeren of zo? Misschien denk ik hier ook te hard over na omdat ik net flink heb zitten borrelen.
Haha ja moet ik echt eens een keer proberen maar het is echt nog zoân drukke puppy. Maar voor je beeldvorming: het is een zwarte cocker mĂšt pony.
Dat wordt friet eten. Zullen de duiven wel blij mee zijn.
Haha toen ik die fotoâs zag dacht ik al⊠die hond is vast een spaniel!
Maar dat is voor particulieren toch? Ik word ook altijd een beetje ongemakkelijk van die kraampjes met grootmoeders kipsate die dan al de hele dag achter de kraam in de volle zon in de Tupperware staat te stomen.
Nou we vroegen het net bij het terras waar we zaten toen ik het appje kreeg en die waren het al 2 dagen druk aan het uitzoeken
Zo een particulier sla ik normaal zelf ook over maar er staan ook genoeg restaurantjes met kraampjes buiten. Stond nergens bij dat het alleen voor particulieren geld.
Mijn bank is net failliet gegaan. Amsterdam Trade bank Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren
Binnen 2 minuten gevonden dat het alleen over particulieren gaat, ben benieuwd wat voor onderzoek dat restaurant doet
Let op wat u eet en drinkt. De verkoop van etenswaren en dranken is aan strenge regels gebonden. Op de vrijmarkt mogen particulieren frisdrank verkopen in blikjes of plastic flesjes. De verkoop van vlees (satĂ©, kebab en dergelijke), vis of visproducten en zuivel (of producten waarin zuivel wordt gebruikt) is niet toegestaan. De verkoop van deze zogenaamde âbederfelijke waarâ is voorbehouden aan horeca en beroepshandelaren.
Bij het stukje over alcohol staat dat etenswaren als vlees enzo voorbehouden zijn aan horeca of beroepshandelaren, dus als je vanuit je eigen restaurant of vanuit je frietkraam iets verkoopt mag dat wel, maar als je ergens met je kleedje random op straat gaat staan mag het niet. Zo lees ik het althans, en zo is het volgens mij ook in de praktijk altijd.
Hahahah daarom kan ik me dat ook nog herinneren. Gelukkig wel onder de 100,000 euro, maar had gehoopt binnenkort een huis te kopen, dus het zou wel fijn zijn als ik er dan aan kan.
@Merel
Ah kijk haha ik zal morgen even langs lopen om het ze te zeggen maar daardoor werd het verhaal nog vager. Aangezien ik een appje kreeg
met alleen die tekst, mijn vriend en ik het er over hadden van nou dit is raar, het aan iemand vroegen die er werkt en die zei van ja we weten niet wat we er mee moeten we zijn gemeente aan het bellen en zo.
Of we werden gewoon door die dude in de zeik genomen kan ook nog
Kan het me niet voorstellen als ze het op alle andere 364 dagen van het jaar wel mogen verkopen, dat zou nergens op slaan natuurlijk
Nee dat kon ik mij dus ook voorstellen! Gelukkig is het mysterie van geen eten opgelost
Ik heb net een heel rituals cadeaupakket gekocht omdat de douchegel los niet meer te krijgen is en ik vind die geur zoooo lekker. Ben echt een basic bitch
Ik ook!! Vak 104, lets go!
Cringe, ik had net voor een paar seconden per ongeluk een foto in mân status staan op Whatsapp wie zet daar ooit dingen op? Buiten de boomers in mijn telefoon
Ik zei vanmiddag tegen mân vriend dat als het ooit zover is, mân lievelingssnacks (dim sum van de Jumbo) geserveerd moeten worden op mijn begrafenis. Kom ik net bij de Jumbo en zie ik een bordje dat ze uit het assortiment gaan Nooo zo kut, ben nu oprecht chagrijnig
Alles gaat mis vandaag. Ik zou ergens gaan eten waar ik niet met lege handen wil aankomen, dus wou een cake maken. Eerst valt het hele ei erin terwijl ik mix, dus heb daarna een half uur lang eierschil eruit lopen plukken⊠daarna verbrandde de cake in de oven. Heel fijn. Toen heb ik een glas laten vallen op de grond, duizenden stukjes.
En nu kom ik dus met niks aan daar