Waarschijnlijk willen ze dat je 's ochtends belt om reguliere afspraken in te plannen. Dit klinkt echter als meer spoed (niet als HAP direct snel beoordelen spoed, maar meer: ik maak me zorgen en denk dat ik op korte termijn gezien moet worden) en daarvoor moet een praktijk gewoon tot 17.00uur bereikbaar zijn. Dus gewoon bellen en nummer voor spoed indrukken, je krijgt gewoon je eigen praktijk aan de lijn (dus niet de HAP, die is pas na 17.00uur open).
Snap helemaal met de drukte bij huisartsen dat ze bepaalde tijden kiezen om de telefoontjes te doen, maar een huisartsenpraktijk moet gewoon binnen kantoortijd bereikbaar zijn en als dat niet het geval is (vakantie oid) moet een andere praktijk waarnemen. Er is geen spoedpost tijdens kantoortijd. Snap dat de waarnemer geen zin heeft in alle telefoontjes van ‘ik heb al 6 maanden een gek pukkeltje, kunt u vandaag even kijken?’ maar ik vind die bandjes met ‘alleen voor zeer ernstige spoed, druk 9’ oid zo misleidend, dan ontlopen ze gewoon hun taak.
Zo.