Ik snap sowieso die koelkasten voor huurwoningen niet? Tig opbergmogelijkheden voor flessen/pakken maar nauwelijks ruimte voor vriesspul.
Huh ik moest mijn koelkast zelf kopen😅
Er is dus echt een soort kartelvorming. Wijken worden opgeeist door een opperbaas en die verkoopt die wijk dan voor een bepaald bedrag aan een glazenwasser. Stel dat er 50 huizen zijn en hij € 15 per huis zou vragen, dan moet hij voor een aantal maanden dit bedrag vooruit betalen aan die baas om daar te mogen werken en dat bedrag dan terugbetalen. Als je gaat werken in een nieuwe wijk, maar die wijk is al van een ander, dan wordt er wel eens iemand van de ladder getrokken.
Check ook: Rambam: Glazenwassers deel 1 gemist? Terugkijken doe je op NPO3.nl, NMa beboet kartelafspraak Haagse glazenwassers | ACM.nl en Vrijspraak in schietpartij glazenwassers - Crimesite bijvoorbeeld.
Volgens mij is het zo dat als je ziek bent tijdens vakantie, je vakantie dagen worden omgezet in ziektedagen. Weet het niet 100% zeker en ook niet of dat ook geldt als je daadwerkelijk op vakantie bent, maar misschien waard om dit wat meer uit te zoeken.
In deze vrijesectorwoning zit alles er in maar ik vind de gemaakte keuzes erg onpraktisch. En dan ben ik nog in mij uppie. :P.
Ik hoop echt dat ik met ingang van zondag weer naar buiten mag want online lessen geven gaat nu gewoon shit en ik heb het gevoel alsof de muren op mij afkomen. Kom ook niet tot rust en ben nu overprikkeld door alle kleine omgevingsgeluiden zoals het geluidje van een auto die inparkeert.
En fuck koorts. Maar ik had mij ook ziek kunnen melden maar dan voel ik me net zo ruk met als enig verschil dat ik de hele dag naar het lelijk afgewerkte plafond staar en alle oneffenheden ga tellen.
Ja klopt, zo onlogisch! Al snap ik de gemaakte keuzes in mijn keuken sowieso niet helemaal, de mensen die 'm bedacht hebben waren er ten volste van overtuigd dat opbergruimte overrated is volgens mij
Zeggen dat je angst hebt en vragen of je mag liggen!
Sinds ik dat doe heb ik er bijna geen moeite meer mee. Succes!
Dat is echt een hele goede tip, geeft al meer rust. Thanks!!
Snap soms niet wat voordeliger is maar volgens mij ben ik meer geld kwijt als ik steeds verwarming 's nachts uit doe. Ik heb hem nu sinds een week 24/7 aan (sinds ik dubbelglas heb durf ik dat wel haha) en ben maar 3 kuub gas per dag kwijt (dat is dus ook met douchen en koken erbij). Normaal ben ik al bijna 2 kwijt om huis weer 18 graden te laten worden. Eerst boeide mij dit niet zo maar ja nu moet ik wel de meest zuinige manier van gas gebruiken vinden haha.
Mijn moeder is opeens helemaal obsessed met outfits die 16-jarige ook dragen. Dus van die outfits met een wijde soort trainingsbroeken met van dat elastiek (maar dan in een mooi stofje of met ruitjes ofzo). Met van die grote lompe sneakers en wijde truien. Ze zoekt nu de hele tijd outfits op op de site van tommy jeans en dan koopt ze gewoon die hele outfit?? Laatst zaten er ook sneakers bij die overal waren uitverkocht. Heeft ze uren gegoogled en ze uiteindelijk gevonden op een website in Ierland en heeft ze de zus van mijn tante die in Ierland woont gevraagd om ze naar haar op te sturen. Hahahah ik ga echt helemaal stuk om deze obsessie en om haar outfits. Ik denk dat het is omdat ze 60 wordt dit jaar ofzo. Maar goed ik vind het ook wel heel leuk want het staat haar wel.
Edit: even ter illustratie. Deze outfits heeft ze allebei gekocht:
Hahahahaha misschien kun je dr het nummer van mijn moeder geven, die doet dit ook. Laatste had ze ook zo’n heel (roze!!!) joggingpak van Dolly gekocht (zo’n merk dat al die influencers dragen) en dat draagt ze dan met van die grove sneakers en een slaapzakjas #fashion
Het gaatje zat tussen mijn kiezen, dus mijn tandarts vond het slimmer om wel te verdoven. Normaal is hij ook niet van de verdoving. Ben achteraf blij dat ik het genomen heb, want wat een hel was dat zeg.
Wel jammer dat mijn gehemelte nog heel raar voelt, maar ja… komt goed hahaha
Omg ik heb het zo leuk gehad net met een vriendin die ergens nu begeleid moet wonen door een ongeluk, en samen met een andere vrouw die daar ook woont en ook schildert (net als zij) hebben we heeelemaal dubbel gelegen om een perfectly getekende napoleon maar dan had hij zn ballen onder zn broek hangen. Ze hadden expres niks gezegd, en tot nu toe had nog niemand er wat van gezegd. Ik was de eerste die zei, wtf is dat daar. Dus dat was duidelijk de bedoeling en omg. Ik kan en mag het hier ook niet showen maar wij gingen alle 3 heeee le maal kapot. En die andere vrouw is bijna 70. Heerlijk. Dit heeft elke mens eigenlijk nodig, dit soort random dingen wat je niet de hele tijd aan de sleur en dagelijkse stress doet denken. Ben helemaal opgebloeid terwijl zij véél minder mobiel zijn, hoe dubbel.
Heerlijke nostalgie! En achteraf bezien was die serie haar tijd ver vooruit.
Heb je vloerverwarming? Bij vloerverwarming is het idd goedkoper om niet teveel te wisselen qua temperatuur omdat het meer energie kost om een ruimte opnieuw te verwarmen dan warm te houden.
En anders komt het verschil misschien wel door je dubbel glas en zou het nog minder zijn als je het wel op de “oude” manier doet? Of heb je dat dubbel glas al langer? Het is ook weer wat warmer de afgelopen weken dus dan hoeft de verwarming ook minder hard te werken natuurlijk.
Wat fijn dat er opeens een stuk meer mogelijkheden zijn, al kan ik me de overweldiging wel voorstellen. Ik moet ook mijn tripjes vrij goed plannen en ik heb echt moeten leren gewoon dingen te vragen. Dus gewoon vragen aan bekenden of er op een bepaalde plek een bankje staat, of de locatie bellen om te informeren wat de zitmogelijkheden zijn.
Voor nieuwe plekken kom ik overigens ook al een heel eind met Google streetview, al is dat soms wel verouderd. Tenzij er werkzaamheden zijn, is de situatie meestal wel min of meer zoals ik op streetview heb gezien. Zo kan ik alvast vantevoren bedenken waar ik heen kan en of de situatie voldoet aan wat ik nodig heb. Op die manier kan ik er met meer vertrouwen heen en op dat moment ook meer genieten van wat ik doe.
Het hielp me ook om één keer een standaard praatje/vraag te bedenken voor als het toch anders loopt dan gepland. Bijvoorbeeld: hé, vanwege (medische) redenen kan ik niet te lang lopen, zou jij me willen helpen om het dichtsbijzijnde bankje te vinden/bereiken?
Dit heb ik bijna nooit hoeven gebruiken, maar áls het nodig is, kan ik tenminste snel handelen ipv staan twijfelen en niet uit m’n woorden kunnen komen.
Zo fijn als je plas op je broek hebt (van een kind) en dan nog 4 uur moet werken
Ik heb meerdere besteklades genoeg voor een heel weeshuis, maar ik had liever wat meer ruimte voor serviesgoed.