Wat je even kwijt wil #60

Jeeeezus mensen, ik vind mezelf geen fucking special snowflake, ik heb met honderden mensen in m’n leven gesport en niemand had zulk kletsnat haar als ik. Bij mij ziet het eruit alsof ik uit de douche kom, bij de meeste mensen zijn het misschien de babyhaartjes. Ik heb er toen ik tiener was genoeg opmerkingen over gekregen en als volwassene ook. Dat maakt mij onzeker. Ik voel me er ongemakkelijk door en ik heb er last van. I get it, het is een forum, als je iets kwijt wil kan je reacties krijgen, maar het levert jou én mij geen fuck op om het te bagetelliseren hoor.

Iets wat afwijkt van normaal hoeft niet per se een aandoening te zijn, dat woord gebruik ik ook helemaal niet. Alsof je alleen onzeker mag zijn over een “echte aandoening”, iets met dooie cavia’s vergelijken. En als je denkt dat het forum geen bubbel van mensen is die ruimdenkend en tolerant zijn verschillen we van mening.

Zo ik ga nog ff balen van m’n “gewone zweterige haar”, of je het nou aanstel vind of niet :wave:t2:

20 likes

Je kunt je oksels laten inspuiten met botox tegen overmatig zweten, misschien werkt dat ook wel op je voorhoofd of haargrens

3 likes

Of baden in Odorex.

6 likes

Ik herken het, heb het zelf ook en het wijkt wel degelijk af van ‘normaal’. Heb helaas geen adviezen voor je. Ik benoem het nu meestal zelf, dat maakt wel dat ik minder reacties krijg van anderen. Maar het zweten is nog even erg. Daarom ga ik bijv ook nooit ergens met de fiets naartoe, altijd de auto, anders weet ik hoe er naar me gekeken wordt als ik aankom op m’n bestemming met kletsnat haar.

6 likes

Ik hoop gewoon dat je je sportplezier er niet door laat vergallen en die andere lui zich lekker met hun eigen lichaam bemoeien.

6 likes

Het slechte nieuws is dat als je niet meer door je oksels zweet het er op andere plekken meer uit komt, bijv op je rug, of in je gezicht. 🫥

10 likes

Ik weet dat er wel behandelingen voor zijn, fijn dat je vriendin er baat bij had! Bij mij gaat het echt om m’n hoofd/haar, voor zover ik weet zijn daar geen behandelingen voor mogelijk. Maar het is jaren geleden dat ik me erin verdiept heb, ik heb het inmiddels geaccepteerd voor wat het is.

5 likes

Dit is wel echt een top tip voor iedereen die snel zweet in het gezicht
afbeelding
Kan gewoon over je verzorging en onder je make-up en je gezicht is de hele dag kurkdroog 🫶🏼

9 likes

Kijk dat zeggen ze er nooit bij op de website!!

4 likes

Nee hoor dat is niet het geval. Ik krijg al +10 jaar 2x per jaar botox in mijn oksels en er komt niet meer zweet uit andere plekken op mijn lichaam. Ik zweet nu gewoon ‘normaal’ vanuit mijn oksels dus het is niet volledig geblokkeerd.

2 likes

Ze horen officieel wel te vermelden dat dat wel kan na zo’n behandeling; ik hoor het toch wel regelmatig. Maar fijn voor jou dat het bij jou niet is.

2 likes

Ik ben dan wel altijd bang dat je lichaam dat op een andere plek compenseert? Maar ik ben sws een zweetbeer all over dus tenzij een full body botox een optie is haak ik af

@Krabsalade wat jij zegt dus!

1 like

Is niet mijn ervaring, ik heb al een stuk of 10x Botox in mijn oksels gehad en het is voor mij echt een verademing geweest want ben ook zeker niet meer gaan zweten op andere plekken gelukkig!

Edit; oepssss, @jasmijntheetje was me al voor!

3 likes

Ik wilde net zeggen, ik hoef nu niet ieders ervaring te horen. :smiling_face_with_tear: Ook heel fijn voor jou.

11 likes

Hahaha nee sorry was ook niet de bedoeling; sloeg aan op je bericht en had niet verder gelezen :rofl::rofl:

2 likes

Ik kan jullie wel allemaal aanraden om keto te eten als je extra wil stinken

Echt niet normaal hoe dat ineens je lichaamsgeur verandert naar pure horror

1 like

Of anders zwanger worden. Echt niet normaal wat hormonen met je zweetgeur doen :droplet:

6 likes

En de anus, is dat ook mogelijk?

4 likes

Ja de transpir-anus wordt dat ook wel genoemd.

12 likes

Dan misschien toch liever het haar lijkt me, is denk ik wel vervelend als je kont zeiknat is en mensen daar opmerkingen over maken

2 likes