Wat je even kwijt wil #60

Mijn werk (klein bedrijf) organiseert een personeelsuitje in de vorm van een barbecue en een borrel, maar ik moet werken die dag. Op dit werk. Tijdens de barbecue en de borrel. Is dat normaal? Voelt best lullig dat ik nu niet mee kan op dit uitje omdat ik moet werken haha.

2 likes

Ik vind dat niet normaal nee en erg lullig

11 likes

Ligt aan je werk denk ik? Bij mij (in de zorg) is het normaal dat niet iedereen deel kan nemen aan het teamuitje omdat er ook gewerkt moet worden

6 likes

Wij werken met diensten en je hebt gewoon pech als je moet werken op de avond van het personeelsfeest of van een bqq of borrel oid. Vaak kan je wel ruilen met iemand die toch niet gaat en ze zorgen bij ons ook altijd voor eten en drinken op de werkvloer dan, maar lullig is het wel. We kunnen als bedrijf alleen even niet zeggen “joe, wij zijn er vanavond niet”, want dan stort de boel in.

2 likes

Ik heb alleen ervaring met personeelsuitjes op plekken waar de boel gewoon een dag/middag/avond dicht kan, en dat is tot nu toe ook altijd zo gedaan zodat iedereen meekon. Als dat niet kan is het natuurlijk wel een ander verhaal

Tis een kleine lokale sportschool, echt een familiebedrijf ook. Uitje wordt betaald vanuit het management. Mijn dienst is precies vanaf een uur voor het begint en ik ben klaar als het is afgelopen. Moet dan ook nog de tent sluiten. Voelt toch flauw dat ze het niet op z’n minst even hebben laten weten.

1 like

Zelfs bij ons in de zorg word gewoon voor achterwacht gezorgd tijdens een uitje, wat flauw! Misschien dat er toch nog een oplossing is te bedenken. Ben je de enige die moet werken?

4 likes

Jaa, ik ben de enige die moet werken!

2 likes

Sommigen doen het er ook om hoor. Die laten die hendels veel te laag zitten of gaan er met hun voorarmen op leunen. En deels is het de schuld van de verhuurder die het niet voor ze instelt
Maar het is beter dan looprekken.

2 likes

Precies dit is het probleem vaak.
Slecht afgesteld op de lengte van de mensen.
Of verkeerd gebruik van het hulpmiddel.
Hoe vaak ik wel niet nog douchestoelen moet afstellen of een ander hulpmiddel.

2 likes

Huh ja ik begrijp je gevoel helemaal. Als ik directeur van een kleine sportschool zou zijn, dan zou ik de deuren sluiten zodat iedereen mee kan en dit duidelijk met klanten communiceren (en een briefje op de deur hangen). Tuurlijk, werk je in de zorg of bij een dienst die niet even avond kan stoppen dan is dat een ander verhaal, maar het is niet alsof er iemand doodgaat als de deuren van een sportschool een avond gesloten zijn toch? En als je met abonnementen werkt is er neem ik aan nauwelijks inkomstenderving en die ene keer niet kunnen sporten zullen klanten ook wel begrijpen. Misschien kan je het nog even navragen?

9 likes

En sowieso, een sportschool is toch vaak niet 24/7 open? Ik snap dat ze wellicht iets willen doen dat alleen kan als hun eigen deuren ook open zijn, maar er zijn genoeg andere dingen te verzinnen zodat iedereen mee kan. @Hemakoekjes

3 likes

Ik vond je opmerking gewoon heel erg how can i make this about me. @kali maakte niemand met een rollator belachelijk. Ze zei alleen dat ze als ze nu zou feesten als vroeger een hulpsteuntje nodig had.

17 likes

ik word helemaal leip van die belletje lellers hier want ik verwacht een pakketje. Dus net keek ik boven uit m’n raam en stak m’n middelvinger uit, was dat kind aan ‘t filmen. Binnenkort mijn intrede op Dumpert dus :+1:

12 likes

Instagram heeft een glitch bij mij oid. Zie steeds ook alle stories van gisteren nog. Heeft toch niemand zin in of tijd voor?!

9 likes

Volgende keer ff bakje water klaarzetten dan

3 likes

Het leven lacht me weer eens toe; 20 snackies in m’n mora mix van +/- 16. Heb ik wel eens eerder gehad. Ga er een roman over schrijven.

78 likes

Yay barstende migraine! Wie heeft deze ongein weer bedacht?

Mijn favoriete reactie als ik een werver aan de deur zie is toch wel ‘sorry ik zit in een vergadering, doeiii’.

17 likes

Soms kan ik mijn eigen planning echt vervloeken. Ik heb afgesproken om exact om zes uur te gaan sporten met mijn trainer, echt hoezo? Ik wil eten en in het zonnetje zitten en niet sporten.

2 likes