Ik ga m’n ontslag indienen. Ik heb vandaag 33 kleuters als ze er allemaal zijn. Ik kan er ongeveer 20 aan.
Altijd een beetje jammer als je met allemaal vakantiegangers in de trein naar Schiphol zit maar zelf een paar haltes eerder uitstapt.
Ik wil ook vakantie🥺
Ik twijfel of ik niet te bloot ben gekleed voor op kantoor maar ik had vanochtend ff schijt aan de dresscode, vooral omdat ik op het heetst van de dag ook een stuk moet fietsen voor een presentatie op een andere locatie.
Ik heb een muggenbeet op mijn lip. Maar ik heb van de week mijn lippen laten doen, dus ze waren al gezwollen. Great, ik lijk nu op Katrien Duck
Wat een verademing voor mijn dochter. Gisteren heeft ze haar nieuwe klas ontmoet (brugklas VWO volgend jaar)
En zij is in de kleuterklas begonnen met 45 kinderen in een klas. Vanaf groep 3, 29 en nu opgelopen in groep 8 tot 34 kinderen.
Haar nieuwe klas 1V1 heeft……. 19 kinderen!!
Halleluja!
Poe he, wat een grote kleuterklas!
@Madam-Mikmak 45 kinderen in de kleuterklas?! Kanonne zeg, zit daar geen wettelijke max op ofzi?
Ik krijg ruim 500 euro terug van m’n leverancier van gas en elektriciteit . Ik ga er een mooie espressomachine van kopen!
Ze zaten toen nog in een oud gebouw en konden geen extra klassen maken.
Maar er was altijd een extra juf die een grote groep telkens ergens anders weer les gaf.
Alleen met gezamenlijke gesprekken zaten ze er allemaal.
Het jaar later hadden ze een mooie gerestaureerde school met extra grote klassen. (Evengoed zo rond de 30 kleuters)
Ik kan me van vroeger nog herinneren dat we vanaf groep 3 met zo’n 30 kinderen waren, in de kleuterklas rond de 20-25. 45 klinkt echt als een enorme groep. Dochter zit hier in een preschool groep van 15 kinderen tussen de 3 en 6 met 3 leraressen (heel ander schoolsysteem, tot je 6 bent ga je naar een soort combi van kdv en kleuterklas)
ps echt respect voor de leraren die een groep kinderen (edit: hier stond 45 kinderen, maar geldt eigenlijk voor alle leraren natuurlijk!) aan kunnen, ook als ze met zn tweeën zijn
Respect voor alle leerkrachten! Meer dan 4 kinderen bij elkaar vind ik al niet te doen
Ja je hebt gelijk! Ik zou het niet kunnen denk ik.
@Panorama ik ging vanochtend rond 6.30 hardlopen en het heeft inderdaad iets heel moois, al die hazen en andere beesten die je dan opeens ziet! Moest meteen aan jou denken
Wat een cliffhanger. Hoe is het afgelopen?!?!
Ineens kwam de rest
Ik liep met mijn bedrijf echt gigantisch tegen mijn administratie aan, daardoor ook een paar domme fouten gemaakt en het begon steeds meer een last te worden. Ondertussen vond ik het ook lastig om de controle los te laten omdat ik graag overzicht in de inkomsten en uitgaven hou. Ik had daar vanochtend een gesprek over waar ik ook enorm tegen op zag.
Maar het was een enorm fijn gesprek met degene die sowieso al mijn inkomstenbelasting doet en zij gaat mijn hele administratie overnemen. Ik voel mij echt zoooo veel lichter en zo blij
Hahha nee ze zijn wel beter gedrild dan dat. Anders zou ik echt gek worden.
Ik kijk nu zo’n docuserie over Raphael Rowe die In gevangenissen door de hele wereld verblijft en hij is er nu in een in Groenland, ik zie die omgeving en vind het zooo mooi wil er echt heen maar is abnormaal duur.
Zo richting Groningen want vanavond Stadspark voor GnR Alvast in de stemming komen met mijn favo nummers op.
Dat snap ik, dat is ook heel rot! Maar misschien komt het nog later vandaag. Ik wens je iig veel sterkte met wachten, hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws
Bij mijn ouderlijk huis lopen er al 10+ jaar twee buurtkatten rond. Een rode en een witte (komen uit het zelfde huis) en die rode is echt een knuffelkat. De witte was altijd juist heel schuw en bleef altijd in de bosjes. Loop ik gister langs om de rode te aaien, komt de witte ineens een kopje geven?!??? voor het eerst in 10 jaar. Was echt een moment