Wegsluipen was niet gelukt
Gelukkig ben ik vrij vandaag dus ik kan zo even dutten
Wegsluipen was niet gelukt
Gelukkig ben ik vrij vandaag dus ik kan zo even dutten
Ze hadden dit jaar 61 vwo leerlingen en dat vonden ze net te veel voor twee klassen. Maar er zitten leerjaren tussen dat er maar één vwo klas is.
Wellicht een havo klas minder deze keer.
Ik heb op de basisschool in de MR gezeten en weet wel dat het telkens een hele puzzel was om klassen te verdelen. Of toch maar weer een kleuterklas erbij. En dan kan dat omdat er het jaar erna twee groepen 8 weg zijn etc.
Ik krijg ook regelmatig phishingmails en heb me weleens afgevraagd of het vanuit m’n werk zelf komt. Is dat naar jullie gecommuniceerd of niet? Mag je phishingmails naar eigen werknemers sturen zonder ze daar eerst van op de hoogte te stellen?
Ja dat mag zeker. Als je erop klikt kom je waarschijnlijk op een informatie pagina van je werk, om te zeggen waaraan je had moeten zien dat het nep was. En ik weet ook wel dat sommige bedrijven / afdeling targets hebben dat niemand die fout mag maken.
Edit: en heb je geen systeem waar je de phishing mails moet flaggen van je werk? Normaal zou ik verwachten dat je achteraf wel bericht krijgt dat het neppe phishing was
Ik stuur phishing inderdaad altijd door naar support. Heb altijd teruggekoppeld gekregen dat de afzender geblokkeerd is. Dus waarschijnlijk was het echte phishing en geen neppe vanuit m’n werkgever.
Ik vraag het me soms gewoon af: is dit nou een test of echt?
GraftakenGezicht klinkt toch veel beter met alliteratie.
Ik vind dat ze de lijst met medewerkers die erop geklikt hebben dan in de kantine moeten hangen ofzo. Zodat je weet wie je echt domme collega’s zijn.
Klanten bij ons krijgen vaak een phishing mail. En ben nu zo benieuwd hoe die er uit zien. Maar krijg m zelf helaas niet. Heb er vannacht over gedroomd zelfs
Echt jammer dat het steeds niet lukt om dit soort dingen in een CAO-akkoord te regelen. Als er iets echt fundamenteel zou helpen om het onderwijs te verbeteren én aantrekkelijker te maken, is het wel kleinere klassen. Ik heb vaak niet eens genoeg plekken in een lokaal voor de hoeveelheid leerlingen. Wordt nog wat als er weer nieuwe coronagolven komen ook.
Ik heb jeuk aan mijn voetzool maar ben niet in een situatie waar ik mijn schoen uit kan doen en kan krabben.
Send help
Lijkt me geweldig! De woeste mails die ik soms krijg als collega’s erin zijn getrapt zijn soms ook legendarisch. Wees blij dat het een test was en geen echte waarmee je mogelijk het hele systeem plat legt.
In het jaarverslag zag ik dat er, door corona, geld over was in de begroting. (Door besparing van uitjes, studiedagen etc. Voor leerkrachten)
Dus wellicht daardoor meer ruimte?
Ik struggle nog steeds zo erg met m’n concentratie, sinds ik fysiek hersteld ben van long covid is het concentratie stuk eigenlijk niet beter geworden. Heb een deadline vandaag maar krijg gewoon geen helderheid in m’n hoofd
De privacy officer op mijn werk stuurt volgens mij ook elke maand ofzo zo’n phishing mail en ik moet zeggen dat ik wel enigszins verbaasd ben over haar creativiteit, ze verzint wel regelmatig dingen die op het eerste gezicht best legit kunnen zijn.
Valt me wel op dat het meestal nieuwe medewerkers zijn die dan ergens op klikken (is mij zelf ook overkomen toen ik net in dienst was )
Pffff wat een dag nu al Ik was onderweg naar CentrO in Oberhausen en daarna door naar Winterberg, maar nu was ik (gelukkig al vlak over de grens) met m’n auto gaan tollen en tegen de vangrail aangereden. Auto deed t nog, maar wel dikke kras aan de voorkant en nummerplaat kwijt. Dus nu zit ik in Enschede bij een autohandel te wachten op nieuwe nummerplaten
De regen trotseren voor zomerkleding, mijn grootste nachtmerrie maar heb het écht dringend nodig.
Oh jeetje wat schrikken! Gaat het met je?
Het enige voordeel dat ik kan bedenken bij fietsen door de regen in de zomer, is dat het niet koud is. Als een verzopen kat nu onderweg.
Ik vind dat zo fantastisch, alsof je een legertje voor je hebt werken kan ook altijd beter ontspannen als een apparaat aanstaat omdat het toch nog voelt alsof je wat doet
Een hele goede vriend uit Noorwegen die ik al 4 jaar niet gezien komt zo langs hier om te logeren. Super leuk!