Wat je even kwijt wil #60

Ik ben weer aan het janken hoor tijdens de dodenherdenking :disappointed_relieved:

28 likes

Ja dit vind ik ook zo’n ontzettend vreemde gewaarwording. Mijn oma had echt zoveel verhalen van de oorlog en had zelfs het bombardement in Rotterdam zien gebeuren. En ook liet ze mij vaak al de voedselbonnen zien die ze destijds kregen.

7 likes

Ik werd ook emo, voor het eerst eigenlijk. Ik weet niet waarom het me dit jaar extra aangreep

3 likes

Ik moest wel de hele tijd terwijl ik ernaar keek denken:

AAAAAAAAAA

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

6 likes

Ik heb sinds dat mijn oma overleden is, dat ik het ineens heel heftig ervaar. Het lijkt ook alsof ik me nu veel meer realiseer hoe dankbaar we mogen zijn om in vrijheid te leven, zeker nu met OekraĆÆne en Rusland.

5 likes

Ik had een tinder match die me net om precies 20:00 uur stuurde: ā€œhee leuke match, ga je morgen ook de vrijheid vieren?ā€ Goede timing vriend

7 likes

Fuck Toto. Nu nog meer dan normaal

2 likes

De voorlezer van het gedicht gaf me wel een beetje Thierry Baudet vibes :rofl: Zijn uiterlijk dan haha

2 likes

Deze verhalen (op de dam) raken me ook zo erg, maken me naast verdrietig ook zo ontzettend boos. Hoe sommige mensen het opeens bijna stoer lijken te vinden de holocaust te ontkennen. Alles wat de regering nu doet waar ze het niet mee eens zijn maar vergelijken met de tweede wereldoorlog. Zo ontzettend misplaatst en wat moet dat pijnlijk zijn voor diegenen die het hebben meegemaakt. Word er echt even naar van.

26 likes

Een paar jaar geleden heb ik een Poolse man ontmoet die heeft gevochten in Monte Cassino. Veel Poolse soldaten konden niet terug naar huis vanwege het communistische regime dus hij was naar Schotland gegaan. Hij was nog steeds een lederen / reparatie zaak aan het uitbaten op zijn 90ste ofzo??? Zo bijzonder hem te ontmoeten ook al had hij niet echt veel zin in een praatje over de oorlog, dus ik switchte het onderwerp naar muziekinstrumenten en hij liet allemaal instrumenten zien die hij heeft bespeeld. Was echt een speciale ervaring voor mij

9 likes

De echte vraag is natuurlijk of er al een foto is van een stille bezorger

19 likes

4 mei is niet compleet zonder idd :stuck_out_tongue:

5 likes

Whaha ik heb er vorig jaar een gepost want ik was oprecht geraakt erdoor. Dus ik net weer verwachtingsvol uit het raam staren, maar nu liepen er alleen maar groepjes mensen al luidpratend voorbij :grimacing: :cry:

6 likes

Ik zat naar het oorlogsgedreun (gegame) van m’n onderbuurman te luisteren :expressionless:

Op de basisschool moest je iemand interviewen over de tweede wereldoorlog. Ik ging mijn oma interviewen en kwam te weten dat de broer van mijn oma in een onderzeeƫr is omgekomen. Ze wilde er heel weinig over vertellen, wat ik snap, maar ergens ook zonde dat dit soort herinneringen nu verloren zijn gegaan. Volgens mij weten zelfs mijn vader en zijn siblings er vrij weinig over, maar ik zou er toch meer over willen weten bedacht ik net.

12 likes

Ja ik ook bij het stuk dat (klein)kinderen vertellen over hun (groot)ouders, zo mooi gedaan

3 likes

Oh dat is mooi om te doen! Mijn oma is helaas al een hele tijd geleden overleden, maar hopelijk kom ik er via mijn vader en zijn siblings en misschien andere familieleden achter. Een neef van mijn vader heeft een keer onze stamboom uitgeplozen dus die zal er misschien ook meer van weten.

7 likes

Ik vind kraantje pappie met z’n nieuwe kapsel echt heet

9 likes

Mijn lieve omaatje is er nog en die heeft altijd wel verteld over haar ervaringen in de oorlog. Ze was 10 toen die begon dus heeft dat best bewust meegemaakt. Maar mijn andere opa’s en oma spraken er zo goed als nooit over… Gelukkig had oma het relatief goed, ondanks het feit dat we maar een paar km van de Duitse grens wonen.

6 likes

Ik vind hem altijd heet haha, ook met een knotje.

4 likes