Wat je even kwijt wil #60

Ik bedenk mij net dat de Tweede Wereldoorlog steeds meer een gebeurtenis is dat je in de geschiedenisboeken leert en niet meer iets leefbaars is. Ik kan mij nog herinneren dat we een keer een oude man op de basisschool kwam om te vertellen hoe hij ondergedoken was destijds als kleine jongen. Mijn nichtje, van een, zou nooit met daadwerkelijke overlevenden in gesprek kunnen gaan. Of kunnen vragen aan iemand hoe de oorlog daadwerkelijk was. Niet dat mijn oma daarover vertelde, maar toch.

Het is best wel een gek idee.

22 likes

Voor de mensen die ook GFK panel hebben. Je kunt nu meedoen aan een onderzoek waarbij je 100 stukjes van liedjes kunt luisteren en aangeven of je ze kent en of je vindt dat ze meer/minder op de radio moeten komen. Tip voor als je je verveelt, ik vond het serieus nog best leuk om te doen en je krijgt er dus voor betaald, én je kunt dus liedjes die je stom vindt van de radio af stemmen :thumbsup:

9 likes

Ik heb Bridgerton afgekeken, waar moet ik nu bij weg zweimelen.

2 likes

Een andere serie dat zich in de 19e eeuw afspeelt duuuuh

1 like

Downton Abbeyyyyyyyy

10 likes

Ik: ben 2 min stil
Mijn buren: vinden het een geschikt moment om Toto - Africa te blasten :thumbsup:

2 likes

Ik ben weer aan het janken hoor tijdens de dodenherdenking :disappointed_relieved:

28 likes

Ja dit vind ik ook zo’n ontzettend vreemde gewaarwording. Mijn oma had echt zoveel verhalen van de oorlog en had zelfs het bombardement in Rotterdam zien gebeuren. En ook liet ze mij vaak al de voedselbonnen zien die ze destijds kregen.

7 likes

Ik werd ook emo, voor het eerst eigenlijk. Ik weet niet waarom het me dit jaar extra aangreep

3 likes

Ik moest wel de hele tijd terwijl ik ernaar keek denken:

AAAAAAAAAA

:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

6 likes

Ik heb sinds dat mijn oma overleden is, dat ik het ineens heel heftig ervaar. Het lijkt ook alsof ik me nu veel meer realiseer hoe dankbaar we mogen zijn om in vrijheid te leven, zeker nu met Oekraïne en Rusland.

5 likes

Ik had een tinder match die me net om precies 20:00 uur stuurde: “hee leuke match, ga je morgen ook de vrijheid vieren?” Goede timing vriend

7 likes

Fuck Toto. Nu nog meer dan normaal

2 likes

De voorlezer van het gedicht gaf me wel een beetje Thierry Baudet vibes :rofl: Zijn uiterlijk dan haha

2 likes

Deze verhalen (op de dam) raken me ook zo erg, maken me naast verdrietig ook zo ontzettend boos. Hoe sommige mensen het opeens bijna stoer lijken te vinden de holocaust te ontkennen. Alles wat de regering nu doet waar ze het niet mee eens zijn maar vergelijken met de tweede wereldoorlog. Zo ontzettend misplaatst en wat moet dat pijnlijk zijn voor diegenen die het hebben meegemaakt. Word er echt even naar van.

26 likes

Een paar jaar geleden heb ik een Poolse man ontmoet die heeft gevochten in Monte Cassino. Veel Poolse soldaten konden niet terug naar huis vanwege het communistische regime dus hij was naar Schotland gegaan. Hij was nog steeds een lederen / reparatie zaak aan het uitbaten op zijn 90ste ofzo??? Zo bijzonder hem te ontmoeten ook al had hij niet echt veel zin in een praatje over de oorlog, dus ik switchte het onderwerp naar muziekinstrumenten en hij liet allemaal instrumenten zien die hij heeft bespeeld. Was echt een speciale ervaring voor mij

9 likes

De echte vraag is natuurlijk of er al een foto is van een stille bezorger

19 likes

4 mei is niet compleet zonder idd :stuck_out_tongue:

5 likes

Whaha ik heb er vorig jaar een gepost want ik was oprecht geraakt erdoor. Dus ik net weer verwachtingsvol uit het raam staren, maar nu liepen er alleen maar groepjes mensen al luidpratend voorbij :grimacing: :cry:

6 likes

Ik zat naar het oorlogsgedreun (gegame) van m’n onderbuurman te luisteren :expressionless: