Wat je even kwijt wil #60

Nouja het allerliefste wat ik doe is uit eten gaan haha maar mijn leven is gewoon zo erg verwikkeld met lekker eten dat ik echt een beetje verdrietig er om ben
Maar met een beetje geluk is het volgende week wel over.
Heb net ook makreel gegeten omdat ik dat echt het goorste ooit vind
Kon ik gewoon eten

1 like

Ja nouja ik stond er nooit zo bij stil omdat ik het me nooit persoonlijk aantrok, ik dacht eerst van “Oh ik snap wel dat ze dat denken haha”, maar ik heb nu zoiets van als ze dit bij mij doen, hoe naar is het dan voor klanten die daar wel met een zwaar gevoel hun drank kopen omdat ze telkens door bepaalde medewerkers worden gejudged?
Het stempeltje “Oh, zij zijn van die instelling, hou het maar in de gaten”.
Ik ga daar niet ter plekke “Ik ben geen alcoholist, maar ik probeer ze wel te helpen, dat is mijn werk” staan roepen maar misschien moet ik eens een mail sturen ja…

9 likes

Vandaag een particulier aan de telefoon gehad die graag wil dat iemand langs komt om naar de scheurvorming in zijn huis te kijken. (Ik werk bij een bouwkundig Constructiebureau)

Hij zei, “ik ben bouwkundige dus ik kan zelf ook wel zien dat het niet goed zit!”
dus ik vroeg hem om zelf archiefonderzoek te doen alvast (hoef ik dat niet meer te doen)
En ik benoem wat we dan zoeken qua informatie.

zegt ie, “tja nou, van bouwkundige tekeningen heb ik niet zoveel verstand.” :rofl:

Sukkel.

19 likes

Heb ze ook gisteren voor het eerst gedaan, ben echt benieuwd wanneer de vervelling begint :flushed:

Ik durf nooit zo goed feestjes te organiseren omdat ik bang ben dat er niemand komt (??? totaal ongefundeerd ook, geen idee waarom ik dat altijd denk). Nu viert mijn vriend binnenkort z’n verjaardag wat groter en ik had een soort plaatsvervangende stress, ook omdat hij ook wat gezamenlijke vrienden heeft uitgenodigd die we via mijn studie kennen dus waar ik me een soort verantwoordelijk voor voel (wederom: ???). Maar bijna iedereen zegt nu dat ze komen dus ik ben helemaal blij nu :blush:

41 likes

Is dat een overblijfsel van covid?

Het is echt nog nooit in me opgekomen om mijn kip te wassen?:upside_down_face::sweat_smile:

7 likes

Is heel gebruikelijk in sommige landen

4 likes

Echt nooit geweten

2 likes

En haal je die vieze gele dingen er niet af? Zo brand ik die uitstekende haren er ook af maar altijd wassen.

1 like

Ik geef kook lessen op een middelbare school en heel veel leerlingen willen hun kip dan wassen omdat ze zien dat dat thuis ook gedaan wordt. Ik moet dan altijd uitleggen waarom dat niet hygiënisch is, bacteriën gaan ook niet dood natuurlijk onder een koude kraan, dus je verspreid ze alleen maar over de hele wasbak/aanrecht met je gespetter.

4 likes

Je bedoelt die vetrandjes? Die snij ik er wel af maar ik zie nooit haren?:rofl: Ik koop gewoon simpel kipfilet.

2 likes

Als je kippenbouten koopt dan zijn er vaak aan de onderkant van de bout zo harde uitstekende haren en die haal of brand ik eraf.

3 likes

Sommige mensen doen het met water en zout ik heb ook wel eens gehoord met azijn enzo.

2 likes

Ik weet helemaal niks van die regels maar ik heb vroeger wel o.a. een vers afgeslachte kip op mn schoot in een plastic tas gedropt gekregen. Dat was je af. Geen idee wat verder de regels zijn want ik koop nooit meer vlees (ik eet het nog wel af en toe) . En is dit dus dan specifiek bij kip zo of?

Helemaal kaput. Bijna thuis. Dan wc, douchen, oor ontsmetten en dan wil ik eigenlijk nog de mol kijken maar ben zo moe :pleading_face:

11 likes

Ja wij doen idd altijd met water en beetje azijn

3 likes

Normaal komen die wel weer terug. Hier is het bijna jaarlijks dat baby vogeltjes onder het afdak belanden en dan hun weg niet meer terug vinden. Vorig jaar zelfs eentje tussen de muur en en plantenbak uit moeten vissen. Meestal komen de ouders na een tijdje gewoon weer terug naar hun jong om het te voeren en dan zal je zien dat ie steeds hoger probeert te vliegen en uiteindelijk weg is.

Alleen nooit met je blote handen een jong vastpakken want dan is er een kans dat ze worden verstoten

3 likes

Ik deed het ook nooit, maar mijn vriend denkt dat hij voedselvergiftiging krijgt (of dood gaat) als we de kip niet wassen. Voor de vorm hou ik hem dus altijd even onder stromend water. Mijn vriend wast de kip echt grondig. Ga hem dit nieuwsbericht sturen, ben benieuwd wat hij ervan zegt

1 like