Wat je even kwijt wil #61

Haha wtf. Twee NS medewerkers scholden elkaar net uit voor kut personeel en nu rijdt m’n trein niet. Nu moeten er 4 treinen van het uur in 1 trein :dizzy_face:

4 likes

Ja met een E in Z! Denk dezelfde haha!

6 likes

@Duif hahaha nou kunnen jullie in ieder geval samen!

45 likes

Ik werk voor m’n stage op kantoor maar moest vandaag een dagje meelopen in een winkel en ze hebben me om 8:30 laten starten terwijl de winkel pas om 9:30 opent en de mevrouw van de winkel zich nu helemaal schuldigt voelt omdat ik nu een uur te vroeg ben gekomen en nog niks kan doen :sweat_smile:

4 likes

Ik zou meegaan naar een trainingsweekend van iets werkgerelateerd maar ik kom er nu achter dat ik niet kan. Kreeg een heel boos mailtje terug dat dit van het trainingsbudget af zal gaan etc. Haat dit soort dingen echt. En ben ook gewoon ruim op tijd met afzeggen dus :smiling_face_with_tear:

Zo stom dat ik mezelt hiervoor had opgegeven.

Koop nooit iets bij Sklum. Wat een klote site met kutkwaliteit en nog slechtere klantenservice.

5 likes

Ja klopt, vrienden van me hadden er ook eens besteld, maanden op hun pakket gewacht en kregen geen contact met de klantenservice. Kwaliteit van de uiteindelijk geleverde spullen is ook niet al te best.

3 likes

Het is verschrikkelijk en idd de klantenservice is om te janken. Onbereikbaar, continu doorverwijzen van kastje naar de muur. Ik ben het ZAT.

Nu wilden ze de retour niet ophalen omdat ik niet de originele doos heb (JOH, dat bewaar je niet als het twee dozen zijn van 100 x 75 x 40 cm) of een andere passende doos. Sorry hoor, maar last time I checked passen twee kasten ook niet in een bananendoos van de Appie. Dus ik had het helemaal ingewikkeld in plastic voor vervoer, maar nee, was niet goed genoeg. NB het gaat hier om kapotte kasten die toch afgefikt worden zodra ze terug zijn bij het magazijn.

En eerst de vervangende kast leveren zodat ik de kapotte kan retouren in de nieuwe doos was ook een idiote suggestie. Echt never again.

6 likes

Mij hebben ze twee keer de verkeerde tafel geleverd :weary: ging terug in dezelfde doos en die hebben ze toen weer naar ons verstuurd

2 likes

Heb je uiteindelijk iets voor elkaar gekregen met de klantenservice?

2 likes

Nee :joy: heb het opgegeven

2 likes

Dit geeft me weinig hoop :smiling_face_with_tear:

1 like

Veel plezier en geniet ervan! Ik weet niet precies wat het verhaal erachter is, maar ben je toevallig een eerstegeneratie-student (dus de eerste uit jouw familie die naar de universiteit gaat)? Ik weet dat veel uni’s hier steeds meer bij stilstaan en beginnen met ondersteuning aanbieden op dit gebied. Klinkt misschien raar maar er zijn veel dingen die vanzelfsprekend lijken voor de meeste studenten, maar dat niet zijn als je eerste generatie bent. Misschien de moeite waard om eens aan je tutor te vragen als dat op jou van toepassing is :blush:

10 likes

Ik overweeg echt om dit te kopen want ik word gek van die tandpasta vlekkken in m’n kleding :mad:

image

Ik zou natuurlijk ook gewoon beter op kunnen letten met tandenpoetsen maarja.

24 likes

Deze vraag bedoel ik echt niet bagatelliserend o.i.d. maar is echt puur uit interesse omdat ik het zelf nooit als een belemmering ervaren heb; waarom wordt deze ondersteuning aan eerstegeneratiestudenten aangeboden?

2 likes

Ik heb na jaren alleen maar lenzen nu ook een bril voor 's avonds of als mijn ogen geïrriteerd zijn. Ik vind het zo raar dat het zo anders kijkt haha. Alsof alles veel kleiner en verder weg is. Mijn telefoon en handen zijn mini

2 likes

Ik las net deze post en vond het vet goed. Hoe vaak ik wel niet allerlei termen heb lopen googlen, met m’n bek vol tanden stond bij iets dat voor de rest blijkbaar allemaal heel logisch was, aan m’n ouders tot in den treuren moest uitleggen hoe dingen werken of waarom iets niet op hun manier kon (nadat ik dat dus zelf had uitgevonden op internet of bij studiegenoten).
En dat zijn dan nog de hele praktische dingen, ik kon ook niet echt bij m’n familie terecht met dingen als ‘mis ik iets als ik niet bij een studentenvereniging ga?’ ‘hoe motiveer ik mezelf te studeren als er geen huiswerkdeadlines of vaste opdrachten zijn?’ ‘is het verstandig om een studieschuld aan te gaan?’ etc etc etc.

41 likes

Mee eens, vond het ook best spannend allemaal.

Daarnaast vind ik het eigenlijk ook best gek dat hier op de middelbare school ook 0,0 uitleg over gegeven werd. Tenminste bij mij, maar dat is ook alweer 15 jaar (:exploding_head:) geleden, dus wellicht is dat nu anders.

10 likes

Ik ben zelf geen eerstegeneratie-student, dus ik neem ook liever niet het woord voor mensen die dat wel zijn. Naast wat @merel al uitlegt geeft deze blogpost denk ik wel een goed beeld:

8 likes

Heel herkenbaar inderdaad. Mijn ouders wisten bijvoorbeeld ook niet wat een PhD is, dus dan zie je dat zelf ook veel minder snel als een eventuele optie. Ik heb eerst hbo gedaan en daarna nog een master. Voor mijn gevoel zijn mijn ouders na het behalen van m’n hbo een beetje “uitgecheckt” met betrekking tot mijn studieloopbaan, het werd toen een ver van hun bed show.

Misschien heeft het ook met de persoonlijkheid van m’n ouders te maken hoor, maar als ik een moeilijke periode had tijdens m’n master kreeg ik ook heel vaak de reactie “je kunt ook stoppen” of “je hebt al een diploma dus je hoeft niet meer te studeren”. Terwijl stoppen voor mij helemaal geen optie was en ik gewoon even wou klagen/spuien. Ik heb sterk het vermoeden dat ouders die zelf gestudeerd hebben daar anders instaan.

Verder zijn m’n ouders heel betrokken en nu ik werk hebben ze juist weer veel interesse in wat ik doe, m’n collega’s, etc. Het had denk ik echt met de onbekende setting ‘Universiteit’ te maken, dat ze minder interesse toonden destijds.

Heel verhaal maar ik denk dat je een flinke achterstand hebt als eerstegeneratie-student. Of misschien beter gezegd: je hebt een voorsprong als je ouders gestudeerd hebben. Want wij eerstegeneratie-studenten komen er ook wel :blush:. Maar zeker goed dat hier steeds meer aandacht voor is!

14 likes