Wat je even kwijt wil #61

Ik heb ook gekozen om niet te gaan maar ik ik had deze editie toch wel heel leuk gevonden… ik moet wel zeggen dat de enige vriendin met wie ik zou gaan haar kaartje heeft verkocht, dus geen idee met wie ik wel zou gaan hahah

4 likes

Maar de mannen die nog tot het laatst, whatever voor instrument, speelden toen de titanic zonk worden voor eeuwig geprezen. Ik denk dat die muziek me dan gestolen kon worden. Maarja misschien is het wel hun wens.

1 like

Mijn vriend kreeg net te horen dat hij vandaag gratis mee kan naar lowlands en ik ben zo jaloers dat ik wel kan huilen :sob:. Dat ik ongesteld moet worden helpt niet mee. Ik heb nog overwogen via ticketswap een kaartje te kopen maar er staat niets meer op…

6 likes

Als ik die beelden zie op Instagram ben ik juist echt blij dat ik daar niet ben :relieved:

6 likes

Kan dit inderdaad helaas bevestigingen. Ik lag een maand geleden op de IC en toen ik van de beademing af was kwamen er twee mensen met een gitaar ‘het is een nacht’ zingen :upside_down_face: naah, ik wist niet waar ik moest kijken haha. Ik vertelde dit nog aan mijn ouders en die gaven aan dat ze ook twee keer zijn langs gekomen terwijl ik aan de beademing zat en in slaap werd gehouden… Gelukkig hebben ze geen Wonderwall gespeeld.

34 likes

Moeten ze daar geen toestemming voor hebben? :open_mouth:

2 likes

Kan je dan niet zeggen van “Met alle respect maar sodemieter op met die gitaar”

5 likes

Ik ben dus nog nooit op lowlands geweest maar dit jaar enorme lowlands-fomo ook. Maar iedereen die hier normaal naar toe zou heeft inmiddels een baby/houdt er niet meer van etc. Volgend jaar forum lowlands groepje maken maar?:sparkles:

17 likes

What de fuck… lekker nummertje ook voor een ic patiënt: het is een nacht waarvan ik dacht dat ik m nooit beleven zou, maar vannacht beleef ik m met jou ???

Ja nee ik denk dat de gemiddelde mens inderdaad niet had verwacht om op een dag van de beademing af te komen en dan dit aan te moeten horen

14 likes

Een vriendin van mij heeft als baantje celloduetten te spelen in ziekenhuizen, en dan kunnen mensen kiezen uit 100 stukken die ze uit haar hoofd heeft moeten leren. Ik hoor van haar juist dat het heel waardevolle momenten zijn voor veel mensen. Het kan ook wél goed.

10 likes

Ik heb het nog even nagevraagd bij mijn ouders en blijkbaar kwamen ze elke zaterdag langs. Mijn ouders konden wel nee zeggen, maar hebben dat niet gedaan. Ik weet ook niet meer of ze het aan mij hebben gevraagd, want was ook nog wat verward.

@Soy.peor Jaa, dat had ik beter kunnen doen haha. Een verpleegster maakte ook nog een foto en toen heb ik wel gevraagd of ze die wilde verwijderen.

@Druppels hahah jaa. Kan mij aan de ene kant goed voorstellen dat het voor mensen ook prettig is, vooral als er bijvoorbeeld geen ander bezoek is ofso. Maar ik vond het niet prettig, in ieder geval was het liedje niet zo gepast op dat moment.

Edit: @babushkababy jaa, dat denk ik ook inderdaad! Uiteindelijk is het natuurlijk goed bedoeld.

5 likes

Maar het scheelt dan ook dat die mensen zelf kunnen kiezen en niet Guus Meeuwis door hun strot geduwd krijgen ( na een intubatie hihaho).

19 likes

Wordt daar ook bij gezongen?

2 likes

Nee alleen instrumentaal door professionele cellisten

10 likes

Ik heb zoveel stress gehad om onze vakantie, hebben we een gigantische upgrade gehad naar een veel luxer hotel én op het strand omdat ons hotel dubbel geboekt was. Eerst janken van stress, daarna van geluk :sob::white_heart:

58 likes

Hier zou ik zelf geen problemen mee hebben. Maar ik neem ook ergens aan dat familie (bij iemand die niet bij bewustzijn is) een inspraak heeft of zoiets wel of niet gebeurt?

6 likes

Ik had wat van mijn oude babyspullen opgehaald bij mijn ouders, oa eerste pakje, muziekdoos enzo. Die muziekdoos deed het nog toen ik eraan draaide, dus had hem even dat deuntje laten afspelen. Natuurlijk begon dat ding op de weg naar huis ook ineens te pingelen in de auto en daarna ook vanuit de berging toen ik in bed lag :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: Dus wil het nu eigenlijk in de externe berging leggen, maar dat is zo’n ondergronds gangenstelsel met nul logica in nummering en waar niemand is. Als ik er dan een keer moet zijn en dat ding dan begint te pingelen, nouuuu dat is toch pure horror joh

11 likes

De mensen die in ons ziekenhuis langskwamen, vroegen altijd aan mij (als verpleegkundige) of er nog kamers waren waar ze niet naar binnen mochten en/of konden, bijvoorbeeld omdat de patiënt te ziek was of al had aangegeven er geen behoefte aan te hebben. Daarnaast vragen ze altijd om toestemming als ze de kamer op lopen en als de patiënt er geen behoefte aan heeft, gaan ze gewoon weer verder. Dit is wel een gewone verpleegafdeling, geen IC. De meeste mensen vinden het overigens heel leuk! Ze kwamen ongeveer iedere twee weken en de langliggers (dus patiënten die weken of maanden in het ziekenhuis blijven) vroegen vaak of het alweer tijd was voor muziek aan bed :slight_smile:

4 likes

Poeh, wat heftig dat je op de IC hebt gelegen. Hopelijk gaat het nu goed met je en heb je van die ervaring niet al te veel last nu. :kissing_heart:

3 likes

Misschien moeten we dit verhaal bij de corona vaccinatie vertellen :joy:

5 likes