Mijn baas nodigde ons (collega die er al lang werkt en een andere die samen met mij nieuw is) voor een hapje en een drankje bij een hippe tent aan het water om elkaar beter te leren kennen. Het is een klein bedrijf, vrij informeel dus ik had al zo’n idee van dat wordt dus gewoon samen borrelen. Maar het was tegelijkertijd ook gewoon een dinsdagavond, je weet het niet haha.
Nu leek mijn baas al heel chill en open, maar het is natuurlijk ten eerste je baas, ten tweede moet ik nog beginnen, contract werd getekend etc. Of te wel een beetje pas op de plaats. Dus ik kom samen met de al werkende collega aan andere nieuwe collega was er nog niet en baas al wel en zegt: ‘Ik heb al wat te drinken besteld, bestel maar iets lekkers!’ Dus ik keek een beetje aarzelend dus baas geeft aan een gin tonic besteld te hebben. Ik dacht alcohol ok, dan bestel ik een wijntje. Dus ik zeg dat, leek iedereen mij ineens heel verbaasd aan te kijken en besteld die andere collega een ice tea. Ik ineens een zenuwinzinking en dacht echt ohhhhh nee, straks verstond ik het verkeerd en was het een tonic en heb ik net een glas wijn besteld terwijl iedereen aan een frisje zit op mijn eerste officiële werkmeeting😅
Uiteindelijk hebben we met z’n allen 4 glazen gedronken en een grote hapjes plank gedeeld en eindeloos gekletst en was er dus helemaal niets aan de hand, maar ik voelde me echt even een paar minuten heeeeel awkward tot de drankjes gebracht werden haha