Wat je even kwijt wil #61

Mijn baas nodigde ons (collega die er al lang werkt en een andere die samen met mij nieuw is) voor een hapje en een drankje bij een hippe tent aan het water om elkaar beter te leren kennen. Het is een klein bedrijf, vrij informeel dus ik had al zo’n idee van dat wordt dus gewoon samen borrelen. Maar het was tegelijkertijd ook gewoon een dinsdagavond, je weet het niet haha.

Nu leek mijn baas al heel chill en open, maar het is natuurlijk ten eerste je baas, ten tweede moet ik nog beginnen, contract werd getekend etc. Of te wel een beetje pas op de plaats. Dus ik kom samen met de al werkende collega aan andere nieuwe collega was er nog niet en baas al wel en zegt: ‘Ik heb al wat te drinken besteld, bestel maar iets lekkers!’ Dus ik keek een beetje aarzelend dus baas geeft aan een gin tonic besteld te hebben. Ik dacht alcohol ok, dan bestel ik een wijntje. Dus ik zeg dat, leek iedereen mij ineens heel verbaasd aan te kijken en besteld die andere collega een ice tea. Ik ineens een zenuwinzinking en dacht echt ohhhhh nee, straks verstond ik het verkeerd en was het een tonic en heb ik net een glas wijn besteld terwijl iedereen aan een frisje zit op mijn eerste officiële werkmeeting😅

Uiteindelijk hebben we met z’n allen 4 glazen gedronken en een grote hapjes plank gedeeld en eindeloos gekletst en was er dus helemaal niets aan de hand, maar ik voelde me echt even een paar minuten heeeeel awkward tot de drankjes gebracht werden haha

23 likes

Ik denk dat ik al… 15 jaar mijn haar liet ontkleuren en witblond door het leven ging maar ondanks alle goede zorgen werd het zo broos, brak het af en was het niets meer. Toen de eerste lockdown begon dacht ik okay klaar mee laat het uitgroeien en nu ben ik helemaal terug naar mijn ‘normale’ haarkleur (donkerblond?) die ik eigenlijk niet ken bij mezelf.

Iedereen in mijn omgeving roept hoe mooi mijn haar nu is maar ik vind het zo vreselijk saai. Zit nu te denken om volgende week full Wednesday Addams te gaan en daarna onder het mom ‘oopsie niet handig’ weer terug te kleuren naar witblond. Al wil ik eigenlijk ook gewoon mn eigen gothic droom realiseren.

3 likes

Is het dan niet verstandig om je toch nog even in te schrijven?

2 likes

Ik denk niet dat diy zwart makkelijk naar wit blond gaat als je je haar wilt behouden

3 likes

Oh nee nee daar waag ik me zelf sowieso niet aan! (Die fout heb ik ooit al gemaakt toen ik 17 was). En toen was het ook al doei haar en geld.

ik heb zo’n lamp die ik met google home kan aanzetten. Dus dan zeg ik ‘doe het licht uit’ en dan gaat het licht uit. Maar dan zegt m’n telefoon ook even terug ‘ok, ik doe de kast lamp uit’

Nu heb ik mijn lamp ‘sexy kleding’ genoemd zodat m’n telefoon tegen me zegt ‘ok, ik doe de sexy kleding uit’ en ik vind mezelf echt veel te hilarisch nu :sob:

56 likes

Nouja ik zat er niet zo mee, tot vandaag eigenlijk… heb ook al aan meerdere mensen verteld dat ik ben afgestudeerd enzo :sweat_smile:

Ik heb een bericht naar de docent gestuurd via Teams, en een mail naar de studie adviseur en opleidingscoördinator van de opleiding hierover.

@Alicent als ik dat doe moet ik ook collegegeld betalen voor de maand dat ik ingeschreven sta (september). Ik betaal instellingsgeld, geen collegegeld, dus dat is best prijzig. En even een paar honderd euro aftikken voor een fout van mijn onderwijsinstelling vind ik eigenlijk ook niet chill.

2 likes

Hahahaha ik ga hier ook iets te goed op. Mijn iPhone zegt “ik voel mij herboren” als ik hem uit de oplader haal😂

10 likes

Ik had echt eerder moeten klagen hier haha. Net m’n docent gesproken en hij heeft m’n cijfer ingevoerd (een 7). Afgestudeerd met een 8.05 gemiddeld :tada:

121 likes

Iemand heeft alle appels uit de appelboom in mijn voortuin gestolen :sweat_smile: Is een nieuwe boom dus hij geeft nog niet zo veel appels. Vanochtend hingen er een stuk of 8 en nu gewoon niets meer? Helemaal prima trouwens als iemand een appeltje wil pakken, heb ook nog boompjes in de achtertuin maar echt alle appels :joy:

19 likes

Wow godzijdank zeg, ik ben blij voor je! Vierse :partying_face:

1 like

Hopelijk zijn het zure appels :rage:

1 like

Mijn vader vond ze niet lekker dus ik heb goede hoop :grin:

3 likes

Hallo, waarom is het nu alweer zo vroeg donker. Ik ben hier niet klaar voor.

21 likes

Nou ik heb droomsap geprobeerd. Tot vrijdag :v:t2:

13 likes

Dat gevoel als je richting het einde van je “grote” vakantie gaat :sob:

2 likes

Spoiler verhaal spinnen

Samenvatting

Ik zit echt in heel fijn appartement op vakantie maar voor de derde keer deze week loopt er echt een MEGA spin voorbij over de vloer. Dit keer waren de ramen en deuren de hele dag dicht dus kan niet voor mezelf verklaren van ohhh ja deze was perongeluk naar binnen gelopen. Ga dit niet missen aan thuis, daar eten mijn katten ze op voor ze groot kunnen worden.

3 likes

Ik vind dit echt behoorlijk aso! Wij krijgen weleens mensen aan de deur die vragen of ze mogen plukken en dat vind ik al best wel brutaal (en irritant dat ik daarvoor helemaal naar de deur moet lopen :roll_eyes:), maar dit gaat nog wel wat verder…

2 likes

Het leek wel sneller te gaan dan voorgaande jaren?!

1 like

Ja dat zei ik ook al! In mijn beleving was dit vorig jaar niet zo vroeg.