Wat je even kwijt wil #61

Je hebt zeker het kasteel en het klooster gezien? En als je vanaf het station bent komen lopen ook mijn voormalige stamkroeg. Dan heb je de highlights wel gehad.

1 like

Ibuprofen bij de hand? Ik weet dat bij sommige mensen in een donkere ruimte zitten helpt, maar waarschijnlijk is dat niet mogelijk op je werk.

In elk geval probeer het rustig aan te doen en hopelijk is het snel weg. Beterschap

2 likes

Hahaha jaa. En wat random schattigd huisjes en woonboten.
Maar goed ik kom zelf ook uit een lelijk dorp dus vind snel iets mooi.

2 likes

Er is vast wel ergens een pijnstiller, maar ik weet dat deze migraine komt doordat ik weken maak van 60 uur. En ik moet dus eigenlijk gewoon ergens mee stoppen. Haha sorry hele emo post ineens

3 likes

Valt wel mee hoe emo het is. En 60 uur is ook veel. Maar je weet zelf dat je dat moet afbouwen. Is het mogelijk om een dagje (of middag als een hele dag niet gaat) vrij te nemen om even bij te tanken?

2 likes

Kun je je ziekmelden en naar huis gaan?

1 like

Er was laatst een item in Nieuwsuur over de boerenprotesten dat opgenomen was in Woerden en dat eindigde met iemand die dacht dat de omgekeerde Nederlandse vlag een steunbetuiging aan Oekraïne was. Toen het afgelopen was, kwam Jeroen Wollaars hardop zuchtend in beeld met ‘Ach ja
Woerden.’ Om er vervolgens aan toe te voegen, dat-ie er geboren is en dat dus mag zeggen haha. Was helemaal vergeten dat hier ergens te posten, want moest direct aan het random gehaat hier op W. denken.

21 likes

Oef ik zou dat zeker zo snel mogelijk even laten checken bij de huisarts!

1 like

Ik heb 34 km gefietst en een uur gewandeld vandaag en allemaal hartstikke mooi en goed, maar ik heb echt zo’n alles of niets mentaliteit soms :sweat_smile: ik kom van mijn best doen voor 4000 stappen per dag naar nu veeeel meer. Kan ook nooit eens normaal opbouwen bij mij zijn, zou zoveel gezonder zijn.

5 likes

Ik moet even iets kwijt en ik hoop dat het een logisch verhaal wordt.

Afgelopen week was er veel in het nieuws dat Max Verstappen fans zich niet zo netjes hebben gedragen tegenover vrouwen. Geloof ik zo want dat deden ze 5 jaar geleden ook al niet toen het minder massaal was. Ik heb zoveel mensen van mijn moeders leeftijd (exclusief m’n ouders gelukkig) en oma’s leeftijd horen zeggen dat je ‘tegenwoordig ook niks meer kan zeggen/doen’, dat vrouwen te snel op hun teentjes zijn getrapt en dat we maar wat weerbaarder moeten worden.

Nu was ik het hele weekend dus op een festival en het laatste uur was gisteren nogal druk en intens. Ik stond bij een optreden in de tent en achter/naast mij stond ineens een hele vervelende, overduidelijk straalbezopen oudere man (40+) die ook nog behoorlijk gebruikt leek te hebben. Hij was onwijs vervelend en handtastelijk aan het doen tegen hele jonge meiden. Zij probeerden hem al een beetje weg te duwen. Ik was er toen een soort half tussen gaan staan omdat ik zoiets had van ‘ik ben bijna tien jaar ouder, ik kan hem harder weg duwen dan die jonge meiden’ zeg maar. Dus ik was een beetje bij hun gaan staan omdat ik m’n eigen vriendinnen een beetje uit het oog verloor door de drukte. Bij mij heeft ie toen niet echt handtastelijk gedaan, maar wel gewoon veel te dichtbij komen enzo de hele tijd waar ik ook gewoon naar van werd.

Maar dan staan er dus allemaal mannen om ons heen. En werkelijk NIEMAND doet iets of helpt ons ook maar enigszins. Niet de 50-jarige vader die er met z’n puberzoons staat, niet die 25-jarige jongen die er met z’n vriendin is en ook niet die 18-jarige vriendengroep die volledig uit jongens bestaat. Helemaal facking niemand.

En dit is absoluut geen situatie waarin je kan zeggen dat het misschien flirterig bedoeld is of dat het als compliment opgevat moet worden. Dit is gewoon een vieze oude dronken doorgesnoven gek die jonge meiden aan het lastig vallen is. En zelfs dan is er geen enkele man die denkt ‘goh hĂ©, misschien als wij ook even helpen dan kunnen we hem met z’n allen richting buiten/de beveiliging duwen’ of iets in die richting. Ze kijken er gewoon naar en doen helemaal niks.

En dan word ik zo kwaad op al die mensen die zeggen dat vrouwen weerbaarder moeten worden. We duwen hem al weg en laten weten dat we het niet chill vinden. Wat had ik nog meer moeten doen dan? Die man een bloedneus moeten slaan? Want dan had ik een probleem gehad gok ik.

Het zou echt fijn zijn als mannen elkaar ook eens tot de orde gingen roepen in plaats van alles bij ons neerleggen.

98 likes

Kijk je wel uit? Mensen hebben het gewoon nodig om af en toe een poosje niks te doen.

3 likes

Ja, dankjewel, ik ben even alles aan het overdenken nu

1 like

Het is echt niet normaal, ik was vannacht in een kroeg waar een man vet vervelend deed tegen een vrouw. Ik zei dat tegen de beveiliging en die reageerde daarop met: “Ja dat ligt echt aan jullie generatie.”

??? Gast ik kom om hulp vragen wtf :sob:

12 likes

Wat een nare ervaring. Ik hoop dat je wel weet dat jij in zo’n situatie niet meer had kunnen doen. Je bent bij ze gaan staan en hebt geprobeerd vanuit jouw positie te helpen. Die viezerik en die luldebehangers eromheen waren het probleem.

4 likes

Ik ging net friet halen bij een patatzaak die op een paar minuten afstand fietsen ligt. Op de weg terug, vlak voordat ik thuis ben, realiseer ik me dat ik lopend terug ben gegaan en mijn fiets heb laten staan. :sweat_smile:

36 likes

ik heb echt gehuild van het lachen vandaag :joy: ik ging bij een vriendin langs maar ze had een verkeerde inschatting gemaakt van de tijd dus ze stond nog onder de douche, in plaats van dat ze me appt ‘1 seconde ik sta onder de douche’ rent ze de galerij van haar flatgebouw over in alleen een handdoek en haar haar vol met shampoo om open te doen :joy: :joy: ik dacht echt dat ik erin bleef

41 likes

Mijn moeder heeft mijn zus en mij vanmiddag verteld dat ze borstkanker heeff. Gelukkig zijn ze er heel vroeg bij, lijkt het alleen in de borst te zitten en ziet het er momenteel dus gelukkig positief uit m.b.t. de behandeling. Ze is er zelf ook heel nuchter en positief onder, wat heel fijn is, maar mijn zus en ik kunnen minder goed relativeren, merken we. Ben heel dankbaar dat het zo vroeg is gevonden en de artsen er zo bovenop zitten, maar toch schrik ik er enorm van. Het blijft kanker. Vind het zo kut. Mijn zus en ik wonen ook allebei niet om de hoek (we wonen allebei niet in NL).

Ulgh ik voel me zo’n aansteller omdat er mensen horen dat geliefden (of zijzelf) volledig onder de kanker zitten en de prognose heel wat minder positief is.

36 likes

Wat kut. Ik zit momenteel in dezelfde situatie, mijn moeder zit ongeveer sinds 2 maanden in deze molen. Je mag me altijd PB’en. Sterkte :white_heart:

6 likes

Voor mij was het ook gewoon echt het moment dat je beseft dat je ouders niet onkwetsbaar zijn. En idd je mag je gewoon flink verdrietig en rot erover voelen zonder dat te hoeven vergelijken met andermans verdriet.

7 likes

Ik zit chips te eten in bed. Wil de hele zak leegvreten eigenlijk

2 likes