Ik zat de laatste tijd steeds met een pc-spelletje in m’n hoofd wat ik vroeger bij een vriendinnetje vaak speelde, kwam er maar niet op hoe het heette terwijl ik het graag eens wilde opzoeken in de hoop beelden ervan te vinden of nog beter te kunnen spelen. Had al eens op wat termen gezocht, niks gevonden. En toen zag ik hier ergens op het forum iemand posten over yogho yogho (als in het yoghurtdrankje), en toen schoot me dus te binnen dat dat ook de naam vh spelletje was! Gisteren opgezocht en je kan hem zoals ik al hoopte gewoon op je laptop spelen (via zo’n site waar oude dos-spelletjes op staan). HEERLIJK nostalgisch, en net uitgespeeld (er waren schijnbaar maar 6 levels, maar toch even mee vermaakt!).
Wel wat merkwaardige elementen, zoals naakte oude mannetjes op een skippybal Van alle gekke dingen die je kunt bedenken voor een kinderspelletje, bedenk je dat?
Was dus overigens ook gewoon echt van yogho yogho/campina, en dus NL’s. Wel grappig want bij de intro staat dus ook van dat ze graag hadden begrepen wat er in de tekst aan het begin vd levels staat (Engelstalige site).
Voor degenen die weten waar ik het over heb, of voor anderen die nieuwsgierig zijn geworden, hier kan je hem spelen (je hoeft dus niet op die downloadknop te drukken maar kunt gewoon spelen in browser):