Wat je even kwijt wil #63

Haha jeeeezus wat karig. Zo triest!

5 likes

Wat flauw! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en hopelijk heb je verder een fijne dag (en taart thuis haha)

4 likes

ik weet sinds kort hoe ik echt lekkere masala chai moet maken en ik word er elke keer zo vrolijk van als ik het maak✨

15 likes

Ik ben benieuwd naar je recept!

5 likes

Genieten, wou dat ik een doos mysterieus lekkere koekjes had

2 likes

Ik doe er niks bijzonders mee hoor! Maar dit is hoe ik m maak:

Chai

Twee kardemompeulen, half kaneelstokje, een kruidnagel, paar peperkorrels, paar venkelzaadjes en een steranijs (zeg je dat zo??) in de vijzel, hoeft niet fijngemalen maar alles wel een beetje kapot. Pannetje op het vuur, één beker water en de kruiden erbij plus een paar plakjes gember. Als het water kookt een theelepel ceylonthee erbij en één a twee minuten op laten staan. Dan een beker (haver)melk erbij en alles weer aan de kook brengen. Wachten tot het gaat schuimen en omhoog komt, en vlak voordat het overkookt de pan van het vuur tot alles weer gezakt is. Dan de pan weer op het vuur, weer wachten tot het bijna overkookt en dan het vuur uit. Twee a drie theelepels suiker erbij, de chai een paar keer heen en weer gieten tussen de pan en een maatbeker (liefst vanaf een beetje hoogte, zodat het gaat schuimen), en alles door een (thee)zeef gieten.

Kruiden, soort en hoeveelheid thee, hoeveelheid suiker en verhouding melk/water kun je allemaal mee spelen uiteraard maar dit is hoe ik m het lekkerst vind (:

Oh en niet alle havermelk gaat schuimen en overkoken ben ik inmiddels achter, baristaversies meestal wel. Als het dat niet doet doe ik meestal een paar keer extra heen en weer gieten.

14 likes

Mijn moeder was dit weekend in Twente en heeft kozakken voor mij meegenomen 🥹

8 likes

Opgeslagen! Klinkt heerlijk.

@Soy.peor ik heb nog 7 chocoladeletters, kom maar halen! Ben rond Sint jarig en te veel mensen denken dan “we geven haar ook nog een letter voor de gezelligheid”. Ik houd niet eens echt van chocola :confused:

2 likes

Same, sterker nog al zou ik zelf als spion vergiftigde koekjes moeten afleveren: eentje zal toch vast niet zo kwaad kunnen??

15 likes

Omg ik ben rond pasen jarig. En toen kregen we in de supermarkt gratis paaseieren. En mn tante die net in een chocolade winkel ging werken gaf ook nog een grote bak chocolade. Nou was toen echt chocolade beu

Zijn het deze?

4 likes

Die zijn ook in NL te koop :star_struck:

5 likes

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik gebruik meestal de barista havermelk van oatly, dus ik denk dat het daarmee moet lukken

2 likes

Kerst ontbijt in het ziekenhuis. Wel om 8 uur begonnen, maar heel nice. :smile:

6 likes

Ik las hier dat medewerkers van de bijenkorf alleen 1 kerstbal kregen als “kerstpakket” wtf. Heeft iemand misschien een link van die tiktok?

1 like

Denk als je zoekt op bijenkorf op tiktok je het wel kan vinden

2 likes

https://www.tiktok.com/discover/kerstbal-bijenkorf

1 like

Ik zag laatst zon video en haar bal was zelfs kapot haha.
Vorig jaar hadden ze een decoratie bij…

4 likes

Ik ga stuk! Mijn moeder draagt Rick and Morty sokken.
“Ach Vaiaan zijn dat Rick and Morty? Ik vond de tekeningetjes gewoon leuk.”

9 likes

Haha nou ik niet hoor. Geef mij maar Chips, kaas en sushi

(Ik ben ook ziek en eet dit nu door elkaar)

5 likes