Ik wist dus nooit dat die hooikoorte pillen zorgen voor vermoeidheid en ik slik ze echt al 15 jaar. Zo lang als ik me kan heugen ben ik vaak vermoeid en ik merk gewoom echt verschil als ik ze een paar dagen niet slik ![]()
Heb al sinds gisteren zin in van die snoep kikkers en bedacht me dat die smaak eigenlijk helemaal
Niet te plaatsen is. Volgens Google is het perzik en passievrucht.
Straks maar even een zakje halen.
Slapen yes, qua sufheid overdag neh
ultieme antihistaminicum wel
@ iedereen met sufheid bij hooikoortstabletten: voor al die pillen is de dosering zo ongeveer 1x per dag, dus na een paar dagen heb je gewoon een spiegel en is het niet zo dat het dan een tijd na inname niet meer werkt oid. Dus lekker savonds nemen.
Ok. Dit is gebaseerd op eigen ervaring. Heb er zelf altijd alleen de eerste dagen last van.
Ik leef echt de leven. Ik heb pad thai van mn thaise collega gekregen. Een lekkere zelf gemaakte thee van een andere. En donderdag krijg ik pierogi. ![]()
Ik ben het op aanraden van jou gaan lezen en ongevraagde tip incoming: mocht je hier veel uit kunnen halen denk ik dat boeken over acceptance and commitment therapy (ACT) ook wel iets voor jou zijn! Dat gaat ook over afstand kunnen nemen van wat verstand, gedachtenpatronen en gedragspatronen herkennen, bewustwording van je valkuilen zijn, de boeken van Gijs Jansen bijvoorbeeld!
Huh ik dacht altijd kiwi??
Dat boek wat hier veel langskwam (patronen doorbreken?) had ik gekocht omdat ik oa zit met lelijke jaloezie die ik lastig uit kan schakelen, maar kan er niet echt iets over vinden in dit boek (zit meer bij de cognitieve therapie geloof ik). Denk je dat wat jij aanraadt beter past?
huh nu heb ik blijkbaar in de plaats van één week verlog bijna twee en een halve week, onaangekondigd, enkel gecommuniceerd onder begeleiding van een passief agressieve mail dat ik mag uitrusten ![]()
Jij hebt echt een bijzondere werkgever volgens mij. Steeds van die rare opmerkingen en nu dit. Of komt dit niet door hem?
Dat is een boek over schematherapie en is ook een goed boek! Schemathetapie gaat meer over hardnekkige onderliggende patronen, wordt veel gebruikt bij bijvoorbeeld trauma en/of onveilige hechting. Die gaat uit van dat iedereen een blij kind en gezonde volwassenen heeft, maar dat die door levensgebeurtenissen overschaduwd worden door bijvoorbeeld het angstige kind, kwetsbare kind, en daarbij ook weer bijvoorbeeld de boze volwassene, etc. Je leert in dit boek meer hoe je reageert, vanuit welk kind en volwassene, en hoe je dat langzaamaan kan gaan herkennen en doorbreken.
ACT is een vorm van cognitieve gedragstherapie en gaat veel meer over dat lijden vaak door onszelf en de inhoud van onze eigen gedachten veroorzaakt wordt, bewustwording daarvan en vervolgens doordat je door krijgt dat je weer in een gedachtenstroom bent belandt, een keuzepunt creëren: wil ik hier nu in mee of kies ik om iets anders te gaan doen / een vriendin te bellen / etc. Dus dat gaat veel meer over afstand nemen van gedachten die toch wel komen, maar ook zeker weer gaan.
Edit: als het gaat over jaloezie ligt het aan de kern: waar komt het vandaan? Kan je het plaatsen? Beide boeken kunnen helpend zijn! Want het gaat beide in eerste instantie over herkennen wat er gebeurt. Bij schematherapie ga je meer kijken naar wat je van je gezonde volwassene nodig hebt op dat moment. ACT accepteert dat die gedachten er zijn maar door te herkennen dat je er weer in vervalt, krijg je een keuze je er makkelijker van los te haken.
Nou dit was mijn spreekbeurt ![]()
Haha thnx! Klinkt alsof ik nog even door moet zetten in dit boek, en dat andere boek dan ook nuttig kan zijn! Ik ga hem opzoeken ![]()
Nou ik word wakker en mijn neuspiercing is gewoon weg. Zo raar ![]()
Ah kut, dat heb ik ook gehad. Bij mij was het gat ook gelijk zo dicht na een nacht dat ik er geen andere meer in kon doen. Hopelijk kun jij er nog wel een vervanger in steken!
Ik wil cowboylaarzen maar m’n kuiten zijn te dik dus niks past. Ik wil ook gewoon m’n inner cowgirl zijn ![]()
Same. Te dikke kuiten voor laarzen te grote kop voor een hoed. Cowgirl life is me niet gegunt.
Heb wel een oorbel laarsje tho.
The cowgirl struggle is real
ik wil mijn inner Marie Claire omarmen ook
Voor nu een staafje en dan laat ik de piercer wel weer een ringetje zetten, maar ik heb voorlopig geen tijd daar langs te gaan. Maar it’s something!
Ik ook. Heb wel laarzen gezien die beweren voor grotere kuiten te kunnen maar twijfel. En woon niet in de buurt om te passen.
Ik heb vorig jaar amper last gehad van hooikoorts maar daar is m’n lichaam nu even voor aan het compenseren denk ik, wat een ellende. Voel me er echt gewoon ziek van, heb ook bijna niet geslapen door alle druk in m’n hoofd en gezicht? Hooikoortspillen slik ik al maar misschien dat ik zo ook nog maar even spray en oogdruppels ga halen
(tips voor een eventueel wondermiddel zijn welkom)