Wat je even kwijt wil #64

Zou je denken, maar vaak zie je als autist door de bomen het bos niet meer.

Je kunt simpelweg niet in iemands brein kijken. Dat jij het onzinnig vindt dat een neurodiverse Instagram account tips geeft, prima. Maar jij bent niet de doelgroep. Dus fijn dat jij dit allemaal kunt bedenken, maar sommigen hebben een outsider perspective nodig

9 likes

@Zemraluani geef uitspraak als adhd boegbeeld aub

4 likes

En zelfs dán wil het nog niet altijd lukken. Want je moet er aan beginnen. En nee, het is niet altijd ‘je staat op en doet het’ nee.

Nou ja ik ken al die tips inmiddels wel en ik snap waarom en hoe het zou kunnen werken en waarschijnlijk heb ik van de meeste dingen al eens ervaren dat het daadwerkelijk helpt/kan helpen
 maar het (blijven) toepassen ho maar :melting_face:

4 likes

Hersenen zijn eigenwijze dingen

2 likes

ik zou willen dat het eens mee zou werken soms.
Daar over gesproken. Tijd voor medicatie :joy:

2 likes

Ik ga weer een keer friet halen in plaats van zelf bakken, helemaal zin in. Daarna mezelf mentaal voorbereiden op een nuchtere carnaval - gelukkig zonder carnavals muziek đŸ«¶

2 likes

Ja ik voel zelf dus ook wel weerstand tegen al dat soort posts met van die tips/oplossingen, maar ik kan er niet helemaal de vinger op leggen waarom het me tegenstaat. En misschien is dat ook wel makkelijk gezegd vanuit mijn positie omdat ik die informatie al weet - ofwel vanuit een psycholoog, of zelf heb opgezocht heb oid of inderdaad uit een hele andere context, terwijl dat niet voor iedereen even makkelijk te vinden/bedenken is? Of dat iets voor mij misschien heel logisch/een open deur lijkt, terwijl dat niet voor iedereen zo is.

Of van die filmpjes/posts waarin dan zo gezegd wordt dat “wij adhd’ers” of “wij vrouwen met adhd” dingen op een bepaalde manier (moeten) doen omdat onze hersenen op een bepaalde manier werken. Dat ik soms ook denk euh spreek voor jezelf, alsof dat voor iedereen geldt. maar misschien zit dat 'm ook meer in de platgeslagen content van al die posts en filmpjes.

9 likes

Ik heb uit het niets zo productieve zaterdag gehad. Credits gaan naar de bezorger die eigenlijk mijn pakket om 08:00 zou bezorger maar het werd uiteindelijk 16 uur :joy:

6 likes

Ik vind dat je het mooi omschrijft en ben het met je eens. Ik denk dat dat soort posts juist het tegenovergestelde bereiken dan wat de bedoeling is. ‘wij adhders doen allemaal dit en dat is anders dan neurotypische mensen’. Dat is zo zwart wit, zij zegt letterlijk ‘waar neurotypicals taken uitvoeren volgens belangrijkheid’ eh girl, dan heb je wel een heel mooi beeld ervan, zo werkt het echt niet bij iedereen zonder adhd of ass.

Er ontstaat een soort tweedeling die voor zowel mensen met als zonder adhd niet helpend is. WIj vs zij. Adhd en ass zijn een spectrum, tuurlijk zit er een cutoff tussen wanneer we het pathologisch noemen en wanneer niet, maar er zijn adhders die zonder al teveel externe structuur hun huishouden kunnen organiseren en er zijn mensen zonder adhd die zich geen 2 seconden kunnen concentreren.

13 likes

Ik had croissantjes gekocht voor ontbijt morgen maar ik heb ze natuurlijk net naar binnen lopen douwen :thumbsup:

11 likes

Mijn vader vergeet 80% van wat ik hem vertel (mijn idee is dat dit komt door alcoholisme) en daar erger ik me kapot aan. Maar volgens hem komt dit niet door geheugenverlies door alcoholmisbruik, welnee, dat komt omdat “hij alleen dingen kan onthouden die hem interesseren”. Veel betere verklaring ja! Dit is dan ook niet kwetsend bedoeld vanuit hem, hij vindt dit oprecht een goede verklaring.

6 likes

Zo, komende 5 jaar kan ik carnaval weer skippen.

6 likes

voel me altijd zo viezig als ik nagellak op heb

15 likes

Mijn droom is echt 6u per dag werken. Echt een perfect aantal uren om en productief te zijn, en nog iets aan je dag te hebben.

Maar ZZP’er worden is ook niet echt iets voor mij en in mijn werkveld vind ik het juist fijn collegas te hebben om te sparren/gedeelde verantwoordelijkheid đŸ« 

21 likes

Ik wil dus heel graag verhuizen en nu heb ik iets gevonden wat nog gebouwd moet worden en dus ook nog loting en alles. Maar in m’n hoofd ben ik al verhuisd naar het appartement van mijn wens. Ben al helemaal aan het dromen ervan. Ik weet dat ik waarschijnlijk teleurgesteld ga worden maar m’n brein stopt niet met dromen.

11 likes

Oh ik heb precies hetzelfde. Ik werk nu van 08.00-17.30, maar met reistijd 07.15-18.15 & ik vind het vaak zo zonde van mijn dag. Zoveel uur werken. Maar zou ook collega’s missen. Dilemma’s.

2 likes

Herkenbaar! Ik ben nu ook op huizenjacht en heb al een paar woningen waar ik op gereageerd heb helemaal ingericht in mijn hoofd.

2 likes

Ik ben aan het klussen in ons nieuwe huis en vanmiddag is hier de optocht en blijkbaar is dit de “herrie” optocht. Zo luid mogelijk de speakers op de wagen en zuipen. Ze zijn nu de wagens op aan het stellen en hoor nu al een paar verschillende liedjes door elkaar :joy:

Straks misschien toch maar even naar de grote straat lopen om te kijken.

1 like

Behalve die van Toeps plz

9 likes