Wat je even kwijt wil #64

Ja? Ik vind de meeste van die lijn wel heel leerzaam. Heb je een boek wat je wel aanraadt?

Ik vond haar boek behoorlijk negatief en niet veel informatie bevatten. Zeker toen ik net mijn diagnose had, vond ik het een behoorlijke domper om dat boek te lezen.
Ze heeft ook een kinderboek in samenwerking met een professional gemaakt en die zit (surprise) veel beter in elkaar. Meerdere kanten van het spectrum worden beschreven en het heeft een positievere benadering. Ook een aanrader als je een familielid met autisme hebt en diegene beter wil begrijpen

Maar ik ben sowieso een beetje allergisch voor al die boeken uit de Hoofdzaken-serie

En deze is ook een aanrader

7 likes

Hoezo dat dan? Ik heb er ook een gelezen maar ik weet even niet meer van wie.

Edit: Aafke Romeijn - Ga gewoon wat leuks doen
Gek genoeg staat die op de website van de uitgeverij niet tussen de boeken uit dezelfde serie

Geen reden. Het trekt me gewoon niet

1 like

Dit is de eerste keer dat ik kritiek lees op de boeken uit de Hoofdzaken serie. Vond het juist fijn dat er geschreven wordt vanuit een persoon met een diagnose in plaats van door een zorgprofessional. Heb nu het gevoel dat ik naĆÆef en dom was en foei dat ik het troostend vond. Ik vraag mij dan af wat dan beter moet zijn om te lezen? Het is altijd persoonlijk wat je goed vindt om dat lezen, dat snap ik, maar vind deze mensen ook ontzettend kwetsbaar dat zij vertellen over iets wat een groot deel van hun leven bepaalt.

7 likes

daarom heb ik dit erbij gezet en heb ik deze persoon niet direct gequote maar reageer ik op het hele gesprek hierboven

1 like

dat klopt, dat zijn de emoties die naar boven komen omdat ik het troostend vond dat er een boek verscheen vanuit een persoon zelf met een diagnose, maar ik was heel erg verrast dat er dus een gesprek is of deze boeken wel goed zijn.

okeee nogmaals ik reageer op een heel gesprek en niet een persoon. Weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik op een persoon reageer :joy: Ik zie meerdere mensen zeggen: ik vind dit boek en wellicht de hele serie niet goed. Ik vind dat moeilijk om te lezen want uiteindelijk schrijven deze mensen over hun eigen ervaringen, dus het gaat mij niet om: dit boek trekt mij niet, ik voel mij niet aangesproken, dit helpt niet. Dat is helemaal prima natuurlijk, maar om te zeggen: dit is geen goed boek, daar ben ik het niet mee eens want ik heb zoveel dingen gehaald uit dit soort boeken wat ik gewoon niet wist of uberhaupt een vraag over had (bv het stukje mentale ondersteuning bij zwangerschap en bevalling)

2 likes

Het was letterlijk ƩƩn en dezelfde persoon die haar mening nergens als een feit presenteert. Echt, trek het je niet zo aan.

19 likes

50 Tinten Grijs trekt me trouwens ook niet

Echt hoor, ik ben ff weg en ik heb mensen meteen aan zichzelf laten twijfelen.

11 likes

Ik voel me nu heel erg gekink shamed. Ik durf nu niet meer open te zijn over mijn sexualiteit.

10 likes

Die Hoofdzakenserie is gewoon prima. Het ene boek is beter geschreven dan het andere maar er wordt gebruik gemaakt van wetenschappelijke literatuur, de DSM-5 (valt over te sparren maar voor nu iig nog de leidraad in de GGZ) en persoonlijke ervaring.

2 likes

Ik reed net achteruit tegen een paaltje, maar zie geen schade dus ik zeg lekker niks tegen mijn vriend, want die vindt volgens mij toch al dat ik niet kan rijden.

20 likes

Je bent gewoon zeer invloedrijk. Als jij nou een kortingscode voor Estrid had, dan had ik het gelijk gebruikt

2 likes

Jammer! Ik leer te weinig in mijn werk over autisme en dat leek me wel een fijn boek om meer te leren.
Las volgens mij in de good reads review ook dat het heel negatief was.

Thanks voor de aanbevelingen trouwens.

Ik vind druks trouwens een heel fijn boek, zowel als ervaringsdeskundige als aanbeveling in mijn werk.

1 like

Er is afgelopen nacht ingebroken bij de overburen. Vanacht ben ik alleen thuis en ben echt bang :sweat_smile: heb wel een hond maar die waakt niet. Die kwispelt alleen als hij iets hoort en rent naar zijn knuffel. Sukkeltje

12 likes

Over 3 weken intake voor extensions, hopelijk is het dan eindelijk tijd voor lang haar. <3

5 likes

Die komen niet meteen de volgende dag terug in de zelfde wijk . Of het moeten domme inbrekers zijn.

5 likes

Helaas bij mijn vriend wel. Eerst bij hem ingebroken, dag erna bij de overburen en de buren daar weer naast. Domme inbrekers bestaan wel dus.

4 likes

Inbrekers willen zo min mogelijk gezeik. Erin en eruit met de buit. Als ze door hebben dat iemand thuis is, gaan ze toch liever naar een ander huis.

3 likes