Wat je even kwijt wil #64

Nee dat is nog iets verder weg helaass.

na 6 maanden eindelijk weer (zorg)verzekerd want had geen idee dat ik al die tijd volledig onverzekerd wasđŸ€Ą

4 likes

kijk mama ik kan zonder handen fietsen

5 likes

Echt leuk begin van de week :sob: ik ben nogal zenuwachtig voor een sollicitatiegesprek zometeen. Maar ik moest daarvoor nog even langs de huisarts voor de controle na 6 weken van m’n spiraal. Is dat stomme ding naar beneden gezakt en de huisarts heeft hem er meteen maar uitgehaald. Kwam best wat bloed mee en had geen maandverband in dus ben onderweg naar huis doorgelekt. Helemaal haasten om een andere broek aan te trekken.

Ga mezelf echt trakteren op sushi als ik m’n sollicitatie overleefd heb zo. En daarna ga ik shoppen op maandagmiddag. Klaar mee.

38 likes

Oh wat ellendig :weary:
Hopelijk heb je een goed gesprek straks! Geniet van het shoppen en de sushi :grin:

1 like

Ahhh nee wat klote dit :confounded: Ik voel je pijn want ik heb dezelfde fobie. Ik heb ook echt als een idioot in mijn huiskamer snachts staan schreeuwen omdat ik ‘dacht’ wat te horen. Het enige wat je denk ik kan doen is alle mogelijke gaatjes en hoekjes in je huis heel goed afsluiten met purschuim en er misschien ook nog wat foliepapier in doen. Dat wil ook nog weleens goed helpen omdat ze daar niet doorheen kunnen knagen. Ook gewoon alles heel goed schoon houden en vooral ook zorgen dat er geen eetresten rondzwerven of dat ze bij het eten kunnen komen. Muizen gaan dan toch over het algemeen liever naar de buren waar wat meer te halen valt haha. Ook helpt het om weinig afgesloten hoekjes e.d in je huis te hebben waar ze zich kunnen verstoppen. Dat is denk ik het enige advies wat ik kan geven. Wel heel veel sterkte, want ik leef echt met je mee, want het is zo’n klote fobie om te hebben!

3 likes

Ja echt zo naar om je zo te voelen over zoiets. Ik heb gister de hele dag geklust in huis, alles gedicht met staalwol/aluminiumfolie/kit dus hoop idd dat ze nu nergens binnen kunnen. Heb overal bakjes staan met eucalyptus olie (word er zelf haast onpasselijk van) Ă©n heb zo’n geluidsgolf apparaat (dat 300m2 bereik heeft, mijn huis is een open etage van 70m2 hahaha) in een stopcontact in het midden van m’n huis gedaan.

Zit ik gister avond dus uitgeput op de bank, begint het geknaag in het plafond weer, echt 30 min nadat m’n bovenburen van huis gingen
. Heb toen vet hard met een trekker tegen het plafond gebonkt op de plek waar ik het geluid hoorde en toen is het wel de hele nacht stil geweest. Geslapen met een nacht lampje aan :smiling_face_with_tear: Eten is er sowieso niet te vinden, ze kunnen mijn keuken niet meer in want dat is dus al 2 maanden geleden goed dicht gemaakt allemaal. Heb ook nog amper eten in huis sindsdien, en wat ik in m’n keukenkastje heb staan zit in een plastic bak.

Ga vandaag alles grondig stoffen, stofzuigen en dweilen en dan probeer ik het maar te laten gaan. Thanks voor je lieve woorden iig!

4 likes

Ohhh mooi! Je hebt denk ik dan idd al alles gedaan wat je kan doen. Ik denk dat als er muizen bij je binnen komen ze niet lang zouden blijven ook omdat er niks te halen valt. Nu maar hopen dat je buren lekker ranzig zijn , dan blijven ze lekker daar haha :stuck_out_tongue_winking_eye: Ja het is echt een diepgewortelde angst, ik snap je heel goed. Idd gewoon blijven bonken en schreeuwen als je iets hoort, ze blijven dan denk ik echt wel uit je buurt. Veel sterkte van een fellow muizenfobie lotgenoot ! haha

2 likes

Ja denk het ook wel idd! Ik woon ook in een soort blok van allemaal oude herenhuis achtige panden van rond 1900, met op de begane grond allemaal restaurants.

Dus gok dat ze via de spouwmuren hier overal kunnen komen. Hoop dat ze hun eten lekker bij de bovenburen gaan halen, of als ze het daar niet halen maar bij de restaurants dat ze dan iig mijn huis niet aantrekkelijk vinden om zich te nestelen.

Haha ja thanks!! Zo rot dat je in de winter muizen in huis helaas je hele leven telkens weer tegen kan gaan komen. Misschien eens kijken of van die angst afkomen lukt want dat is een stuk beter voor m’n gemoed :sweat_smile:

2 likes

Het is nu wel lekker weer! Ik zou gewoon lekker gaan als ik jou was :grin:

3 likes

Ja ik ben nu net aangekomen in Amsterdam en zit nu in de tram :rofl: ben ook wel blij, lekker zonnetje. Zonde om thuis te zitten.

8 likes

Yep! Same here! Bij mij ook een restaurant en cafe onder. Daar zijn dan ook regelmatig de grote grijze jongens te vinden :joy: Ik heb ze zien lopen, dood op straat zien liggen, alles. Op werk heb ik er zelfs eentje naast mijn voet gehad terwijl ik teenslippers droeg :sob:Dat maakt mijn angst ook echt 10x zo erg want ik vind muizen al verschrikkelijk, laat staan ratten. Door de kou gaan ze idd onderdak zoeken, maar als er restaurants zitten is het idd veel waarschijnlijker dat ze daar een beetje rond blijven hangen hopelijk haha. Daar valt gewoon meer te halen. Ze gaan ook vaak weg als mensen aan het verbouwen zijn, dus gewoon veel herrie blijven maken haha. Ja ik heb ook overwogen er iets aan te doen, want ik weet niet of jij dit ook hebt, maar ik bevries ook echt als ik weet dat er een muis of iets in mijn buurt is. Zelfs als ze dood zijn in mijn geval Hahaha.

Not me die denkt: “oooh gadver die ene keer dat ik mijn telefoon in de wc hier liet vallen, echt goor” en die 2 seconden daarna haar telefoon laat vallen. In diezelfde wc. Kill me.

4 likes

Je moet echt niet naar de Efteling gaan nu, bijna alles is dicht ivm onderhoud. Zou wachten tot April.

1 like

Echt irritant dat ik steeds tunacado cravings heb maar dat er geen Joe & the Juice ook maar enigszins bij mij in de buurt zit :weary:

1 like

Je kan toch zelf een broodje tonijn met avocado maken haha.

3 likes

Hahaha ja helemaal gelijk hoor, de tunacado is ook niet zo speciaal :stuck_out_tongue: maar vind dat brood dat ze gebruiken ook altijd zo chill en dat kan ik op de een of andere manier nergens anders vinden

5 likes

Hoe is je gesprek gegaan? :crossed_fingers:

1 like

Goed! Ze hebben nog wel andere sollicitanten deze week, maar toen ik thuis kwam belde ze al dat ze me wilde uitnodigen voor een tweede gesprek.

44 likes

Ik zit een docu op Netflix te kijken van One Direction (nooit een fan geweest, dus vrij random) uit 2014 ofzo en ik voel me echt melancholisch. Het brengt me terug naar m’n eigen middelbare schooltijd waarbij je zo clichĂ© kon wegzwijmelen bij posters van zangers/acteurs en eeeeeeindeloos dezelfde (van LimeWire gedownloade) liedjes meezong tijdens het msn’en.

Je helemaal verliezen in fan zijn van iets of iemand, echt wat een heerlijke vibe is dat. Voel me echt oud en zou nu echt zo graag weer even 15 willen zijn.

15 likes