Wat je even kwijt wil #65

Wooooow wat een fucking idioot. Ik denk eigenlijk dat dit betekent dat je gewoon kan blijven? Als je een contract hebt voor onbepaalde tijd kan hij het niet zomaar aan iemand anders gaan verhuren, zijn probleem dat hij haar een contract heeft laten tekenen ‘waar hij niet onderuit kan’. Dat hoef jij niet voor hem op te gaan lossen door dan maar te verkassen. Volgens mij was ‘verkoop’ idd zijn enige optie om je er uit te kunnen krijgen.

Ik heb in een studentenhuis gewoond waar onze huisbaas ons ook ineens uit wilde hebben. Omdat zijn dochter in scheiding lag en een woning nodig had, dus dat zou dan een soort van ‘eigen gebruik’ zijn. We hebben dat toen ook uit laten zoeken door een jurist, die heeft ons geholpen met het opstellen van een brief etc. Maar bleek dus dat hij ons er echt met geen mogelijkheid uit kon zetten. Dit lijkt me een beetje vergelijkbaar? Hij wil jou eruit om iemand uit zijn directe kring een woning aan te kunnen bieden, denk dus echt dat hij lekker pech heeft! En al helemaal met die idiote omweg van verkoop blabla en jou manipuleren, echt te achterlijk voor woorden die gast zeg.

19 likes

En waarom moet jij dan naar het naastgelegen appartement en niet deze vrouw? Heel vreemd en veel rode vlaggen. Fijn dat je een advocaat hebt!

28 likes

Ja snap dat ook totaal niet. Hij zegt dat hij daar juridisch niet onderuit zou kunnen.

Hij doet nu heel erg een beroep op mijn goede/aardige kant en dat ik zo’n fantasche huurster ben en smeekt me om hieraan mee te werken. :’)

3 likes

Haha nou eh hij kan juridisch gezien ook niet onder jouw contract uit. Lijkt me ook dat jouw contract ingewikkelder is om onderuit te komen voor hem aangezien jij een contract voor onbepaalde tijd hebt. Neem aan dat hij haar sowieso een tijdelijk contract heeft laten tekenen? Ook omdat hij zegt dat je als zij vertrekt weer terug in je woning zou mogen?

11 likes

Ja dit denk ik ook allemaal. Snap echt niet waarom die vrouw per se hier moet.

Het grappige is wel dat het geen gegeven is dat ik een vast contract heb, dat standpunt heb ik ingenomen en zou eigenlijk door een rechter bepaald moeten worden. Maar het lijkt er dus niet op dat hij het gaat aanvechten. Wel interessant iig en goede kans dat ik dan kan blijven.

7 likes

@babushkababy wat een verhaal zeg, dit geloof je toch niet! Ik zou niet meewerken aan zijn plan. Hij heeft deze puinhoop zelf veroorzaakt en ik zou bang zijn dat je juridische positie zou verzwakken als je er “tijdelijk” vrijwillig uit zou gaan. Maar goed, gelukkig heb je inmiddels een advocaat die je daar over kan adviseren.

En maar goed dat je de telefoon niet op hebt genomen want nu heb je dit lulverhaal in ieder geval wel zwart op wit staan!

Sterkte, wat een stress moet dit je geven joh.

1 like

Ik moet zo om 9 uur m’n bloeddruk laten meten bij de huisarts omdat ik bij 't bloed doneren altijd een hoge onderdruk heb, maar nu ben ik zenuwachtig/gestrest omdat vandaag bekend word of ik kaartjes kan kopen voor Taylor Swift dus misschien moet ik dat er straks maar even bij vermelden :joy::sob:

16 likes

Omg wat een klucht. Ik zou hem hartelijk bedanken voor zijn mail want volgens mij heeft hij je daarmee meer dan genoeg punten gegeven om je zaak sterker te maken :sweat_smile:

4 likes

Wat een lef ook om een beroep te doen op je ‘aardige kant’ aka manipuleren, terwijl hij zelf je zonder scrupules zo op straat had gegooid. Zeker niet meewerken. Als er een appartement naast je vrij is kan die vrouw daar mooi gaan wonen.

18 likes

Ja dit denk ik ook. Incl die eerste zin, wat een fucking idioot zeg.
Je hebt als huurder echt veel rechten @babushkababy dus goed dat je een advocaat hebt. Hopelijk klopt het juridisch dat je zou mogen blijven

Veel succes iig!

6 likes

Heuhhh thuiswerken omdat er geen treinen naar Ams rijden. Vervelend

4 likes

Niet doen

27 likes

ik krijg vanmiddag een septumpiercing

14 likes

Gisteren hadden we de tuindeur en een raam open. Door een plotselinge windvlaag vloog alles van een plankje in onze woonkamer af. Twee lijstjes, een kaars, een kaartje. Alles, behalve het urntje van onze dochter.
En ik weet dat dat heel logisch is, maar ik vind het toch fijn om te denken dat zij daar voor gezorgd heeft.

84 likes

Grrr helemaal vergeten de tuinkussens af te dekken, en ik ben te lui om nu naar buiten te gaan zodat ik dat alsnog kan doen :grimacing:

Mijn vriend is de poes ophalen bij de dierenarts na haar sterilisatie en ik knijp hem toch een beetje.

5 likes

Ik had vandaag vrij genomen om lekker op tijd in mijn nieuwe woning te kunnen gaan schilderen, maar ik durf nog steeds de weg niet op (als die überhaupt begaanbaar is). Echt zonde van mijn uren dit.

1 like

Mehhh krijg ik een melding dat ik vandaag post krijg. Staat er een brief van OPENBAAR MINISTERIE. Mijn god nu ben ik kei zenuwachtig. Ik ben een brave burger laat me met rust. Nu dus wachten totdat de postbode is geweest.

4 likes

Als 'ie al komt :sweat_smile:

1 like

Ja inderdaad!

2 likes