Wat je even kwijt wil #65

omg wat erg

6 likes

Ik had hier bijna 4 weken geleden gepost dat verwacht werd dat mijn oma binnen een maand zou sterven? Nou, niet dus. Ze is weer helemaal de oude en denkt zelfs dat ze kan lopen (doet ze al jaren niet meer).
Die wordt 100

61 likes

Met de logica van sommige mensen hier mogen we nooit klagen want er is altijd wel iemand ergens op de wereld die het zwaarder heeft. Dit topic heeft wat je even kwijt wil, en dat is toch precies wat Friemel doet. Ik had in zo’n situatie ook even m’n frustraties van mij af willen schrijven hoor.

77 likes

Wat een stomme reacties zeg. Snap heel goed dat het schrikken is, succes daar @Friemel

17 likes

Snap de sarcastische reacties hier echt niet. Als ik in een vreemd land ben en de reisorganistatie helpt me niet terwijl er echt iets ergs gaande is zou ik dat wel echt kwalijk vinden. Je word letterlijk aan je lot overgelaten. Dat je dan maar zelf een plek moet gaan vinren zoals bijv een school is toch niet ok? En dan niet zozeer omdat het een school is want dat zou me echt niet boeien, maar wel dat je zelf dan maar op zoek moet gaan en hopen dat je een opvangplek weet te vinden.

17 likes

Maar wie zegt dat het niet willen helpen is? Denk eerder niet kunnen helpen.
Moet verder er niet aan denken hoor, maar ik denk gewoon dat iedereen nu daar vastzit met wat wel en niet kan

3 likes

Ik denk dat een reisorganisatie echt wel een opvangplek kan regelen. En zo niet ze iig niet terugsturen naar de plek waar ze zojuist van gevlucht zijn. En dan maar rondbazuinen dat ze mensen zo goed aan het helpen zijn…

3 likes

Waarschijnlijk niet op de dag zelf maar als je niet weet waar je aan toe bent dan zou ik wel graag meer duidelijkheid hebben ja. In het geval dat ik specifiek benoemde. En dat doet helemaal niets af aan de situatie voor de inwoners, wat uiteraard verschrikkelijk is. Dat zie je hier ook niemand zeggen, dus lekker makkelijk om woorden uit het verband te trekken en aannames te doen zo :woman_shrugging:t3:

Maar gelukkig geldt dit voor @Friemel niet zo te lezen. Hoop dat jij en je gezin gauw weer veilig zijn en voelen!

3 likes

God ter paard, er is zoiets als onvoorziene omstandigheden en dan zit je daar als reisleider zelf ook zonder elektriciteit, informatie, etc en dan gaan mensen het je kwalijk nemen dat niet alles smooth sailing is.

Echt prinsesjes hier

12 likes

Precies dit bedoelde ik dus

1 like

Ja ik zou denken/hopen dat hier enigszins plan/draaiboeken voor zijn. En nee tuurlijk kun je je absoluut niet op alles voorbereiden of illusie hebben dat alles in 5 min is moet geregeld zijn. Maar wel fijn als een Tui blijk van geeft hier van tevoren eens rekening mee te hebben gehouden en evt alternatieven bedacht te hebben. Met name een duidelijke communicatie zodat er geen paniek ontstaat

2 likes

Lekker makkelijk oordelen vanaf de bank in Nederland :sweat_smile::poop:

12 likes

Of gewoon hele ongevoelige mensen :clown_face: iemand post hier in een stressvolle situatie en krijgt echt 1 bak stront over zich heen. Maar nee dan ben je inderdaad echt een prinsesje.

22 likes

Ik zit niet op de bank, er is geen zand hier

Het vuur slaat om zich heen he. Er zijn ook al een aantal hotels enzo afgebrand. Misschien hebben zij ook geen zicht op waar de branden en alles precies zijn.

Ik wil trouwens nog iets zeggen noem mij een bitch maar als ik met mn partner in mijn land ben en mijn land gaat in rook op en mn partner zou ergens zeuren dat niet alles perfect is geregeld zou ik me echt gekwetst voelen.

4 likes

Maar jullie zijn nu ook allemaal los aan het gaan en aannames aan het doen over die organisatie adhv deze situatie en haar verhaal.
Je weet toch nooit hoe het in het echt is gegaan en nu gaat. Ik kan me er wel wat bij voorstellen vanuit de andere kant ja, precies om wat @kali zegt. Dit is een noodsituatie.

7 likes

en bovendien is het daarnaast ook eerder de verantwoordelijkheid van het (lokaal/regionaal/nationaal) bestuur om mensen naar een veilige plek te brengen in het geval van een natuurramp, niet die van een reisorganisatie

4 likes

Los verder van deze discussie, maar schijnbaar vliegen er nu nog mensen vrijwillig naar Rhodos??

3 likes

Als er een evacuatieplan geldt, denk ik wel logisch als tui daarbij betrokken is en mensen daar ook over informeert? Nadat het bestuur heeft aangegeven hoe/wat

Op papier een draaiboek/plan hebben betekent toch niet dat de uitvoering ook daadwerkelijk zo gaat?

Ik snap dat het verre van ideaal is maar ik zou oprecht blij zijn als ik in een gebouw opgevangen zou worden en niet op het strand zou hoeven slapen. :upside_down_face:

3 likes