Wat je even kwijt wil #65

Ik schrok wakker en dacht “Waar is mn boardingpas!”
Ik heb pas over 3 weken vakantie…

9 likes

Jezus wat een nachtmerrie… sterkte! Hopelijk ben je snel op een veiligere plek…

3 likes

Echt vreselijk, dat kan ik me voorstellen! Ik vond je post gisteren met die rode lucht ook al behoorlijk unheimisch, en hoopte dat het daarbij bleef voor je. Zijn jullie met een reisorganisatie daar? Niet dat dat garant staat voor adequate hulp, maar het zou wel moeten. Superveel succes en sterkte!!

6 likes

Jeetje heftig! Veel succes en sterkte. Hopelijk zijn jullie allemaal snel veilig.

2 likes

Wow wat heftig! Gelukkig konden jullie nog op tijd weg!

3 likes

Wow heftig! Veel sterkte. Hoe gaat het nu verder?

3 likes

Een deel was buiten maar het kwam gelukkig helemaal goed!

4 likes

@Flopsyunicorn wij zijn gisteren ook met de dinertrain mee geweest!
Wij hadden de vroegere reis. En wij reden (heb er zo om gelachen) naar het noorden via Heemskerk naar Schagen!! Dat is 200 meter van ons huis. Daar hebben we helaas ook bijna 45 minuten stil gestaan.

Eten was wel lekker hè, maar helaas ging het mijn mijn glutenvrije dieetwensen niet goed. Gelukkig weet ik precies wat ik niet mag, maar omdat er bij binnenkomst al glutenvrij brood lag dacht ik top!
Kreeg ik toch de couscous voor mijn neus.
Hebben ze ergens soep vandaan getoverd. (Van tweede klas)
Daarna lag die dumpling op mijn bord!!
En ik kreeg uiteindelijk wel een dikke donkere smeuïge glutenvrije brownie.

Maar toch was het leuk en lieve bediening

6 likes

Vind dit wel een beetje een Karen bericht.

Halve eiland staat in de fik, je hebt een veilige ruimte aangeboden gekregen om een nacht door te brengen. En dan de hele nacht gaan bellen voor beter (terwijl er duizenden mensen in een gelijksoortig situatie zitten) en verbaast zijn dat je niet per direct op een vlucht wordt gezet vanuit een letterlijk brandend eiland met duizenden mensen die ook vast zitten.

Ik bedoel als met een huilend kind in de auto zitten het ergste is heb je weinig om over te klagen, gezien de omstandigheden.

54 likes

Jup en je bent er op vakantie. Ik vind het wel sneu maar 3000x erger voor de mensen die er wonen en alles kwijt zijn.

16 likes

Best een rotreactie dit, je kunt duidelijk uit @Friemel haar bericht halen hoeveel paniek je op zo’n moment hebt. Als je midden in de nacht moet vluchten voor een bosbrand in een voor jou onbekend land, geen stroom/water/elektriciteit, je kind bij je… Natuurlijk ga je dan proberen om de reisorganisatie te contacteren voor hulp.
Zoals ik het lees ligt de frustratie vooral bij de miscommunicatie vanuit TUI en is ze vooral blij dat ze zelf een huurauto hebben en een plek waar ze voor nu in ieder geval kunnen blijven (en meer weten we ook niet over deze plek, voor hetzelfde geld ligt ze met 100 man in een zaal op de grond. Dan zou ik ook uren aan de telefoon gaan hangen hoor :sweat_smile:)

27 likes

Haar vriend is grieks.

3 likes

Oké gelukkig, dat zal dan hopelijk al iets schelen weer

1 like

Maar zij dan toch niet? En als ik in zo’n situatie zit met een kind zou ik ook zo snel mogelijk weg willen voor onze veiligheid.

Desalniettemin is het gewoon een kut situatie waar ze in zitten en voor de mensen die daar wonen en misschien alles kwijt raken door deze branden is het 1000 x erger maar ik zou zeggen dat dit een natuurlijke reactie is.

6 likes

En dan? Het is niet alsof de hotels en appartementen voor het oprapen liggen. 🫠

7 likes

Ja, dit zou je doen tijdens een noodsituatie? Waarbij duizenden mensen ontheemd zijn, hun huis kwijt?

Dan ben jij het probleem hoor.

30 likes

Maar ze is er nier alleen en het land is ook niet vreemd voor haar. Ze zijn er niet voor het eerst en hij spreekt de taal dat scheelt een hoop in zon situatie.

Bovendien zijn de bosbranden vgm ook aangestoken door toeristen. Dusja sorry ik blijf het erger vinden voor de bevolking zelf.

8 likes

Ik denk dat in zo’n situatie er niet gelijk ruimte is voor nuance. Beetje makkelijk nu ook om er commentaar op te geven.

20 likes

Maar dat het erger is voor de bevolking zelf is toch logisch? Niemand zegt volgens mij dat dat niet zo is. Maar in zo’n situatie de reisorganisatie benaderen voor advies is toch niet zó belachelijk gek? Dat ze niet verplaatst worden ok begrijpelijk, maar dat ze het advies krijgen terug te gaan naar dat gebied en dat het gebagatelliseerd wordt door TUI (of althans, zo lees ik dat het overkomt voor haar) is volgens mij waar de grootste frustratie zit. En dat het erger is voor de mensen die daar wonen staat buiten kijf, dat betekent toch niet dat zij niet geschrokken mag zijn…

Ik weet het niet, vind het een beetje belachelijk dat hier nu een discussie om ontstaat terwijl zij een vervelende ervaring plaatst hier.

79 likes

@Marquez beetje late reactie, maar nee, dat dan weer niet.

2 likes