Ik zou serieus de politie bellen, en dan op dat ‘geen spoed wel politie’ 0900 nummer. Snap helemaal dat het onveilig voelt en het is ook gewoon onveilig als iemand intimiderend en agressief doet. Die mannen gaan alleen maar meer zuipen gedurende de dag en dan moet je straks weer daar langs om boodschappen te doen/te gaan sporten/te wandelen.
Ik vind dat altijd lastig wanneer het om mensen gaat die geen thuis hebben. Je wil ze niet in de problemen brengen etc. Maar aan de andere kant betekent dat niet dat je ongeoorloofd mensen kunt lastig vallen, dus ja jammer dan zou ik dus wel de politie inlichten. Plus dat je prima netjes kunt reageren als iemand jou ook op een nette manier aanspreekt en iets vraagt.
Weet trouwens niet hoe druk het is waar je woont en of er veel mensen last van zouden kunnen hebben? En of dat er sowieso wel af en toe politie te zien is in de buurt? Als het uitgestorven is en er nooit politie is dan zou ik misschien wat later bellen omdat anders meteen wel duidelijk is dat jij gebeld hebt…
Eigen ervaring
Ik werd een keer lastig gevallen door dronken mannen in een parkje waar mijn fietsenstalling was. Dus ik mijn fiets rustig daar neer zetten om boodschappen te doen en m’n huis binnen te gaan maar ze begonnen dus te schreeuwen naar me en te intimideren. Toen zat ik dus thuis op de bank en voelde ik gewoon helemaal dat er net heeel veel spanning door m’n lijf gegaan was, dus beetje bibberig en gewoon kut eigenlijk. En dacht ik dus ja fuck dit, omdat zij zich niet kunnen gedragen zit ik nu helemaal met een ongemakkelijk stresserig gevoel echt dikke lul en heb ik dus de politie gebeld. Zij sturen dan gewoon even low key een auto langs waardoor het lijkt alsof ze toevallig langs rijden en hebben die mannen aangesproken op openbare dronkenschap en ze weggestuurd.